Miksi lapsi haluaa pelotella ihan turhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Lapsi heräsi ja väitti, että yöllä makkarimme oveen koputettiin + häntä pelotti ihan kauheasti.

Taisi muksu nähdä tai kuulla omiaan, kun hän muutenkin ei nukkunut kovin hyvin koko yönä. Pyöri ja kieri ees'taas sängyssä.

Tosin kieltämäti hän pyöri aika voimallisesti noin kolmen maissa yöllä ja silloin itsekin kummasti havahduin. Silloin taasen itse kuulin jälleen kerran 2 painauman ääntä ovea vasten, mutta olin niin unentokkurassa, etten jaksanut ryhtyä ääntä pelkäämään. Että jos lapsi sitten kuuli tuon saman äänen, en tiedä.

Aika paljon kyllä yöllä meteliä teettää jyrsijät, jotka ovat keittiön-olkkarin välisessä "välikössä". Joten moni ääni on luultavasti niiden aiheuttamia.

Minkä ikäisestä lapsesta kyse? Nukuitteko samassa huoneessa?
Olen itse tietoinen siitä että on olemassa henkivaltoja ja voimia, jotka ovat ainakin itseäni ahdistaneet ihan konkreettisestikin erityisesti yölliseen aikaan, samoin lapsiani, myös miestäni. Mutta niiden kaikkien yli on olemassa nimi Jeesus, Hänellä on valta ja voima pimeyden voimia vastaan. Hänen nimeään voimme huutaa avuksi, kun meillä on hätä. Vaikka pelko iskee näissä tilanteissa, niin voin todeta että "hän vapautti minut kaikista minun peljästyksistäni" ja tulee sen tekemään aina uudelleen. Jumalan Sana vakuuttaa "Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies joka häneen turvaa!" Psalmi 34.
Keskustele lapsesi kanssa asiasta, ja jos tällainen yöllinen koputtelu tms. "häiriköinti" jatkuu niin että voit sen itsekin havaita ja olet varma että jyrsijät eivät ole sitä aiheuttaneet niin kehotan ottamaan yhteyttä uudestisyntyneeseen kristittyyn pastoriin tms. jotta hän voisi käydä kotonanne ja rukoilla henkivaltoja ja voimia lähtemään kodistanne Jeesuksen nimessä. Myös kannattaa tarkistaa ettei matkamuistona tuotuja esineitä, buddhapatsaita tms ole kotonanne, joiden kautta henget tietysti pääsevät vapaasti häiriköimään. Ne on usein ennen myyntiä käytetty hindu- tms temppeleissä loitsittavana.
Ei ollut tarkoitus peloitella vaan todeta että mistä voi johtua ja mikä on lääke. Näillä eväillä siunausta sinun ja lapsesi elämään. Toivon sydämestäni että sinä ja lapsesi saisitte nukkua yönne rauhassa. Ja että löytäisitte ilon, rauhan ja toivon elämäänne Jeesuksessa Kristuksessa. =) Hänessä meillä on tulevaisuus ja toivo. Ja voimme elää täyttä elämää jo tässä ajassa Hänen yhteydessään.

Paikalla jälleen. Minä uskon omalla tavallani Taivaan Isään, mutta koen myös silloin tällöin henkien läsnäoloa. Enkä minä ole pitänyt sitä pahana asiana. Minusta tuntuu että henki on silloin tällöin paikalla ihan hyvällä, ei pahalla asialla. Jos hän paikalla käy, niin hän lähinnä silittää poskeani tai kättäni tai käsivarttani. Minusta tuosta on tullut ihan turvallinen olotila.

Mutta sen sijaan nuo oven painauman äänet eivät ole kivoja, aivan kuin joku kädellä tai selällä painaisi ovea sisäänpäin. Tosin realistinen näkenys kun asiaan otetaan, niin luultavasti näin talvisaikaan oven karmit ovat kuivat ja siksi kuuluu tuo painauman ääni.

Ystäväni kertoi heidän tapauksen jossa eräs Lapista tuotu taikaesine, päältä päin viaton matkamuisto, oli ollut kanavana heidän kodissaan henkivaltojen pelottavalle esiintymiselle. Öisin perheen tytär oli herännyt outoihin pelottaviin ääniin. Myös äiti oli havainnut pahan läsnäolon, askelten ääntä yms. Kun tuo esine oli poistettu kotoa niin ongelma hävisi. Siksi on tärkeää että tuollaiset esineet tulisi hävittää.
Puhun Jeesuksesta koska vain hänen kauttaan meillä on pelastus ja syntien anteeksianto ja tie taivaaseen. Jeesus itse sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan voi päästä taivasten valtakuntaan muutoin kuin minun kauttani." Kun sanot ääneen "Jeesus on minun Herrani", ei sielunvihollisella ole sinuun mitään valtaa. Toisaalta meidän tulee myös silloin kunnioittaa Jumalaa elämällä hänen tahtonsa mukaan. Jumala kyllä johdattaa omiaan.

Varoitan, jos et ole varma että henki on Jumalasta, niin älä lähde leikkimään niiden kanssa. Horoskoopit, joogaistunnot, ennustajilla yms meedioilla käynnit ovat todella harhauttavia ja vievät ihmisiä syvälle ahdistukseen ja pelkoihin vaikka alkuun henget esiintyvät kovin miellyttävinä. Jumala varoittaa Pyhässä Raamatussa kaikenlaisesta epäjumalien palvomisesta, yhteydenpidosta vainajahenkiin yms. joiden kautta ihminen saastuu pahojen henkien kanssa vehkeilystä. Näistä asioista ei varoiteta ihmisiä tarpeeksi. Kannattaa lukea Raamattua ja ottaa selvää uudestisyntyneiltä kristityiltä asioista. Myös voi rukoilla Jumalaa kun on epäselvä asia ja hän kyllä vastaa vilpittömään rukoukseen. "Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä."

Yhteistyössä