miksi lapsen suhdetta äitipuoleen on pakko sabotoida?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 13:01 mie kirjoitti:
Ei pysty pieni ihminen käsittämään tätä täydellistä idiotismia joka näissä kiemuroissa usein vallitsee... Miten aikuiset ihmiset voi olla niin tyhmiä etteivät ymmärrä lasten parasta ???? Vai luuleeko joku tampio oikeasti että lapselle on hyötyä siitä, että esim. neuvotaan haukkumaan ja kohtelemaan huonosti jotain henkilöä, oli kyseessä sitten kuka hyvänsä... :headwall:

Meillä täytyy kiitellä miehen exää kovasti. Hän ei tietääkseni koskaan ole lasten kuullen mitään pahaa sanonut, eikä muutenkaan ole harmeja tahallaan aiheuttanut, vaikka koston halua voisi ollakin. Riitaa on tietenkin aikuisten kesken ollut, mutta aikuisten väliseksi on jäänytkin ja aina ohi mennyt! :heart:

samaa mieltä. mä inhoan miehen nykyistä yli kaiken, mut lapsia ei aikuisten riitoihin tarvitse sotkea. onneks jotkut ymmärtävät sen, lapselle tuollaisella käyttäytymisellä eniten hallaa tekee.

Kiitos mie!

Ihanaa kuulla, että joku täällä tuntee mukavankin yh:n! Olen itse yh, enkä toivottavasti ihan noin hirvee ämmä, kuin tästä ketjusta voisi päätellä kaikkien yhisten olevan. Oma äitini on ollut hyvin läheinen ystävä isäni myöhempien vaimojen kanssa - kyllä niitä onnistuneitakin tapauksia on. Ja - uskallanko sanoakaan - äitipuoliakin löytyy monenlaisia, siinä missä yksinhuoltajiakin.

Jaksamista kaikille teille uusperheiden äidelle, joiden elämää exä hankaloittaa! :flower:

Täytyy sanoa, että lähes kaikki tuntemani eronneet ihmiset perheineen , sekä uusine että vanhoine osaavat toimia keskenään mahtavasti!! Senpä takia tämä meidän tilanne tulikin niin suurena shokkina ja järkytyksenä!! Joidenkin ihmisten viha ja katkeruus on niin syvää että harva joutuu kokemaan, tosin nyt on selvinnyt tämän palstan myötä että aika moni näyttää olevan samassa tilanteessa. Tuohon autohommaan täytyy vastata että meille kävi samalla tavalla! Sama homma oli kun kihlauduimme, eksä laittoi listan meille mitä pitää lapselle ostaa, siis äitinsä kotia, perusteltiin näin "kun ilmeisesti on varaa mennä kihlohin on varaa ostaa lapselle nämä" Mies vastasi että ostettu on jo kauan aikaa sitten, siis meidän kotia, hänen kotinsa ostokset kuuluu hänelle, no, ei ymmärtänyt. Ja taas jupakkaa siitä kuinka uuden naisen takia miehellä ei ole varaa ostaa lapselle mitään. Mutta tämmöstähän tämä on, kuten kaikki tietävät ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 19:31 ihmettelevä kirjoitti:
Täytyy sanoa, että lähes kaikki tuntemani eronneet ihmiset perheineen , sekä uusine että vanhoine osaavat toimia keskenään mahtavasti!! Senpä takia tämä meidän tilanne tulikin niin suurena shokkina ja järkytyksenä!! Joidenkin ihmisten viha ja katkeruus on niin syvää että harva joutuu kokemaan, tosin nyt on selvinnyt tämän palstan myötä että aika moni näyttää olevan samassa tilanteessa. Tuohon autohommaan täytyy vastata että meille kävi samalla tavalla! Sama homma oli kun kihlauduimme, eksä laittoi listan meille mitä pitää lapselle ostaa, siis äitinsä kotia, perusteltiin näin "kun ilmeisesti on varaa mennä kihlohin on varaa ostaa lapselle nämä" Mies vastasi että ostettu on jo kauan aikaa sitten, siis meidän kotia, hänen kotinsa ostokset kuuluu hänelle, no, ei ymmärtänyt. Ja taas jupakkaa siitä kuinka uuden naisen takia miehellä ei ole varaa ostaa lapselle mitään. Mutta tämmöstähän tämä on, kuten kaikki tietävät ;)

