Miksi lapsen sukupuoli salataan syntymään asti, vaikka vanhemmat itse ovat kysyneet sukupuoliarvion

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Sen ymmärrän jos joku ei halua tietää sukupuolta ennen synnytystä, mutta sitä en oikein ymmärrä, että vanhemmat kysyvät itse sukupuoliarvion, mutta se kuitenkin salataan kaikilta muilta, siis ihan lähisukulaisiltakin. Sitten koko raskausaika toistellaan, että ollaan kysytty, mutta pidetään salaisuutena.

Miksi sitä ei voi paljastaa muille? Itse jos olisin raskaana, niin uteliaana kysyisin sukupuoliarvion, ja voisin sen aivan hyvin muille paljastaa, tietenkin siinä muodossa, että se on pelkkä arvio, eikä 100 %:n varmaa.

Mutta miksi osa salaa tuon sukupuoliarvion muilta ihmisiltä?

Jos ei vaan halua kertoa muille, säilyttää mielummin omana salaisuutenaan ja yllätyksenä.

Me on kysytty kaikista, esikoisesta ja kakkosesta ei kerrottu kenellekään. Kolmosesta kerroin veljelleni ja hänen avokilleen (odottivat itse vauvaa samaan aikaan), mies kertoi yhdelle kaverilleen.

Muoks. Pakko korjata heti; kolmosesta kerroin myös itse parille kaverille kun shoppailtiin yhdessä vauvanvaatteita... :D

(esikoinen ja kakkonen oli itselleni arvioita vaikka olivatkin yli rv30 todettuja, kolmonen oli tieto 4d-ultran perusteella)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26850781]Kun ne muut eivät kuitenkaan tajua, että se ARVIO, ei 100% tieto.[/QUOTE]

Kyllä uskoisin, että ihmiset tajuavat, että se on arvio eikä mikään sataprosenttinen totuus.

Jos ei vaan halua kertoa muille, säilyttää mielummin omana salaisuutenaan ja yllätyksenä.

Me on kysytty kaikista, esikoisesta ja kakkosesta ei kerrottu kenellekään. Kolmosesta kerroin veljelleni ja hänen avokilleen (odottivat itse vauvaa samaan aikaan), mies kertoi yhdelle kaverilleen.

Mutta eikö se ole yhtä lailla yllätys muille kertoo sen sitten raskausaikana tai vasta syntymän jälkeen. Yllätys vaan paljastuu eri aikaan.

Me tiedettiin esikoisesta varmaksi, ei siis ollut pienintäkään epäselvyyttä että poika on tulossa. Ei silti kerrottu muille. Yksi syy oli että musta oli tosi hauskaa kun ihmiset arvailivat "varmaa tyttöä" ja "ihan selvä poikamaha" :D Enkä toisaalta halunnut saada kasaa vaaleansinistä vaatetta ja muuta poikakamaa jo valmiiksi. Ja sama tytön kanssa, mutta se ei ollut niin varma muutenkaan ultrassa.

Mutta eikö se ole yhtä lailla yllätys muille kertoo sen sitten raskausaikana tai vasta syntymän jälkeen. Yllätys vaan paljastuu eri aikaan.

Öh, ei. Silloin se on paljastettu etukäteen eikä mikään yllätys. Meille tuo on ollut "meidän oma salaisuus".

Ja tosissaan, nuo kaksi ekaa oli arvioita, miksi edes paljastaa jotain mistä ei ole varma?

No me ei olla haluttu kertoa muille ennen syntymää. Jotenkin vaan tuntuu, että se on meidän asia, eikä kuulu muille siinä vaiheessa. Jos joku on kysynyt niin ollaan vaan sanottu että joo kyllä me tiedetään kumpaa on lupailtu tulevaksi.

Jos vaan haluaa pitää sen omana tietonaan.

Sitä en kyllä oikein tajua, jos pitää hihitellä ja tyyliin lällätellä että kyllä me sukupuoli tiedetään muttei kerrota, khihihiii. Huokaus. Ei mua ainakaan NIIN paljon kiinnosta jonkun vauvan sukupuoli.

Emmä tiedä, jos ei vaan halua kertoa arviota?
Kun se on oikeesti vasta satavarma ku vauva syntyy.

Yhtä vähän mä tajuun sitä nimen salailua jos se on kerran jo päätetty ja lasta kutsutaan kotonalin sillä nimellä jo.

Jos ei vaan halua kertoa, niin yksinkertaista. Kuten Anatolia totesi niin sellainen lällättely "kylläpäs me tiedetään, mutta tepäs näette sitten vasta neljän kuukauden päästä"-tyyliin on rasittavaa. Meillä on tieto siitä että kumpi on tulossa, isovanhemmille vihjaistiin että nyt ilmeisesti on tyttö tulossa esikoiseksi, mutta en jaksa kyllä kaikenmaailman kavereille ja tutuille alkaa selittelemään. Eivätköhän näe sitten. Toki jos joku kysyy, tiedättekö kumpi on, niin sanotaan, että joo mutta haluamme pitää salassa kunnes muksy syntyy.

Salaamme sen koska äitini on maailman ärsyttävin himoshoppaaja joka kuitenkin juoruaa kaikille tuttaville sukupuolen eikä tajua että se on arvio eikä tieto. Emme ole kylläkään kertoneet että tiedämme itse sen.
En vain jaksa miljoonaa pinkkiä röyhelömekkoa enkä nimiehdotuksia.

Ei me olla myöskään tuolla tiedolla hihitelty muille tms. Yleisesti ei puhuttu koko asiasta, jos joku on suoraan kysynyt tiedetäänkö niin silloin sanoin että joo, mutta ei haluta paljastaa sitä muille etukäteen.

Yhteistyössä