Miksi lapsella pitää olla merkkihaalari? Mistä minä oon nyt jäänyt paitsi kun lapsi kulkee prisman haalarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hitsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on vasta parivuotias, mutta en todellakaan varmasti koskaan aio hassata mitään 100euroa johonkin hiton haalariin, kun alle 50eurolla saa ihan yhtä hyvän kirpparilta (tai sieltä Prismasta :D). Harvemmin lapsi itse piittaa siitä, mikä merkki siellä niskassa vilkkuu, kunhan vaatteet on mukavat ja lämpimät päällä. Mulle tärkeintä on lapsen mukavuus, veden-ja tuulenpitävyys ja kestävyys. Tosin eipä mua paljoa haittaa sekään, vaikka haalarista menis polvet tai peppu rikki kevätkaudella vk- haalariin siirryttäessä, jos oon siitä sen 20e maksanut, ei se kuitenkaan seuraavana talvena enää muksulle mahtuis enkä tykkää käyttää samoja vaatteita sisarukselta toiselle.

Mä en lapsen ollessa nuorempi välittänyt tippaakaan siitä minkä merkkinen haalari oli koska kurakelillä päiväkodissa ne kuravaatteet puettiin siihen päälle.

Nyt lapsen ollessa 7v ja koulussa tuolla laadulla on merkitystä. Meillä ei ilman kurahaalereita yksikään Prisman haalari pitänyt vettä vaan lapsi oli aina märkä takapuolen kohdalta.

Meillä on nyt Ticetin takki ja housut ja pitävät niin kosteutta ulkona kuin lämmönkin sisällä joten merkeillä on väliä. Mä en kuitenkaan edelleenkään ole kiinnostunut kauden väreistä joten meidän "merkkivaatteet" on ostettu alennusmyynnistä jolloin hintaero ns. halpisvaatteisiin ei ole niin huima.

Meidän lapsilla pitää olla myösTEC ulkovaatteet ihan vain sen helppouden takia. Toki kurakelillä käytettän kurahousuja, ettei niitä haalareita yms tarttis pestä pilalle. Lisäksi kun ostaa yhdewt hyvät niin menevät kahdella seuraavalla helposti. On kokeiltu myös halpismerkkejä nei ole kestänyt seuraavalle, vaikka ehjät ovat olleet, mutta tecittöminä kosteudenpitävyys on mennyttä muutaman pesun jälkeen. Jos ostan kalliin niin voin jakaa sen hinnan saman tien kolmella :) Kuosilla ei siitten niin suurta väliä olekkaan.

Ainut mikä nyt yllätti oli se että nuo "merkkihaalarit on noin HALPOJA!!! No mähän ostan ens talveksi kaikille molon haalarit. Aina kuvitellut niiden olevan kauhean kalliita. Reiman haalari maksaa enempi. Ja reimateciä saa marketeistakin.

Onko se nyt sitten sitä lapseen panostamista kun tilataan se haalari netin kautta:laugh:

En jaksa lukea ketjua sen enempää, mutta mulle yks mun puistotuttava, törmättiin kaupassa, kun sovitettiin muksulle uutta haalaria, sanoi, kun oltiin valintamme tehty, että no nyt sä JOUDUT ostamaan uudet hatut ja hanskat ja eikö noi ole tänä syksynä ostettu noi nykyisetkin?!
No, en ole JOUTUNUT ostamaan yhtään enempää hattuja tai hanskoja, mutta ilmeisesti värit eivät hänen mielestää sopineet yhteen :whistle:

[QUOTE="Vieras";27857071]Mä en lapsen ollessa nuorempi välittänyt tippaakaan siitä minkä merkkinen haalari oli koska kurakelillä päiväkodissa ne kuravaatteet puettiin siihen päälle.

Nyt lapsen ollessa 7v ja koulussa tuolla laadulla on merkitystä. Meillä ei ilman kurahaalereita yksikään Prisman haalari pitänyt vettä vaan lapsi oli aina märkä takapuolen kohdalta.

Meillä on nyt Ticetin takki ja housut ja pitävät niin kosteutta ulkona kuin lämmönkin sisällä joten merkeillä on väliä. Mä en kuitenkaan edelleenkään ole kiinnostunut kauden väreistä joten meidän "merkkivaatteet" on ostettu alennusmyynnistä jolloin hintaero ns. halpisvaatteisiin ei ole niin huima.[/QUOTE]

Samoin meillä on aina edellsivuoden värit ja mallit käytössä koska niitä saa markettihaalareiden hintaan netistä. Johan siinä säästää n. 30-40e kun ei tarvitse ostaa kuriksia eikä sadetakkia

Laatu ja jälleenmyynti arvo on isompi kuin prisman/cittarin haalareissa. Itse sain merkkihaalarin löytönä halvemmalla kuin "halppishaalarin". Ja ostan sellaista mikä miellyttää omaa silmää ja tarvetta :)

Itse ihmettelin sitä, että kun asuin vuokra-alueella niin siellä oli mammojen kiivain puheenaihe haalarit ja kaikilla tuliterät tiketit päällä ja mutenkin lastenvaatteet päälimmäinen asia. Muutettiin sitten omakotitaloon ns. Paremmalle alueelle, niin alpset puettu ihan markettihaalareihin ja jopa erivärisiin kintaisiin eli ei ole sointuvat sävyt tms. Ihan hämmästyin. Ehkä parempituloisilla on muutakin ajateltavaa kuin haalarit ja hanskojen ja pipon värit.