itse asiassa mäkään en tiedä yhtään tällaista tapausta, josta esim te kärsitte. me pystytään ex:n kanssa sopimaan lasten asiat pääosin hyvin, mut tää nykyinen pistää kapuloita rattaisiin.. mut tapaamisiin liittyvää ongelmaa ei ole. (paitsi nyt, mut onkin poikkeustilanne) eikä sitä että lapset laitettais haukkumaan nykyistä tai jotain. kyl tää ero on lapsille ollut ihan ilman hankala ilman tuollaisia ylimääräisiä.

Sitä just oon ajatellutkin, et kun ero on itessään jo hankalaa lapsille niin miksi tehdä siitä vielä hankalampaa... Ymmärrän kyllä ja tiedän niitäkin nykyisiä jotka ovat hankalia eivätkä halua ns. vanhoja lapsia kuvioihin ollenkaan (anteeksi kuvaus, en keksiny muuta) Ja sellaset nykyiset sietääkin saada p... niskaansa. Äitini uusi mies oli juuri tällainen, kohteli minua huonompana kuin omia lapsiaan eikä noteerannut minua ollenkaan vaikka olin vieressä, mutta se onkin saanu minut ymmärtämään miten minun tulee kohdella mieheni lasta. Kun tiedän omakohtaisesti miten huonosti voi asiat hoitaa. Mutta on myös meitäkin jotka yrittävät olla lapsille hyviä, vaikkei omia olisikaan, miehen oma kuitenkin ja sen pitäis riittää syyksi kohdella lasta ansaitsemallaan tavalla ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 23:25 sitten kirjoitti:
on ne tapaukset kun etäisä ostaa VELAKSI uuden auton, niin jaa-a on VARAA tuommoseen mutta elareita maksaa niin ja niin VÄHÄN, tai kun etä ottaa pankkilainan asuntoo varten, ja veloissa korvia myöten, niin taas sama virsi exältä, ja päälle, lapsi sitten saa asua näin ja näin ahtaassa,mutta isillä on iso talo ja uusi auto..vaan ei muista exä sanoo että on VELKAA!! jokainen suurinpirteen työssäkäyä saa jonninmoisen lainan pankista, että mikäs exää estää tekemästä samaa..ei kun odotetaan ja oletetaan että ex mies maksaa!!
ja hyvin usein etän puolisollakin saattaa olla oma auto, jne niin näitäkin aletaan jo lukeen miehen omaisuudeksi, ja elareita pitäis vaan nostaa, ja isin osallistuu kaikkeen ei niin tärkeeseenkin! ja käytetään lapsia aseena minkä keretään ja sitten ollaan niiin yh äitiä,ja kestetään yksin kaikki!

enkä minäkään yleistä,on poikkeuksiakin,mutta nimenomaan kun tätä nähnyt omalla kohdalla, eikä voi lopettaa ihmettelemästä,miten aikuinen ihminen voikin käyttäytyä ja ajtella noin! koitetaan elää täysin toisen pussilla,ei kai se normaalia ole!!

