miksi lapsi 1v 4kk laittaa heti kädet korville kun vähänkin kovempi ääni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
esim jos telkasta kuuluu niin heti laittaa, tai jos komentaa vähänkin kovemmin.. äsken opuhuin äitinkanssa ja sanoin ainiin vähän lujemmin kun olin yhen jutun unohtanut niin poika laittoi heti kädet korville.. :/ pelkääkö se vai mitä?

löytänyt korvat ja tietää että sieltä se ääni menee päähän.. meillä 2v selittää kuuluuu ääni kone, ja laittaa käden aina korvalle.. hymph, ihan ku mä en jo tietäs et niin kuuluu ja, korvasta se ääni kuulaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Ei vain pidä kovista äänistä. Tuskin sen kummempaa.

Kohta alkaa varmaan sadella eri diagnooseja tai muuta mukavaa *avaa sateenvarjon*

äskenki ihan säpsähti kun sanoin sen ainii eikä mulla nyt nini kova ääni ole vaikka sen kovemmin sanoinkin :/ jos ei tosiaan vaan pidä tai sit jos vaikka jostain syystä pelkäis?

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Ei vain pidä kovista äänistä. Tuskin sen kummempaa.

Kohta alkaa varmaan sadella eri diagnooseja tai muuta mukavaa *avaa sateenvarjon*

Ei saa kovista äänistä tykkäämään vaikka diagnosoitaisiin aisti yliherkkyys. Itse olen vain oppinut elämään vaivani kanssa, joka "diagnosoitiin" vasta aikuisiällä.

Meidän vajaa 4 v tekee ihan samaa =) Ja meillä ei kuitenkaan niin tapahtunut pienenä eli eiköhän se ole vaan joku sellanen oma juttu. Ei vaan satu tykkäämään kamalan kovista äänistä.
Meidän likka laittaa kädet korville jo pelkästään nähdessään ilmapallon :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei saa kovista äänistä tykkäämään vaikka diagnosoitaisiin aisti yliherkkyys. Itse olen vain oppinut elämään vaivani kanssa, joka "diagnosoitiin" vasta aikuisiällä.

Tietenkin aistiyliherkkyys on yksi mahdollisuus, mutta ei kovinkaan todennäköinen. Joillain tietyn taajuuden äänet voimakkuudesta välittämättä voivat olla liikaa. Itselläni on samaa vaivaa, sekä yli- että aliherkkyyksiä, kuten lapsillanikin.

Mutta silti tai ehkä juuri siksi, en usko, että on aihetta huoleen jos ap:n lapsi tuntuu kuitenkin pärjäävän normaalissa äänimaailmassa, ei itke, ei ahdistu tai raivostu.

Yhteistyössä