Miksi lapsi hoitoon jos äiti kotona? En ymmärrä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikille maksut:
mun mielestä pitäisi poistaa kokonaan ilmainen päivähoito.
nämä vanhemmat jotka on kotona saavat ilmaiseksi päiväkotipaikan, koska tulot on niin pienet.
en ymmärrä mikä järki.
mielestäni tästä virikepaikastakin pitäisi maksaa ihan samalla rahalla kuin työssäkäyvätkin.

Ei kaikki lapselleen ilmaasta päivähoitoa saavat makaa kotona. Esim. mä olen opiskelija ja todellakin pakko olla lapsella hoitopaikka eskarin lisäksi.

no jo opiskelet, niin et varmaan makaa kotona toimettomana?

No tuossa haluttiin poistaa kokonaan ilmaanen päivähoito...

just.. sun lapsesi on sit virikepaikalla vai?

Alkuperäinen kirjoittaja kaikille maksut:
mun mielestä pitäisi poistaa kokonaan ilmainen päivähoito.
nämä vanhemmat jotka on kotona saavat ilmaiseksi päiväkotipaikan, koska tulot on niin pienet.
en ymmärrä mikä järki.
mielestäni tästä virikepaikastakin pitäisi maksaa ihan samalla rahalla kuin työssäkäyvätkin.

Ei kaikki lapselleen ilmaasta päivähoitoa saavat makaa kotona. Esim. mä olen opiskelija ja todellakin pakko olla lapsella hoitopaikka eskarin lisäksi.

no jo opiskelet, niin et varmaan makaa kotona toimettomana?

No tuossa haluttiin poistaa kokonaan ilmaanen päivähoito...

just.. sun lapsesi on sit virikepaikalla vai?

Älä sitten ymmärrä jos et halua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Todellakin sen virikepaikan pitäs maksaa sen mitä se oikeasti maksaa. Ja niille lapsille halvempi paikka jotka sitä oikeasti tarvii. (vanhemmat töissä, opiskelee tai sairaita)

Kannatan myös. Eikös jossain ollut teitoa, että alle 3vuotiaan tarhapaikka maksaa kokonaisuudessa 1300e/kk ja yli 3vuotiaan 1000e/kk. Jos sen mukaan ruvettaisi virikkepaikkalaisille hoitoa hinnoittelemaan, niin luulen, että kummasti alkaa sitä kaveriseuraa löytymään leikkipuistoistakin ja äidit aktivoituvat ihan eri tavalla keksimään virikkeitä omille lapsille.

mä sairastan pehmytkudos reumaa, nivelreumaa ja nivelrikkoa
lapset on tarhassa, ja minä koitan kuntoutua ja sitä myötä yritän saada itselleni työpaikan.
Kyllä poden huonoa omaatuntoa siitä kun vien lapseni tarhaan. Kyllä ajattelen että tarhatädit luulee minun olevan laiskana kotona.
Sitä kukaan ei tiedä että ramppaan fysioterapiassa, on oma tukihenkilö jonka kanssa tapaamiset, kortisoni piikkien otot ynnä muut kivat jutut.

Huono omatunto on, mieluummin olisin töissä kun tälleen.

Huono omatunto että viimeisen lapsen jälkeen sairauteni paheni ja yksi todettiin siinä samassa vielä lisää. Huono omatunto kun syön lääkkeitä jotka vievät minun sänkyyn vähäksi aikaa. Huono omatunto siitä etten lastani voi syliin ottaa kun kivut sen estävät.

Mä en tarvitse kenenkään toisen negatiivisia kommentteja siihen kaupan päälle kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja niinpänäinpä:
lapset on tarhassa, ja minä koitan kuntoutua ja sitä myötä yritän saada itselleni työpaikan.
Kyllä poden huonoa omaatuntoa siitä kun vien lapseni tarhaan. Kyllä ajattelen että tarhatädit luulee minun olevan laiskana kotona.
Sitä kukaan ei tiedä että ramppaan fysioterapiassa, on oma tukihenkilö jonka kanssa tapaamiset, kortisoni piikkien otot ynnä muut kivat jutut.

