Miksi laihduin vain 5 kg 10 päivän vesipaastolla, vaikka ylipainoa on paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koikkalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koikkalainen

Vieras
Eikös aina sanota että todella läskit laihtuvat nopeasti ne ekat viikot? Toki siinä menee paljon nestettäkin, mutta silti ihmetyttää kun join vain vettä 10 päivän ajan, ei kahvia eikä yhtään mitään muuta kuin vettä. Vain 5 kiloa painoa lähti.

Olen 1,80 cm pitkä nainen, painoa oli lähtöhetkellä 110 kg. Olen myös isoluinen ja nuorena harrastin paljon liikuntaa. Ensimmäinen mielikuva minut näkevillä ihmisillä on sellainen että jaahas, kookas nainen eikä sellanen että onpas läski. Tuttavat sanovat että näytän max. 85-90 kiloiselta.

Nyt kuitenkin haluan normaalipainoon, ärsyttää kun paino putosi noin vähän!

Jos noin pian olet saanut 5 kg pois, sehän on paljon!! Mutta, se on enimmäkseen nestettä. Jatkuva säännöllinen kävely päivittäin, ihan 4 - 5 km lenkkiä päivässä auttaa parhaiten. Ja pysyvimpien tuloksien takia kannattaa nauttia siitä kävelystä, eikä missään tapauksessa saa alkaa hätäilemään.Ja veden juontia kannattaa jatkaa ihan normaalin ruokavalion ohella, että suoli pelaa normisti.

Kyllä se paino putoaa vielä lisää, kun sai noin mahtavat alkuvauhdit! Tsemppiä!

No joo ymmärrän kyllä että et ymmärrä jos sanot pituudeksesi alle 2 cm ja painoksi 110 kg.
Olet 10 päivän aikana pudottanut painostasi vain nestettä, et juurikaan läskiä. Jos haluat että ylimääräinen läski lähtee sinun pitää syödä terveellisesti ja säännöllisesti mutta vähemmän kuin kulutat. Eli sinun pitää myös liikkua.
Jos tavoitteena on pudottaa 20-30 kg sinun pitää antaa itsellesi aikaa sellainen vuosi että saat läskiä pois ja lihasta tilalle. Tiukka dieetti ja säännöllinen liikunta, siinä sinulle resepti painon pudottamiseen. Netti on pullollaan hyviä seikkaperäisiä ohjeita joten sinne vaan surffailemaan ja valkkaamaan ne ruoka-aineet jotka sopivat sinulle.

Joo tuli tosiaan moka tuossa pituuden kanssa :)

Kukka, sun vastaus tuntuu fiksummalta kuin niiden jotka väittää sen olleen pelkkää nestettä, koska tuosta pudotuksesta on aikaa jo kuukausia eikä paino tullut takaisin vaan olen edelleen sen 5 kg kevyempi, vaikkakin syön normaalisti aivan kuten ennenkin eli myös herkkuja on mennyt.

Nyt haluan aloittaa uudelleen ja mietin ettei varmaan vesipaastolla tällä kertaa..

Kukka, sun vastaus tuntuu fiksummalta kuin niiden jotka väittää sen olleen pelkkää nestettä, koska tuosta pudotuksesta on aikaa jo kuukausia eikä paino tullut takaisin vaan olen edelleen sen 5 kg kevyempi, vaikkakin syön normaalisti aivan kuten ennenkin eli myös herkkuja on mennyt.

Nyt haluan aloittaa uudelleen ja mietin ettei varmaan vesipaastolla tällä kertaa..

No ihan miten vaan.
Ota huomioon että olet ollut motivoitunut painonpudotukseen paaston jälkeen. Vatsalaukkusi myös ehti kutistua paaston aikana eli olet tullut kylläiseksi helpommin paaston jälkeen. Ilmeisesti olet syönyt vähemmän myös tämän kuukauden aikana kuin normaalisti ja oikeastikin neste on tullut takaisin mutta läskiä on lähtenyt edelleen.

Vesipaasto ei ole kovin terveellinen tapa pudottaa painoa ja kostautuu kyllä jos sitä usein harrastaa. Teho ei myöskään pysy samana kun elimistöä rääkkää.

Jos painoa meinaat pudottaa, niin älä tietenkään "syö kuin ennen". Miksi niitä "herkkuja" mätät? Mielipuolista on ahtaa normaalisti sisäänsä energiaa reilusti yli kulutuksen ja sitten pitää vesipaastoa. Jos pystyt liki kahden viikon vesipaastoon, niin pystyt varmaan syömään terveellisestikin pysyvästi.

