Miksi lapsettomia arvostelevat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noora

Vieras
...puhuvat lapsettomille ihan kuin nämä olisivat jotenkin tyhmiä, kun he eivät halua lapsia? Udellaan että miksi et halua, entäs jos kuitenkin muutat mielesi ja sitten onkin jo myöhäistä jne.? Tälläkin palstalla jotenkin ylenkatsotaan usein niitä jotka eivät halua lapsia, ja aina on joku voivotelemassa että "et tiedä mitä menetät". Ihan kuin lapsettomat olisivat jotenkin vajaaälyisiä... Kysyminen on sinänäsä ookoo, mutta yleensä siihen tuntuu sisältyvän sellaista vähättelyä, lähipiirissäkin on muutama tällainen naisihminen joka ei pidä lapsettomia missään arvossa. Kummallista mielestäni.

No toisaalta monet näistä kärkkäimmistä arvostelijoista ovat sitten niitä joiden elämässä ei tunnu olevan mitään muuta sisältöä kuin ne lapset, joten ehkä sen arvostelun takana on tämä suppea maailmankatsomus...

noora, olen samaa mieltä.

Yleensä näillä kärkkäimmillä menee huonosti. Ja yksi piirre heillä näyttää olevan yhteistä keskenään: parisuhde ei kukoista. Tämän takia he kokevat lapsensa entistä tärkeämmäkis. Jaksamista heille!

Viisautta on ymmärtää, että me kaikki olemme erilaisia.

No mä luulen, et se on just tota et on niin pieni maailma, että ei voi käsittää että joku ei ehkä kaipaa lapsia tunteakseen elämäänsä elämisen arvoiseksi.

Olin eilen juhlissa jossa jokaisella lapsia , minulla ei. Toivoin ettei kukaan kysyisi minulta lapsista mitään, mutta kysytiin kuitenkin. Sanoin että haaveena on. Kyselivät että miks vaan haaveena, koittakaa nyt tehdä se lapsi!

Voi ei kuinka ajattelematonta ihmisiltä joilla on jo lapsia. Olemme mieheni kanssa yrittäneet saada lasta alulle yhteensä laskettuna jo vuoden eikä mitään kuulu.

Ymmärtäkää ihmiset olla kyselemättä sen suuremmin, ellei teille kerrota vapaaehtoisesti. Alkaa olee aika arka aihe kunnei se lapsenteko käy ihan tuosta vaan!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja want to be mum:
Olin eilen juhlissa jossa jokaisella lapsia , minulla ei. Toivoin ettei kukaan kysyisi minulta lapsista mitään, mutta kysytiin kuitenkin. Sanoin että haaveena on. Kyselivät että miks vaan haaveena, koittakaa nyt tehdä se lapsi!

Voi ei kuinka ajattelematonta ihmisiltä joilla on jo lapsia. Olemme mieheni kanssa yrittäneet saada lasta alulle yhteensä laskettuna jo vuoden eikä mitään kuulu.

Ymmärtäkää ihmiset olla kyselemättä sen suuremmin, ellei teille kerrota vapaaehtoisesti. Alkaa olee aika arka aihe kunnei se lapsenteko käy ihan tuosta vaan!!!!!

Tuo on tosi hirveetä... Mun äiti on puhunut mulle jo varmaan siitä saakka kun olin 15 että "muistat sitten tehdä lapset ajoissa, lapsien tekeminen on hirmu tärkeää, muut asiat ehdit tehdä sit siinä välissä/sivussa, esim. opiskelu..." Nyt oon sitten 23 v.ja jotenkin en edes "uskalla" alkaa yrittää lasta, entäs jos en vaikka voikaan saada lasta niin äidin silmissä en oo varmaan edes ihminen sen jälkeen.. hirveän painostavaa. Enkä kyllä oo edes ihan varma että haluankokaan lapsia välttämättä. Ahdistaa ajatella koko asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mutta miksi ei sitäkään voi sanoa suoraan, että yritetty on mutt lasta ei vaan ole kuulunut.

koska a) ei jaksa selittää asioitaan niin tarkkaan kenties ei-niin-läheisille ihmisille, b) asia voi olla arka tai c) ei jaksa niitä sääliviä katseita ja aijaa, voi kun kurjaa -kommentteja... Siks.

Yhteistyössä