Olen useasti miettinyt tuota vedenpitävyyttä. Siis välikausihaalarissa ymmärrän vedenpitävyyden, mutta mihin tarvitaan talvihaalarissa vedenpitoa? Kuivaahan tuo pakkaslumi on. Lämpimyys on minulle ehdoton ykköskriteeri talvivarusteita hankittaessa, merkillä ei väliä.

Itse ihmettelin sitä, että kun asuin vuokra-alueella niin siellä oli mammojen kiivain puheenaihe haalarit ja kaikilla tuliterät tiketit päällä ja mutenkin lastenvaatteet päälimmäinen asia. Muutettiin sitten omakotitaloon ns. Paremmalle alueelle, niin alpset puettu ihan markettihaalareihin ja jopa erivärisiin kintaisiin eli ei ole sointuvat sävyt tms. Ihan hämmästyin. Ehkä parempituloisilla on muutakin ajateltavaa kuin haalarit ja hanskojen ja pipon värit.

Jep, sitä tarttee joidenkin todistella muille, miten hyvin menee...Mut kun itse tietää miten menee, ei tartte muille esittää mitään!

Jep, sitä tarttee joidenkin todistella muille, miten hyvin menee...Mut kun itse tietää miten menee, ei tartte muille esittää mitään!

Nyt siis unelmoitte siitä että 160e haalarit on vain köyhien haalareita, jotta voisitte sitten uskotella itsellenne jotain? Mitä ihmettä te hölisette?
Olen huomannut että hyvätuloisilla noita on enemmän ,mutta pitävät pienempää meteliä niistä. Ääliöitä nyt löytyy aina ja se on sitä esittämistä. En ole meidän omk-alueella koskaan törmännyt ticketeistä kovaan ääneen kailottaviin mammoihin, vaikka nuo molot ja ticketit ovat juuri täällä suosituimpia. Ei meitä oikeasti kiinnosta teidän merkkihaalarit tai merkittömät prismahaalarit, saati päteä niillä. On kyllä parempaakin tekemistä totta tosiaan.

Nyt siis unelmoitte siitä että 160e haalarit on vain köyhien haalareita, jotta voisitte sitten uskotella itsellenne jotain? Mitä ihmettä te hölisette?
Olen huomannut että hyvätuloisilla noita on enemmän ,mutta pitävät pienempää meteliä niistä. Ääliöitä nyt löytyy aina ja se on sitä esittämistä. En ole meidän omk-alueella koskaan törmännyt ticketeistä kovaan ääneen kailottaviin mammoihin, vaikka nuo molot ja ticketit ovat juuri täällä suosituimpia. Ei meitä oikeasti kiinnosta teidän merkkihaalarit tai merkittömät prismahaalarit, saati päteä niillä. On kyllä parempaakin tekemistä totta tosiaan.

Hieman kärjistin...mut osuipa suhun kovasti....Prisman haalareissakin on muuten merkki... Voi jestas tätä keskustelua.

kerran puistossa törmäsin äitiin joka alkoi arvostelemaan lapsen haalaria. Tiedän itse että ostin sen alesta viime vuonna mutta pitääkö siitä alkaa juttelemaan.. :O

meillä on alesta ostetut tec haalarit,oli sitten väärän väriset mutta pääasia on että lämmittää!

Tämä menee saman kaavan mukaan kuin aina nämä merkkihaalariketjut, lopuksi vain huudellaan että sellaisen haalarin ostaa vain alin kasti jonka tarkoituksena on vain esittää. Sitten taistellaan siitä minkä luokan ihmiset ne oikeesti ostaa mitäkin haalaria ja minkälaiset tulot niillä on, tätä sitten pyöritellään ja nyrpistellään toisilleen arvostellen perheet luokkiin haalarin perusteella. Kolahtaako ne haalarit joillekin näin pahasti, kyse on jostain HAALARISTA oikeasti ääääh! :D

Tämä menee saman kaavan mukaan kuin aina nämä merkkihaalariketjut, lopuksi vain huudellaan että sellaisen haalarin ostaa vain alin kasti jonka tarkoituksena on vain esittää. Sitten taistellaan siitä minkä luokan ihmiset ne oikeesti ostaa mitäkin haalaria ja minkälaiset tulot niillä on, tätä sitten pyöritellään ja nyrpistellään toisilleen arvostellen perheet luokkiin haalarin perusteella. Kolahtaako ne haalarit joillekin näin pahasti, kyse on jostain HAALARISTA oikeasti ääääh! :D

