miksi lapsia liukuhihnalta jollei varaa hoitaa??

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Jos on heti kiire mennä töihin, kun vauva reippaasti alle 1v, selityksenä ettei ole varaa mitenkään olla kotona pidempään, vaikka olisi hirmuisesti halunnut olla. Ja sitten tehdään toinen/kolmas/neljäskin heti perään!! Ei jymmärrä..ei..
Kertokaa joku mulle miksi niitä lapsia sitten täytyy niin julmetun tiuhaan tehdä??
Onko se vaan kivaa olla tärkeä raskausajan ja siten jaksetaan muutama kuukausi "vauvakuplassa" kunnes kivempaa antaa hoitovastuu toisille..

No entäs,jos tekee niinkuin meillä,että kolmas on tulossa,aina kun äitiysloma on loppunut,olen mennyt töihin,MUTTA ollaan miehen kanssa oltu eri vuoroissa,niin lapset on hoidettu kotona;). Onko se nyt sitten kanssa väärin,kun olen mennyt äitiysloman loputtua heti töihin;)?

Alkuperäinen kirjoittaja reetta:
No entäs,jos tekee niinkuin meillä,että kolmas on tulossa,aina kun äitiysloma on loppunut,olen mennyt töihin,MUTTA ollaan miehen kanssa oltu eri vuoroissa,niin lapset on hoidettu kotona;). Onko se nyt sitten kanssa väärin,kun olen mennyt äitiysloman loputtua heti töihin;)?
Tämähän on loistava ratkaisu! Meillä on myös mies ollut välillä lasten kanssa kotona ja on tehnyt hyvää kaikille osapuolille
=)
Tosiaan jokainen taaplaa tyylillään, mutta mua juuri ihmetyttää se selitys taloudesta. Ettei ole varaa jäädä kotiin, mutta kuitenkin lapsia halutaan monta.. Viehän ne hoitomaksutkin ison osan palkasta.. Voi toki sanoa ettei jaksa/halua/kykene tms. olla kotona ja se olisi mun mielestä realistisempaa kuin talouden selitys, jos lapsia kuitenkin tehdään monta..

Mäkin olen joskus ajatellut, et miksi tehdä lapsia päiväkotia varten :/ Mut eihän se niin mene, onhan jokaisella oikeus lapsia tehdä, vaikka muutaman vuoden lapset joutuisivatkin päiväkodissa olemaan. Loppujen lopuksei se max 5 vuotta on ihmisen elämässä tosi lyhyt aika. Vaikka lapsen elämässä pitkältä tuntuukin, niin ihmisiähän ne lapsetkin ovat.

Ai että jos lapsia tekee, pitäisi olla varaa jäädä hoitovapaalle? Onko sinun ukkosi sitten jäänyt kotiin lapsia hoitamaan äitiyslomasi jälkeen? Meillä minä (äiti) olen taloudellisesti ykkösvastuussa (= selvästi parempituloinen) meidän perheessä, joten meillä kysymys olisi vain siitä, haluaako mieheni jäädä kotiin hoitovapaalle. Esikoisesta hän jäi, nyt toisesta ei ole mahdollista oman yrityksen pyörittämisen takia. Onko sitten mies joka käy töissä läpeensä huono isä, koska ei jää kotiin lapsiaan hoitamaan? Tai mikä oli pointtisi tuosta lyhyistä ikäeroista? Miten se tähän liittyy?

Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
Sama juttu toisin päin, osa puskee lapsia maailmaan, ettei tarvitsisi tehdä töitä. miksi tehdä lapsia, jos aikoo lusmuta loppuelämänsä kotona?

Juu, ja vielä silleen, että isommat lapset menee hoitoon siinä kolmen vuoden ieppeillä jokatapauksessa. Ja mamma on äippälomalla lähes koko ajan... Ja isä on kuvioissa, mutta ei "oikeesti" (ei siis kirjoilla) että saadaan kaikki hyvät etuudet käyttöön...

Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
Sama juttu toisin päin, osa puskee lapsia maailmaan, ettei tarvitsisi tehdä töitä. miksi tehdä lapsia, jos aikoo lusmuta loppuelämänsä kotona?
Useimmiten näissä perheissä muitakin ongelmia. Jos kaikki olisi perheessä kuitenkin hyvin, vanhemmilla ei esim. päihdeongelmia, niin lapsen näkökulmastahan olisi vain mukavaa kun (ainakin pikkulapsiaika) vanhemmat kotona. Miettiä tietysti voi sitten sitä puolta, millaisen mallin lapset saavat.. Työttömyydessä sinänsä ei ole mitää hävettävää mutta jollei edes halua/yritä hakea työtä, on toinen juttu.

Eiköhän sae ole ihan jokaisen oma asia kuinka kauan sitä kotona viihtyy. Itse lähdin työelämään jo lapsen ollessa 4kk mies lähtee kun lapsi on vajaa 10kk. Eikä kyse ole rahasta, vaan omasta halusta, joten älä yleistä!

saa niitä lapsia haluta vaikka kymmenen ja tehdä jos ne voi elättää. vaikka sitten joutuvatkin hoitoon vauvaikäisenä. itse en pystyis laittaan. ensin aattelin että kolmannen synnyttyä oon kotona vuoden ikään asti. nyt keskimmäinen on kohta vuotias ja voi kuinka vauva onkaan vielä. mulla ei sinänsä oo rahallisesti kiire töihin,pienemmälläkin pärjää. luultavasti en siltikään ole kotona siihen asti kunnes nuorinkin on 3vuotias. rupeen jo itsekin kaipaamaan jotain muuta kun jatkuvaa kotona oloa. kotona oon nyt jo ollut kuopuksen raskaus ajan ja vajaa vuoden päälle.