Miksi lapselle ei saa sanoa että hän on rasittava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Että se aiheuttaa sitä ettei kukaan hänestä pidä tai halua olla hänen kanssaan. Tuohan on kuitenkin totuus, hullua ettei lasta saa edes moittia enää nykyään. Miksi lapsen pitää saada nenilleen joltain kaverilta ennen kuin muuttaa käytöstään, eikö olis sama jos äiti kertoo sen? Älä tee noin tai sinusta ei tykätä.

Eli et mielestäni voi sanoa että olet rasittava, vaan voit sanoa, että jos noin toimit, muut ei halua leikkiä sinun kanssaan. Eli voit tuomita teot, mutta et haukkua ja nimitellä lasta!

kyllä minä ilmaisen lapselleni jos hän on ärsyttävällä tuulella. mutta pyrin tekemään sen "pehmeästi". yritän myös pohtia syyn sille miksi hän rasittaa minua (olenko jättäny huomiotta, nukkunu huonosti yms. )

"Minä en tykkää että sinä olet koko ajan ruikuttamassa (tai vast.), se on rasittavaa. ja olen sanonut sinulle, että jos sinä haluat huomiota niin tule kertomaan se minulle, ei sinun tarvitse tuolla lailla huomiota hakea, en pidä siitä"

Kyllä mä olen sanonut lasta, tai lähinnä sitä jatkuvaa nitinää/narinaa/kiukkua rasittavaksi ja aivan taatusti tietävät, että ovat rakkaita; numero ykkösiä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Miten sen ilmaisee:
Eli et mielestäni voi sanoa että olet rasittava, vaan voit sanoa, että jos noin toimit, muut ei halua leikkiä sinun kanssaan. Eli voit tuomita teot, mutta et haukkua ja nimitellä lasta!

Mutta kun eihän sillä ole mitään väliä, pelkkää sanahelinää vaan. Kyllä lapsikin tajuaa että jos sanoo että sinun käytös on rasittavaa että se tarkoittaa että hän on itse rasittava.Ei tuo kovin suuria älynlahjoja vaadi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Miten sen ilmaisee:

Mutta kun eihän sillä ole mitään väliä, pelkkää sanahelinää vaan. Kyllä lapsikin tajuaa että jos sanoo että sinun käytös on rasittavaa että se tarkoittaa että hän on itse rasittava.Ei tuo kovin suuria älynlahjoja vaadi.

Ilmeisesti sitten sinä et sitten ymmärrä noiden eroa? Meillä kyllä on lapset ymmärtäneet, että yhden teon tai vastaavan tuomitseminen ei tarkoita, etteikö lapsi itsessään olisi hyväksytty ja pidetty, ainakin vanhempien silmissä. Ilmankos lapsi rupeaa rasittavaksi, jos kokee ettei vanhemmatkaan hänestä pidä. Se, että esim. siskon lyöminen on tyhmää ei ole sama kuin että veli on tyhmä, ymmärrät kai? Kivakin lapsi voi tehdä välillä tyhmiä asioita ja jokaisella lapsella on hyviä ja huonoja ominaisuuksia.

Yhteistyössä