Mä tiedän, ettei kaikki ehkäisymenetelmät ole luotettavia, ja ne lapset saa joskus alkunsa vaikkei ajankohta ole paras mahdollinen, mut miksi jotkut hankkiutuu tieten tahtoen raskaaksi vaikkei kannattaisi.
Esim.
* alkoholi-/päihdeongelma perheessä "kyllä se sitten raitistuu"
* rahat ei riitä edes ruokaan "lapsi tuo leivän tullessaan"
* puoliso miettii eroa "kyllä se sitten jää"
Oikeasti, en ymmärrä lapsen hankkimista jos oma mielenterveys reistaa pahasti, enkä tarkoita mitään lievää masennusta, mut jos päivät on täyttä kaaosta. Tai parisuhde on täynnä väkivaltaa, uhkailua, pettämistä, viinaa.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/9_2005/riittavan_hyva_vanhemmuus
Tuossa linkki erääseen juttuun, joka on mun mielestä asiaa.
* tämän kirjoituksen sai aikaan äsken tapaamani nuori tyttö naapuririvarista, joka kertoi iloisena olevansa taas raskaana. Mitäs siitä että just kuukausi sitten mies jäi kiinni ratista ja samana viikonloppuna poliisit vei sen putkaan kun oli muksinut tätä tyttöä. Niin ja töissä ei kumpikaan koskaan ollut. Plääh, että sitä joskus näkee punaista!!!!!*
Esim.
* alkoholi-/päihdeongelma perheessä "kyllä se sitten raitistuu"
* rahat ei riitä edes ruokaan "lapsi tuo leivän tullessaan"
* puoliso miettii eroa "kyllä se sitten jää"
Oikeasti, en ymmärrä lapsen hankkimista jos oma mielenterveys reistaa pahasti, enkä tarkoita mitään lievää masennusta, mut jos päivät on täyttä kaaosta. Tai parisuhde on täynnä väkivaltaa, uhkailua, pettämistä, viinaa.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2005/9_2005/riittavan_hyva_vanhemmuus
Tuossa linkki erääseen juttuun, joka on mun mielestä asiaa.
* tämän kirjoituksen sai aikaan äsken tapaamani nuori tyttö naapuririvarista, joka kertoi iloisena olevansa taas raskaana. Mitäs siitä että just kuukausi sitten mies jäi kiinni ratista ja samana viikonloppuna poliisit vei sen putkaan kun oli muksinut tätä tyttöä. Niin ja töissä ei kumpikaan koskaan ollut. Plääh, että sitä joskus näkee punaista!!!!!*