Miksi Lidl? Miksi ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MamiCool
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MamiCool

Vieras
Olen alkanut käymään paljon enemmän Lidlissä kuin ennen. Halvempaa ja joskus myös ihan yhtä laadukasta tavaraa kuin S- ja K-ryhmien kaupoissa. Ostan kuitenkin aika paljon luomua ja siinä ainakin tämä meidän paikallinen K-kauppa pesee Lidlin.

Olen ihmetellyt Lidlin hyvin pientä markkinaosuutta Suomessa (Vain noin 5 prosenttia päivittäistavarakaupasta vuonna 2010, lähde Wikipedia). Omista päivittäistavaraostoista puolet menee Lidliin (joskin sillä saa huomattavasti enemmän kuin K-Kaupasta) ja puolet muualle. En usko, että tästä kauheasti lisään Lidlin osuutta, koska tuorepuolta ei ole jne.

Miksi Lidl? Miksi ei?

Täällä itärajalla ei paljon viitsi Lidlissä käydä, siellä on aina niin paljon venäläisiä. Jonottavat ostoskärryillä ja sitten on hirveä huuto, kun kierrät kärryt jotta pääset kassalle. Tuo on ainakin mun syy miksen käy siellä.

Käydään ehkä kerran kuukaudessa. Ja järkevää olis käydä useamminkin, koska kaikki perustuotteet tuolta saa. Se miksi käydään yleisesti ruokaostot s-ryhmässä on tietysti bonuksien takia, mutta myös sen vuoksi, että haluan ostaa tuttuja pesuaineita/shampoita/vessapapruja joita ei Lidlistä vielä ainakaan saa. Mutta pelkät ruokaostot vois tehdä tosi helposti pelkästään lidlistä. No, leikkeleet ehkä hakisin muusta kaupasta. Ei ole hyvä Lidlin valikoima niiden suhteen.

Jotkut tuotteet siellä ovat todella hyviä eikä niitä löydy muualta joten sieltä hakee yleensä niitä tiettyjä. Muut valikoimat ovat sitten sen verran suppeat että isommat ruokaostokset täytyy tehdä muissa kaupoissa.

Käyn Lidlissä ja ostan säännöllisesti seuraavia:

* tarjouksesta vihanneksia ja hedelmiä (mm. paprikaa, tomaattia, kurkkua, omenaa...)
* maitohyllyltä luomumaitoa, jogurttia, joskus vanukkaita ja juustoja
* kananuggetteja, pakastevihanneksia, satunnaisesti pitsoja
* käsisaippuaa, terveyssiteitä

Käyn kyllä lidlissä.Sieltä saa kaikki perustarvikkeet. Juustoraasteita on kyllä huonosti, että niitä täytyy käydä muualta ostamassa, samoin kissan ruokia ja hiekkoja sieltä ei saa, eikä shampoita. Miinusta myös siitä, että mausteita ei myydä isoissa pakkauksissa.

Toisaalta taas olen huomannut lidlin kasvojen puhdistusaineen oikein toimivaksi, samoin kasvorasvat. Myös kuukautissuojat ostan pääasiassa lidlistä.

Harvemmin käyn, sillä haluan käydä kaupassa työmatkalla. Silloin Lappeenrannan lidl on täynnä eikä sinne mahdu ja jos mahtuu niin eivät ole ehtineet täyttää hyllyjä eikä sieltä pääse ulos :d

Käyn siksi noin kerran kahteen viikkoon hakemassa niitä, mitkä säilyy suuremman satsin kerrallaan

Isoin syy ettei käydä: Toisen ketjun liikkeistä saadaan henkilökunta-alennusta.
Toisiksi isoin syy: jouduttaisi ajelemaan kiertoreittejä kotiin jos haluttaisiin Lidlissä käydä.

Ihan hyvää tavaraa siellä on. Tykkään hedelmä- ja vihannesvalikoimista, leikkeleistä, viipalejuustoista, jogurteista ja rahkoista sekä pakasteista (esim. laajat valikoimat eri vihannessekoituksia.)

Käyn välillä, ei vaan useinkaan tule kuitenkan käytyä. Jotenkin "luotaantyöntävän" oloinen kauppa, vaikka hyviä tuotteita siellä onkin. Mutta mm. Citymarket on paljon mukavamman oloinen kauppa, miellyttävämpi kiertää Citymarketissa kuin Lidlissä.

Tuossa ostarillahan se tönöttää muiden kauppojen viekussa. Yleensä ruokaostokseni menevät niin, että käyn ensin hakemassa Lidlistä Reilun Kaupan appelsiinimehua, raejuustoa (paras maku, sekä hinta-laatu suhde kaikista!) ja kasviksia/hedelmiä jos on hyviä tarjouksia.
Myös juustot tulee pitkälti ostettua Lidlistä, mozzarella, feta ja tuorejuustot ainakin natsaa :p
Lidlin jälkeen suuntaan K-kauppaan ja ostan loput.

Mä kävisin kyllä varmasti paljonkin Lidlissä, jos olisi lähempänä, nyt käyn ehkä 4 kertaa vuodessa. Tuotteissa ei ole mitään vikaa ja hyvää on se, että sieltä saa vähän jostain erilaistakin, kun kaikissa muissa kaupoissa on samat tuotteet. Toki on sitten niitä vanhoja tuttuja mitä ei Lidlistä saa ja joita haluan kuitenin käyttää.

Lidlistä ostetaan wc-paperi ja talospaperi sekä niitä hakiessa mitä mieli tekee. Ruokia ei tule sieltä ostettua koska en saisi sieltä kaikkiea kerralla vaan piäisi kumminkin käydä vielä jossakin muualla. Olen ostanut Lidlsitä myös lasten vaatteita.

Meidän lähin Lidl on Sörnäisissä. Siellä on aika erikoista porukkaa, en tykkää käydä, koska ikinä et tiedä kuka nipa lyöttäytyy sun seuraan kassajonossa. Yksi niistä harvoista kaupoista, joissa en käy tästä syystä :/

Kaiken, mitä olen tarvinnut, olen saanut kyllä Lidlistä. Muutamaa pikku poikkeusta lukuunottamatta: kalkkunanakit tulee ekana mieleen, toinen mitä sieltä ei oo saanut on pikkuvauvan vaipat, mutta sitäkään "ongelmaa" ei enää ole kun 4-9 kg koko käy tuolle jäpikälle jo. Toisaalta, Lidlistä saa sellaista mitä muualta ei saa, esim. mielettömän hyviä naudanlihapötkylöitä (cevapcici vai mitä ne on) :p

Kävisin Lidlissä useamminkin, jos se olisi kävelymatkan päässä tai bussireitin varrella. Mutta ei ole.

[QUOTE="vieras";27128505]Lidlistä ostetaan wc-paperi ja talospaperi sekä niitä hakiessa mitä mieli tekee. Ruokia ei tule sieltä ostettua koska en saisi sieltä kaikkiea kerralla vaan piäisi kumminkin käydä vielä jossakin muualla. Olen ostanut Lidlsitä myös lasten vaatteita.[/QUOTE]

Niin joo totta, Lidlistä tulee ostettua paperit. Ja usein pyykinpesuaineet, joitain siivousaineita, pumpulipuikkoja ja btw. Lidlin vanulaput on parhaita :)

Yhteistyössä