ja sitten just koitataan ränkätä ränkkäämisen ilosta tapaamisia, minäkin epäilen että nämä juuri vain keinoja koittaa näyttää KUKA OLEN; JA KUKA MÄÄRÄÄ!!!
ja kyseessä sentään LAPSEN VANHEMMAT, tämän voisi exäkin joskus muistaa!
Näinpä!Meilläkin mun auto jotenkin kaihersi exän mieltä ja sit vielä pahemmin kun mieskin vaihoi omansa uudempaan...Tuli tekstaria et pitäis elareita maksaa enemmän kun on varaa 2 hienoon autoonkin!
Ja se toinen on siis ihan miun oma! =)

olen ihmetellyt kuinka se kriteeri nostaa elareita jos hankkii itselleen velaksi auton,tai lainalla asunnon, lyhennetään sitä ihan mukavat summat näitäkin siitä tilistä kk:ssa, ja sitten exä sakottaa ikäänkun sua tästä yolellisyydestä,kun ITSELLÄ ei ole varaa..missä tuossakin näkyy lapsen etu?? isin pitää asua siis halvassa yksiössä, ja ajaa julkisilla tai romulla autolla, että exä tyytyy olemassa oleviin elareihin, ja annappa jos isä ostaa itselleen uudet housut ja exä tämän saa tietää,niin heti ollaan vaatimassa jotain sinnekkin päähän!! kuinkas nyt etä ja hänen uusi puoliso saisi mitään itselleen ostaa ja hankkia, sehän on niin epäreilua lasta kohtaan,joka elää sen takia huonommin kun isä ei maksa tarpeeksi,mitäh??!! vai siksi kun se on äidin valinta!??

joo muakin ihmetytti kuinka mun autosta nousi semmonen haloo, ja vaatiminen, kun on varaa pitää 2 autoo, niin pitäis olla varaa isompiin elareihin,edeellenkin vastaan autoni kuluista itse, sen ei pitäisi mitenkään vaikuttaa mieheni tuloihin nostattavasti ainakaan!!
ja ilmeisesti exä olettaa että emme maksa mitään tästä pankin omistamasta kämpästä, kun tähän muutettua alkoi se rutina, ja eihän se etän vika ole ettei lapsi asu äidin kanssa omistusasnunnossa, äidin valinta, vai pitäiskö miehen semmonenkin kustantaa lapsen edun nimissä!

sitten syötetään lapselle " kato kun isäs osti sitä ja tätä, sulle ei osta mitään", isäs ei välitä susta yhtään kun ei maksanut sit ja tätä..mites se äiti sitten välittää,kun ei itsekkään osta ja hanki ko.hankintoja,mutta isästä tehdään syntipukki!! aivan käsittämätöntä!
ja huom! meidän tilanteesta kirjoitan,itsekkin tiedän yh äitejä jotka todella maksavat ja vievät lapset eteenpäin yksin, ja varmasti ei helppoa ole, ja onneksi on poikkeuksia jotka eivät ratsasta lapsella saadakseen kaiken!!! ja arvostavat vielä isän vanhemmuutta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 09:45 ihmettelevä kirjoitti:
Nykyään asumme yhdessä, naimisiinmenoa suunnitellaan ja talokauppoja tehdään. Nyt kuitenkin on lapsen äiti aloittanut hartaan lapsen käännyttämisen minua vastaan. Lapsi keroo kuinka ei saa puhua minulle ja kuinka äiti on sanonut että isi minut kohta jättää!!

Äiti on mustis ja peloissaan tulevaisuudesta. Nyt lapsen isä on astumassa uuteen vaiheeseen ja paluuta entiseen ei ole. Talo ja avioliitto vievät paljon aikaa ja rahaa , miten käy lapsen?

Jos teillä menee lapsen kanssa hyvin, lapsi haluaakin teidän kanssa asumaan ja muuttaa sinne uuteen taloon onnelliseen perheeseen. Jos teillä menee lapsen kanssa huonosti, ei tälläistä mahdollisuutta ole.

Tai sitten äidillä on joku oma ongelma ja sinä olet hyvä syntipukki, kun on paha mieli.

