Miksi lapsi nukkuu niin paljon paremmin omassa huoneessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Saatiin vihdoin isompi kämppä ja 1,5v taaperolle oma huone. Alusta asti on nukkunut siellä todella hyvin, ei ääntäkään kun olen laittanut nukkumaan. Kun nukkui samassa huoneessa saattoi itkseskellä illalla ja heräsi aikaisin ja heräsi helposti kaikkiin ääniin (esim. oven avaukseen kun mentiin myöhemmin nukkumaan tai yskimiseen). Nyt nukkuu aina 12 h yössä ja jos herää itse aikasemmin kuin minä on pomppii vain iloisena pinnasängyssä kun tulen huoneeseen.

Kai sitten vanhempien äänet häiritsee lasta niin paljon että oma huone on parempi? Selvästi lapsi tuntee olonsa turvalliseksi omassa huoneessaan. Mitähän perhepetifanaatikot tähän sanoisi? Vieressä ei suostu nukkumaan ollenkaan (ihan vauvana nukkui, mutta kun alkoi liikkua ei suosunut enää ja siirrettiin pinnikseen)

Tää on kohta täynnä lainauksia luola-ajoista jolloin kaikki nukkui samassa nurkassa. :D Koska edelleenhän joudumme suojautumaan kylmyydeltä ja petoeläimiltä hakemalla suojaa toisistamme,ajathan eivät ole siitä muuttuneet..

Kun ei kuule sun kuorsaust

WGuZqg

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24052050:
entä jos te ette vain kuule lapsen itkua eri huoneeseen

Kuulen kyllä hyvin sinne, yksi ohut seinä vaan välissä. On lapsi muutaman kerran itkenyt yöllä, mutta nukahtanut heti kun olen käynyt peittelemässä.

Meillä on ollut ihan sama ilmiö. Luulen et se menee käsikädessä sen kanssa, että kun mä itse nukuin huonosti ja rauhattomasti kun kuuntelin lapsen pienimpiäkin äännähdyksiä niin se tarttui poikaakin ja hän nukkui rauhattomasti eli noidankehähän siitä tuli.

En kyllä tiedä miten käy kun pikkuveli (just syntynyt) aikanaan siirretään isoveljen kanssa samaan huoneeseen. Esikoinen kun on ollut aina aika herkkäuninen.

Yhteistyössä