En mä vesipaastoon normitilanteessa edes pystyisi, olin tuolloin nielurisaleikkauksen jäljiltä niin kipeä, että ei voinut kuvitellakaan syövänsä yhtään mitään. Sairaalassa sanottiin että jäätelöä ja vanukkaita, ei mitään toivoa kun veden juominenkin oli sellaista että itkin joka kulauksella.

Sen toki tiedostan, että tämä tulee olemaan noin vuoden kestävä projekti ja senkin jälkeen pitää elää terveellisesti jos haluaa pysyä normaalipainossa.

[QUOTE="Kukka";29898107]Ilman isoa liikunnanlisäystä tuo 5 kg on juuri semmoinen luku mitä voi olettaa vesipaastolla lähtevän. Rasvaa palanut 2-3 kg ja loput on nesteitä.[/QUOTE]

Suunnilleen näin se menee. Itsellä tosin bmi isompi kuin ap:lla ja laihdutin 10 viikossa yli 23kg eli 2,3kg/viikko eikä ne kilot tulleet takaisin. Ei liikunnan lisäystä. Ekat 2 viikkoa oli jotain -6kg ja siinä on tosiaan iso osa nesteitäkin. Nutrileteilla laihdutin itse ja ap:lle suosittelisin tätäkin on nimittäin terveellisempää kuin pelkkä vesi...

Suunnilleen näin se menee. Itsellä tosin bmi isompi kuin ap:lla ja laihdutin 10 viikossa yli 23kg eli 2,3kg/viikko eikä ne kilot tulleet takaisin. Ei liikunnan lisäystä. Ekat 2 viikkoa oli jotain -6kg ja siinä on tosiaan iso osa nesteitäkin. Nutrileteilla laihdutin itse ja ap:lle suosittelisin tätäkin on nimittäin terveellisempää kuin pelkkä vesi...

Olitko siis koko 10 vkoa Nutrileteilla? Söitkö lisäksi kasviksia tms?

Olitko siis koko 10 vkoa Nutrileteilla? Söitkö lisäksi kasviksia tms?

En syönyt kasviksiakaan vaikka olisi saanut. Join vettä, kalorittomia vissyjä, teetä sekä mustaa kahvia(periaatteen vuoksi en laittanut maitoa tippaakaan vaan kärvistelin sillä mustalla kahvilla). Todella helppo ja ei tuntunut nälkää alkupäivien jälkeen kun ketoosi pääsi päälle. Se 5pussia nutrilettia syötävä päivässä tuntui välillä jopa liialta, mutta syötävä ne oli. Ekalla viikolla lähtee useita kiloja, mutta siinä osa nestettä. Tein myöhemmin toisen pudotuksen, mutta se vain alle 3vk, koska loukkaannuin kesken kuurin ja piti saada vahvojen kipulääkkeiden kanssa tuhdimpaa ruokaa. Pudotus kuitenkin yli 6kg pysyvästi tuon alle 3vk kuurin jälkeen. Itse suosittelen kyllä näitä ateriankorvikkeita.

En syönyt kasviksiakaan vaikka olisi saanut. Join vettä, kalorittomia vissyjä, teetä sekä mustaa kahvia(periaatteen vuoksi en laittanut maitoa tippaakaan vaan kärvistelin sillä mustalla kahvilla). Todella helppo ja ei tuntunut nälkää alkupäivien jälkeen kun ketoosi pääsi päälle. Se 5pussia nutrilettia syötävä päivässä tuntui välillä jopa liialta, mutta syötävä ne oli. Ekalla viikolla lähtee useita kiloja, mutta siinä osa nestettä. Tein myöhemmin toisen pudotuksen, mutta se vain alle 3vk, koska loukkaannuin kesken kuurin ja piti saada vahvojen kipulääkkeiden kanssa tuhdimpaa ruokaa. Pudotus kuitenkin yli 6kg pysyvästi tuon alle 3vk kuurin jälkeen. Itse suosittelen kyllä näitä ateriankorvikkeita.