Kuulostaa tutulta. Nyt onneksi ollut pitkään rauhallista tai sitten minä vain suodatan pois kaiken negatiivisen... Mutta ihan noin pahaa se ei meillä ollut, enemmänkin just tavaroiden ja rahan kanssa riitelyä, lasten asioista tiedottamattomuutta ja hankaloittamista. Yritimme ajatella, niin että eletään me normaalisti ja koetetaan olla välittämättä. Kenties lapsille joskus isompana asiat näyttäytyvät uudessa valossa. Mutta minkäs sille tekee, että kyllä se suututtaa ja harmittaa, kun yksi ihminen säätämisellään hankaloittaa kaikkien muiden olemista.

Joskus oli pakko sanoa lapsillekin, että meidän raha-asiat ei heidän äidilleen kuulu mitenkään ja ei hänellä niistä mitään oikeaa tietoa ole, vaikka olisi lapsille mitä sanonut. Ikävästi myös on jouduttu sanomaan, että ei voida ostaa esim. kovinkaan kalliita vaatteita tänne, kun yksinkertaisesti varaa ei ole tai että on kurjaa pitää helteellä lenkkareita, mutta että me emme voineet sille mitään, että pyynnöistä huolimatta lapsilla ei ollut mitenkään säähän ja sen vaihteluun soveltuvaa varustusta mukana -yleensä ei siis ollut yhtään mitään mukaan. Tarkoitus ei ole ollut äitiä mustamaalata, mutta oli tilanteita joissa oli pakko kertoa totuus.

Meilläkin oli noita tapaamisten lyhentelyjä ja perumisia, jotka menivät meidän piikkiin, vaikka äiti ne oli halunnut muuttaa- olipa vain lapsille kertonut asian toisin. Omituista! Ja lapselle kun ne omat vanhemmat on ne tärkeimmät ja uskottavimmat vaikka tillanne olisi mikä. Miten joku voikin laittaa lasta valitsemaan keneen luottaa!!

Minulla on taas kovin erilainen tilanne, koen että miehen ex puoliso yrittää olla neutraali, ja tukea minun äitipuoleutani, kuten minäkin hänen asema etä ÄITINÄ.
Minun suhdetta lapsipuoliin sapotoi lasten oma isä eli puolisoni. En epäile mieheni rakkautta lapsiaan kohtaan, mutta reilusti vähemmän omistajuutta omiin lapsiin olisi minun kannalta mahtavaa! Hänen on pilkun tarkka mitä sanon ja puhun ja teen lasten kanssa, puuttuu aina kaikeen. On asia sitten mukavaa yhdessä oloa tai pientä kriitistä palautetta. Jos minun ja lasten välit pyrkivät välillä muodostumaan liian positiivisiksi, isä tulee ja sotkee välit jollain tavalla. Tästä asiasta on puhuttu ja puhutan säännöllisesti, mutta vaikka hän sen myöntää ja tajuaa, hän ei voi mitään omalle huolehtimiselle joka ilmenee myös mustasukkaisuutena. luulen että syynä on se että hän joutui vastaamaan kaikesta edellisessä liitossa.
Siis selvenyksi, lapset asuvat meillä ja meillä on myös yhteisiä lapsia.

Meillä lasten etä-äiti sabotoi aikoinaan meidän elämäämme ja mustamaalasi mua. Kouluikäisille lapsilleen antoi ymmärtää, että tää uus ämmä (=minä) on ainoa syy sille, ettei äiti ja isä asu yhdessä -olivat eronneet pari vuotta ennen kuin tapasin miehen, meidän seurustelun alkaessa äiti odotti jo lasta uudelle avokilleen :attn:

Lasten tapaamiset sujuivat nätisti joka toinen viikonloppu siihen asti, kun exä sai kuulla miehen seurustelevan. Sen jälkeen mistään ei voitu päättää etukäteen ja teki oharin toisensa perään. Saattoi soittaa perjantaina tuntia ennen sovittua vientiä (hänhän ei lapsia kuskannut), että heillä on viikonlopuksi muita suunnitelmia, ei käy tulla tällä viikolla. :headwall:

