Alkuperäinen kirjoittaja aitisaurus:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Jaa-a, vähän vaikea sanoa. Kuulun kyllä edelleenkin kirkkoon vaikka olenkin ateisti joskaan en mikään kiihkoilija-ateisti. Mielestäni uskonto on turhaa hömppää ja osallistun usein provosoivasti kaikenlaisiin hihhulikeskusteluihin. Vähän niinkuin leikilläni riitaa haastaakseni.
Mutta sitten asiaan. Kirkon "listoilla" olen pysytellyt lähinnä sen vuoksi että kirkon jäsenenä voin hyvillä mielin käyttää kirkon palveluita esimerkiksi lasten kastamista. En ole halunnut lapsilleni kastetta niinkään uskonnollisin perustein vaan näkisin että se on ikäänkuin perinne tai jotain. Koen lisäksi tärkeäksi että lapseni on liitetty kirkkoon ja he voivat tehdä omat ratkaisunsa sitten kun siihen kykenevät. En halua sulkea heitä valtaväestön ulkopuolelle vain omia tarkoitusperiäni vaalien.
Nyt kun lapset on tehty ja kastettu niin miksi en nyt eroaisi kirkosta? Niin, hyvä kysymys. Enpä ole asiaa oikeastaan tullut edes ajatelleeksi. Laskin juuri että maksan vuodessa lähes 700? kirkollisveroja. Summa on suuri mutta toisaalta kirkon tekemä työ on joillekin ihmisille erittäin tärkeää ja jos saisin valita niin maksamistani veroista korkeakulttuuriin lohkaistu siivu ohjattaisiin ooperatalon sijasta mielummin vanhojen kirkkorakennusten kunnossapitoon.
Eikö lapsilla ole juuri silloin suurempi valinnan vapaus jos heitä ei liitetä kirkkoon ja anneta valmista uskomisen mallia.
Itse olen kirkkoon kuulumattomana pitänyt hyvin tärkeänä,että lapsiani ei johdatella ajattelemaan/uskomaan tietyn valtavirran mukaisesti.Myös en itse tuputa heille näkemyksiäni.
Höpö höpö!

Päiväkerhossa pidetään usein alle 5minuutin mittainen kertomus Jumalasta, Jeesuksesta, enelistä, onnesta, rakaudesta, välittämisestä jne jne.. Se ei ole aivopesua eikä se loukkaa kenenkään päiväkerholaisen uskonvapautta

Minä olen kuulunut kirkkoon kasteesta lähtien ja kuulun ns. rivikristittyjen joukkoon ja muut sisarukseni uskovat myös mutta eivät ole missään tekemisissä uskon asioiden kanssa

Ei meitä pakotettu esi rippikouluun ja erota saan kirkosta koska vaan haluan, mutta tokikaan en halua