Niin ja koko sen 10 viikkoa olin putkeen vain nutrileteilla.

siis aapee juonut pelkkää vettä? eikös tuo ole äärimmäisen epäterveellistä? keho tarvitsee toimiakseen, suolaa, rasvaa, hiilaria ja proteiinia, mikäli ihminen juo vain pelkkää vettä, alkaa elimistö toimimaan säästöliekillä, eli pitää kaikesta ylimääräisestä energiasta tiukasti kiinni, jotta ihminen ei kupsahtaisi.

siis aapee juonut pelkkää vettä? eikös tuo ole äärimmäisen epäterveellistä? keho tarvitsee toimiakseen, suolaa, rasvaa, hiilaria ja proteiinia, mikäli ihminen juo vain pelkkää vettä, alkaa elimistö toimimaan säästöliekillä, eli pitää kaikesta ylimääräisestä energiasta tiukasti kiinni, jotta ihminen ei kupsahtaisi.

Joo niinkuin kerroin olin nielu auki leikkauksen jälkeen, joten mitään suoloja eikä sokereita olisi voinut kuvitellakaan ja pienet vesikulauksetkin laittoi itkemään kivusta.

Mulla on vieläpä korke kipukynnys, lasten synnytyksissä en ole ikinä ottanut yhtään mitään kivunlievitystä kun en ole halunnut mömmöjä itseeni ja lapseeni.

Tiedän tuosta säästöliekkijutusta, mutta silti ajattelin ettei tosiläskin kohdalla kävisi niin, vaan että sitä painoa putoaisi roimasti.

Joo niinkuin kerroin olin nielu auki leikkauksen jälkeen, joten mitään suoloja eikä sokereita olisi voinut kuvitellakaan ja pienet vesikulauksetkin laittoi itkemään kivusta.

Mulla on vieläpä korke kipukynnys, lasten synnytyksissä en ole ikinä ottanut yhtään mitään kivunlievitystä kun en ole halunnut mömmöjä itseeni ja lapseeni.

Tiedän tuosta säästöliekkijutusta, mutta silti ajattelin ettei tosiläskin kohdalla kävisi niin, vaan että sitä painoa putoaisi roimasti.

samalla tavalla se tosiläskin kroppa toimii kuin normipainoisenkin, tai tosiläskillä voi kroppa muutoksista mennä vielä enemmän säästölle, kun on tottunut saamaan energiaa roimasti yli tarpeen.

Myös parantumiseen vaikuttaa ravinnon saanti. Mitä ravintorikkaampaa ruokaa ihminen syö, sitä nopeammin solut uudistuvat ja parantavat haavat. En ole koskaan kuullut tuommoista, että leikkauksen jälkeen ei voisi muuta kuin vettä juoda. Kipulääkkeet ei suinkaan ole saatanasta, vaan ihan hyödyllinen asia, tulehduskipulääkkeet auttavat kivunlievityksessä ja auttavat ihmistä parantumaan nopeammin, mikä vähentää riskiä tulehduksiin.

samalla tavalla se tosiläskin kroppa toimii kuin normipainoisenkin, tai tosiläskillä voi kroppa muutoksista mennä vielä enemmän säästölle, kun on tottunut saamaan energiaa roimasti yli tarpeen.

Myös parantumiseen vaikuttaa ravinnon saanti. Mitä ravintorikkaampaa ruokaa ihminen syö, sitä nopeammin solut uudistuvat ja parantavat haavat. En ole koskaan kuullut tuommoista, että leikkauksen jälkeen ei voisi muuta kuin vettä juoda. Kipulääkkeet ei suinkaan ole saatanasta, vaan ihan hyödyllinen asia, tulehduskipulääkkeet auttavat kivunlievityksessä ja auttavat ihmistä parantumaan nopeammin, mikä vähentää riskiä tulehduksiin.

Nielurisaleikkauksen jälkeen nielu on auki, koska sitä ei voida tikata kiinni. Muutamien päivien jälkeen alkaa tapahtua arpeutimista, ja arpikudokset irtoaa noin viikon kuluttua eli taas on nielu auki. On aivan helvetillinen kipu. Joillain on tullut kurkusta verensyöksy tuossa vaiheessa kun arpikudos irtoaa, ja ambulanssi on jouduttu tilaamaan kiireellisesti.

Tuohon kipuun kokeilin toki kipulääkkeitä, otin koko ajan suuria annoksia parasetamolia ja ibuprofeiinia, ei mitään vaikutusta. Sain lääkäriltä myös vahvinta mahdollista morfiinia, ei vaikutusta kipuun, tuli vain tokkurainen olo. Lääkäri sanoi että nielussa on niin paljon hermoja ja hermokipu on kauheinta mitä voi olla.

Synnytyksissä en kokenut tarpeelliseksi kipulääkkeitä, raskaus ja synnytys olivat mulle luonnollisia asioita, kun taas se että nielu on avohaavoilla ei!

Yhteistyössä