Miksi lopettaa tieten tahtoen alle 1-vuotiaan imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Njoo...:
Ei julkisilla paikoilla imettäviä kiinnosta, että kaikki eivät halua julkisesti imettää.

Kyllä jo ihan hyvään kotikasvatukseenkin kuuluu, että huomioidaan muita. Siis jos kaverini Maija haluaa imettää julkisesti, niin minun puolestani siitä vaan, mikäpä siinä. Kuitenkaan en halua, että minulta vaaditaan samaa, vaan haluan käpertyä vauvan kanssa jonnekin omaan rauhaan. Toivoisin, että Maija ymmärtäisi, että kaikki eivät ole yhtä estottomia kuin hän.

Alkuperäinen kirjoittaja ujo mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Njoo...:
Ei julkisilla paikoilla imettäviä kiinnosta, että kaikki eivät halua julkisesti imettää.

Kyllä jo ihan hyvään kotikasvatukseenkin kuuluu, että huomioidaan muita. Siis jos kaverini Maija haluaa imettää julkisesti, niin minun puolestani siitä vaan, mikäpä siinä. Kuitenkaan en halua, että minulta vaaditaan samaa, vaan haluan käpertyä vauvan kanssa jonnekin omaan rauhaan. Toivoisin, että Maija ymmärtäisi, että kaikki eivät ole yhtä estottomia kuin hän.

Eihän kukaan nyt vaadikaan, että kenenkään tarvitsisi julkisesti imettää. Jos ei halua, niin ei tietenkään tarvi. On kuitenkin näitä äitejä, joiden mielestä julkisesti ei sovi imettää, joiden mielestä muutkaan ei saisi imettää julkisesti. Ihan sama miten kukakin haluaa toimituksen suorittaa, mutta on väärin arvostella ketään tästä. Minä taas vaan toivon, että ne jotka ei kuitenkaan sitä itse halua tehdä, niin osaisivat tajuta, että imettäminen julkisesti on kuitenkin normaalia, eikä siinä ole mitään pervoa.

Minä haluan myös imettää aina rauhassa. Varsinkin kun lapsi saattaa saada tissiraivareita, eikä se mulla mene ihan niin että tissi suuhun ja lutkun lutkun. Ote irtoaa tämän tästä ja huuto voi olla väleissä kauhea. Vauva ei enää saakaan uutta otetta jne. Sitten onkin jo annettava pullosta. En tahdo muita sellaista todistamaan ja se vaan lisäisi omia suorituspaineita. Kyllä, koen imetyksen niin vaikeana.

Ne keillä se noin lutkun lutkun "luonnollisesti" menee, ette voi tietenkään ymmärtää, ettei se kaikilla ole näin.

Koin tuosta kaikesta hirveää syyllistämistä ja syyllisyyttä.

Siis häh: nyt ahdistuvat ne, joilla ei onnistu, ja ne, jotka imettävät helposti ja julkisilla paikoilla. Kyllä on herkkää. Kukaan ei ahdista toista naista niin paljon kuin toinen nainen, joka neuoo ja syyttää joka asiassa.

Mä en voi ymmärtää, miksi vauvan ruokkiminen rinnasta on edelleen tabu. Ei kai kukaan menekään hienoon ravintolaan syöttämään lastaan, mutta että jossain kahvilassa ei voisi imettää julkisesti... Oikein harmittaa. Rinta vauvan suussa on oikeassa, luonnon tarkoittamassa paikassaan -- muu ajattelu on kieroutunutta.

:) Eiköhän se vauvalle ole tärkeintä saada rakkautta .. Tokikin imettäminen on hyvästä , mutta jos se ei tunnu äidistä hyvälle niin vauva kyllä vaistoaa sen.. ja sitten voimmekin siirtyä hämärämpään spekulointiin kuinka tämä vaikuttaa lapseen..;D

Minä imetin n. vuosikkaaksi ja vieroittelin ettei hoitoon lähdöstä tulisi ongelmallista.
Tokikin jostain omituisesta syystä imetys alkoi sattua myös ala selkään eli oletin että munuaisiin.. kipu ei ollut asennosta riippuvainen. Juon paljon vettä . Särky loppui kun imetys loppui. Onko jollain vastaavia kokemuksia ?
Mietin lähinnä kun on toinen tulossa, että pitäisikkö asiaa tutkia jotenkin.

Yhteistyössä