Joillekin tuntuu olevan tosi tärkeä juttu! Mulle on ihan sama mitä muiden lapsilla on päällä, kunhan omillani on kunnon vaatteet, merkillä tai ilman. :0

[QUOTE="hmmm";27857875]Olen useasti miettinyt tuota vedenpitävyyttä. Siis välikausihaalarissa ymmärrän vedenpitävyyden, mutta mihin tarvitaan talvihaalarissa vedenpitoa? Kuivaahan tuo pakkaslumi on. Lämpimyys on minulle ehdoton ykköskriteeri talvivarusteita hankittaessa, merkillä ei väliä.[/QUOTE]

siihen ettei se haalari kastu läpimäräksi haalariin jääneestä sulavasta lumihötöstä esimerkiksi autossa tai sinä aikana kun käydään sisällä syömässä kerhoissa tai leikkipuistossa.

Meilläpäin on muutenkin puoli talvea kylmää ja märkää. Välikausipuvulla ei tarkene.

No, tänäkin vuonna ostin Prismasta kuopukselle alennuksesta Lassien puvun :D

Ihan on muksu pysynyt lämpimänä ja kuivana ja musta siinä puvussa oli sitäpaitsi tosi hauskasti toteutettu kivan värinen kuviointi puvun yläosassa + poika on itsekin tykännyt puvustaan.
Ostin muuten kummankin talvikengät myös marketista, esikoisen vielä tarjouksesta :D
Ja pisteenä i:n päälle, huomenna olis tarkoitus lähteä katsomaan esikoiselle lopputalveksi uudet toppahousut (tähän saakka on mennyt viimevuotisilla, jotka ei nekään ole mitään Huippu merkkiä ja silti toimineet moitteettomasti jo toisella käyttäjällä), alennuksesta tottakai!

Vähän silleen et se on tyhmää maksaa liikaa jos halvemmallakin omien kriteerien puitteissa pääsee.

Meillä tuntuu olevan täsmälleen samanlainen filosofia lastenvaatehankinnoissa.

[QUOTE="vieras";27858115]siihen ettei se haalari kastu läpimäräksi haalariin jääneestä sulavasta lumihötöstä esimerkiksi autossa tai sinä aikana kun käydään sisällä syömässä kerhoissa tai leikkipuistossa.

Meilläpäin on muutenkin puoli talvea kylmää ja märkää. Välikausipuvulla ei tarkene.[/QUOTE]

Meille ei ole käynyt ikinä noin, vaikka halpismerkeillä ollaan menty kahden lapsen voimin.

Meillä lapsi kulkee perus Reimatecissa, joka on ostettu Citymarketista. En koe jääneeni mistään paitsi :D Merkkivaatteita löytyy sisävaatteista, mutta paljon ihan tavan Tutta ym. vaatteita.

[QUOTE="hitsi";27856597]Kuulemma optimaalisin haalarihankinta on normihintaan ostettu, kuluvan kauden väreissä oleva kallis haalari. Esim. Ticket to heaven, Molo ja mitä näitä nyt on. Naapurin mammalta kuulin että mun lapsella on väärään aikaan hankittu ja väärän merkkinen haalari. Mitä tämä tarkoittaa? Onko naapuri oikeassa.

Itse koen etten ole jäänyt mistään paitsi.[/QUOTE]

Kuka sanoo että lapsella pitäis olla merkkihaalari?
Mutta ostovaiheesta olen kyllä sitä mieltä että järkevin aika ostaa toppavaatteita on nyt kun niitä saa hyvillä alennusprosenteilla. Osti sitten kalliin tai halvan haalarin niin sinä säästää mukavasti rahaa. Itse ostan lähes kaikki ulkovaatteet kausialesta kun prosentit alkaa olla siintä 40-50.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27877363:
Onko mun lapsella nyt marketti- vai merkkihaalari, kun sillä on Prisman alennuksesta TOISSAVUONNA ostettu Didrikson? :D

Jospa se on sellanen yhdistelmähaalari jossa on sopivasti sekä merkkiä että markettia. :D
Vai onko niin että ostopaikka sanelee kumpi se on? Urheiluliikkeestä ostettuna merkkihaalari ja marketista ostettuna markettihaalari :D

Jospa se on sellanen yhdistelmähaalari jossa on sopivasti sekä merkkiä että markettia. :D
Vai onko niin että ostopaikka sanelee kumpi se on? Urheiluliikkeestä ostettuna merkkihaalari ja marketista ostettuna markettihaalari :D

Pitää siis muistaa jättää hintalappu roikkumaan näkyvästi seuraavan kerran kun ostan haalarin jostain astetta paremmasta kaupasta ;)

Yhteistyössä