Miksi lapsille ostetaan liian pieniä vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen

Vieras
Esim. Eilenkin meillä kävi yksi pojan eskarikaveri, jolla oli uusi jo valmiiksi pieni 116cm ulkoilupuku. Poika on aika pitkä ja tukevahko. Minkä kokoisia vaatteita teillä eskarilaiset käyttää?

Meillä pari sukulaista haluaa aina ostaa vaatteita lahjaksi ja kun sanon, että ostakaa 110cm niin takuuvarmana tulee 104cm, koska "ei se voi olla vielä niin iso lapsi". Kurja vaan, kun ostavat kuitenkin tosi kivoja vaatteita mutta ovat auttamatta liian pieniä useimmiten. Eikä auta, vaikka kuinka olen sanonut moneen kertaan. Ehkä pitäisi seuraavaksi sanoa kaksi numeroa isompi koko niin voisi tulla oikean kokoisia :D

Samaa olen miettinyt. Tai miksi niitä viime vuonna pieneksi jääneitä haalareita ei myydä tai muuten hävitetä, vaan puetaan taas lapselle päälle. Paljaaksi jäävät nilkat peitetaan toisella parilla sukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen:
Esim. Eilenkin meillä kävi yksi pojan eskarikaveri, jolla oli uusi jo valmiiksi pieni 116cm ulkoilupuku. Poika on aika pitkä ja tukevahko. Minkä kokoisia vaatteita teillä eskarilaiset käyttää?

Mistäs tiedät, että oli uusi? Jos oli vaikka jonkun tutun vanha tai pikkuveljeltä lainassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Samaa olen miettinyt. Tai miksi niitä viime vuonna pieneksi jääneitä haalareita ei myydä tai muuten hävitetä, vaan puetaan taas lapselle päälle. Paljaaksi jäävät nilkat peitetaan toisella parilla sukkia.

Ikävä kyllä sitä, että selkä on niin lyhyt ettei lapsi pääse kunnolla mönkimään, ei voi korjailla :( .

Koska oikean koon ostaminen on niin himputin vaikeaa! Minä ostan aina pojalle joko liian pientä tai sitten liian suurta. Hyvin harvoin onnistun ostamaan vaatetta sopivalla kasvuvaralla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras-pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:

Ikävä kyllä sitä, että selkä on niin lyhyt ettei lapsi pääse kunnolla mönkimään, ei voi korjailla :( .

? Mä en nyt tajunnu pointtia.

Meillä eskari tyttö kulkee koossa 104-110cm vaatteissa.Ulkovaatteissa on molempia kokoja,olen ostanut 116cm asutkin talveen ja kevääseen mutta ne on vielä ainakin liian isot.

Yksi syy sopimattomiin vaatteisiin on myös se, että kokonumerot eivät kerro kerrassaan mitään aina, merkkikohtaiset erot on ihan järkyttäviä. Ellei lapsi ole mukana joka kerta sovittamassa (meillä ei ainakaan juuri koskaan, paitsi juuri ulkovaatteita ja kenkiä ostettaessa), niin herkästi tulee ostettua epäsopivaa.

Yhteistyössä