Huono omatunto että viimeisen lapsen jälkeen sairauteni paheni ja yksi todettiin siinä samassa vielä lisää. Huono omatunto kun syön lääkkeitä jotka vievät minun sänkyyn vähäksi aikaa. Huono omatunto siitä etten lastani voi syliin ottaa kun kivut sen estävät.

Mä en tarvitse kenenkään toisen negatiivisia kommentteja siihen kaupan päälle kiitos

mutta jos kerran olet noin sairas, niin eikös sulla sitte ole ihan hyvä syy lasten hoitopaikkaan?
Kyse taitaa kuitenkin olla ihan normaaleista terveistä aikuisista ihmisistä, jotka vievät lapsensa hoitoon ihan vain laiskuuttaan?
mikä siinä on niin vaikea sisäistää, että tämäkin keskustelu koskee juuri näitä TERVEITÄ, TYÖTTÖMIÄ, LAISKOJA!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Todellakin sen virikepaikan pitäs maksaa sen mitä se oikeasti maksaa. Ja niille lapsille halvempi paikka jotka sitä oikeasti tarvii. (vanhemmat töissä, opiskelee tai sairaita)

Kannatan myös. Eikös jossain ollut teitoa, että alle 3vuotiaan tarhapaikka maksaa kokonaisuudessa 1300e/kk ja yli 3vuotiaan 1000e/kk. Jos sen mukaan ruvettaisi virikkepaikkalaisille hoitoa hinnoittelemaan, niin luulen, että kummasti alkaa sitä kaveriseuraa löytymään leikkipuistoistakin ja äidit aktivoituvat ihan eri tavalla keksimään virikkeitä omille lapsille.

eikö ole kumma, että kun esitetään näitä oikeita faktoja ja syitä, niin nämä virikelasten vanhemmat katoavat keskusteliusta kuin pieru saharaan?

ja samaa mieltä edellisten kanssa olen.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpänäinpä:

mutta jos kerran olet noin sairas, niin eikös sulla sitte ole ihan hyvä syy lasten hoitopaikkaan?
Kyse taitaa kuitenkin olla ihan normaaleista terveistä aikuisista ihmisistä, jotka vievät lapsensa hoitoon ihan vain laiskuuttaan?
mikä siinä on niin vaikea sisäistää, että tämäkin keskustelu koskee juuri näitä TERVEITÄ, TYÖTTÖMIÄ, LAISKOJA!

Kyllä olet oikeassa mutta kuka teistä voisi päätellä tuon mitä kirjoitin katsomalla minua? Jos ei kukaan tietäisi asioiden todellista laitaa niin minuthan katsotaan juuri laiskaksi ja työttömäksi.
Osa naapureistani voi näin kuvitella , tarhatädit voi näin kuvitella.
En kuitenkaan viitsi kaikille lähteä kertomaan että juu mä oon sairas

Edelleen virikepaikkalaisen aitina vastaan, etta minapa muuten maksan tayden hinnan virikepaikasta (ulkomailla kun asutaan), lasta ei pk:hn pakoteta, saa jaada halutessaan kotiin. Lapsi kohta 2 v. ja rakastaa pk:ta ylikaiken. Pikkusisko syntyi 2kk sitten, pidin ekat viikot lasta kotona ja toinen halusi takaisin pk:hn. Lapsi aloitti kun oli 1v. Taalla ei maksella mitaan kotihoidon tukia eli kaytannossa kaikkien on palattava toihin aitiysloman jalkeen.

Kaikilla on syynsa siihen miksi ovat valinneet millaisenkin hoitojarjestelyn (joko koti- tai sitten joku muu). Te jotka olette niita maailman parhaita kotiaiteja voitte hiljaa mielessanne niin ajatella ja surkutella keskenanne pk lapsien ankeaa tulevaisuutta. On loukkaavaa hyokata toisten ratkaisujen kimppuun niista tietamatta.

Olettehan muuten kuulleet siita tutkimuksesta jonka mukaan pk lapsista tulee sosiaalisempia, kehittyvat sosiaalisesti ja puheen tuottamisessa nopeammin ja parjaavat koulussa paremmin? :D

Yhteistyössä