Viimeisin tempaus oli, kun exä kuuli meidän hääsuunnitelmista. Oltiin siinä vaiheessa asuttu yhdessä jo viidettä vuotta, kaiken aikaa nää lähilapset meillä, yhteinenkin oli jo ehtinyt siunaantua ja oltiin just saatu valmiiksi omakotitalo, jonne olimme koko poppoolla kotiutumassa. Etä-äiti satuili lapsilleen, että olimme jo sopineet, että heti häiden jälkeen lapset muuttavat äidilleen, kun eivät enää mahdu meidän elämäämme. Ja me siis miehen ja yhteisen kanssa muuttaisimme jonnekin ihan toisaalle... :headwall: :headwall: :headwall: Meiltä meni useampi viikko vakuutellessa, että naimisiinmenomme ei heidän elämäänsä muuttaisi mitenkään muuten kuin että mun nimeni katoaisi postilaatikosta. *huokaus*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 21:44 alara kirjoitti:
Meillä lasten etä-äiti sabotoi aikoinaan meidän elämäämme ja mustamaalasi mua. Kouluikäisille lapsilleen antoi ymmärtää, että tää uus ämmä (=minä) on ainoa syy sille, ettei äiti ja isä asu yhdessä -olivat eronneet pari vuotta ennen kuin tapasin miehen, meidän seurustelun alkaessa äiti odotti jo lasta uudelle avokilleen :attn:

Lasten tapaamiset sujuivat nätisti joka toinen viikonloppu siihen asti, kun exä sai kuulla miehen seurustelevan. Sen jälkeen mistään ei voitu päättää etukäteen ja teki oharin toisensa perään. Saattoi soittaa perjantaina tuntia ennen sovittua vientiä (hänhän ei lapsia kuskannut), että heillä on viikonlopuksi muita suunnitelmia, ei käy tulla tällä viikolla. :headwall:

Viimeisin tempaus oli, kun exä kuuli meidän hääsuunnitelmista. Oltiin siinä vaiheessa asuttu yhdessä jo viidettä vuotta, kaiken aikaa nää lähilapset meillä, yhteinenkin oli jo ehtinyt siunaantua ja oltiin just saatu valmiiksi omakotitalo, jonne olimme koko poppoolla kotiutumassa. Etä-äiti satuili lapsilleen, että olimme jo sopineet, että heti häiden jälkeen lapset muuttavat äidilleen, kun eivät enää mahdu meidän elämäämme. Ja me siis miehen ja yhteisen kanssa muuttaisimme jonnekin ihan toisaalle... :headwall: :headwall: :headwall: Meiltä meni useampi viikko vakuutellessa, että naimisiinmenomme ei heidän elämäänsä muuttaisi mitenkään muuten kuin että mun nimeni katoaisi postilaatikosta. *huokaus*

tosi törkeää tuolta äidiltä! eihän tuollainen tee hallaa kenellekään muulle kuin lapsille, kiva jos lapset saa pelätä tulevaisuuden takia! :headwall:

Edellisen vastauksen kirvoittamana vastaan vain otsikon kysymykseen: Ei ole pakko sabotoida. Itse olen ex-vaimo, äiti, äitipuoli ja uusi vaimo - kaikkea yhtä aikaa =) - ja teen kaikkeni, että välit joka suuntaan olisivat ja pysyisivät hyvinä, ystävällismielisinä ja asiallisina. Mitä tulee äitipuoleen, kunnioitan hänen rooliaan, annan tilaa enkä tunkeile. Luotan exän ja hänen kasvatusperiaatteisiin ja jos olen jostain eri linjoilla, juttelen exän kanssa ihan rauhalliseen tyyliin. Kaikki ollaan melko tyytyväisiä. Eikä äitipuolessa mitään moittimista, ok ihminen on.

Yhteistyössä