Miksi mä en osaa synnyttää???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
kaksi jo mennyt yliaikaiseksi ja käynnistetty. nyt odotan kolmatta rv 36 ja ihan varma että tämäkin menee yli. mikä ihme siinä on etten osaa synnyttää vaan kaikki pitää käynnistää?? alkaa oikeesti masentaa tämä.

ja kyllä tiedän että rv 36 ei kuulu edes syntyä vielä mutta on vasta sormelle auki ja kanavaa 2,5cm jäljellä joten tuskin se synnytys taaskaan itsestään alkaa.

Kai sä nyt kuitenkin olet synnyttänyt ne kaks aikaisemppaakin? Miten niin et sitten muka osaa synnyttää? :xmas: Sähän et voi tietää olisko ne sitten kuitenkin käynnistyneet joskus. Sun raskaudet vaan kestää sen 42 viikkoa + jotain. Sua on vaan vähän autettu läääketieteen keinoin. Sit vois sanoa kaikki jotka ei oo synnyttäny täysin luomuna, etteivät osaa synnyttää.

Mulla kakki neljä lasta syntyneet viikoilla 42 ja osa jopa rutkasti yli tuon. Mä uskon, että osalla naisista vaan on pidempi kantoaika ja jos rauhassa annettais odotella, niin nekin synnytykset luultavasti käynnistyisivät itsekseen jossain vaiheessa. Olettaen siis, ettei vauvalla (tai äidillä) ole hengenvaaraa. Asia erikseen, jos sikiö joutuu ahdinkotilaan raskauden venähtämisen vuoksi, niin silloinhan käynnistäminen on oikea vaihtoehto.

no vaihdetaan kysymys eli miksi mun synnytykset ei käynnisty millään?? oikeesti ei ole yhtään kivaa odottaa aina sitä 42viikkoa niin että viimeiseen kuukauteen ei saa nukuttua ja on niin kuumissaan ja turvonnut ja pöhöttynyt muutenkin. katsoo vaan kun vaa'an lukemat menee ylemmäs ja ylemmäs... kaiken lisäksi ne käynnistetyt synnytykset sattuu ihan kiitettävästi enemmän kuin spontaanisti käynnistyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no vaihdetaan kysymys eli miksi mun synnytykset ei käynnisty millään?? oikeesti ei ole yhtään kivaa odottaa aina sitä 42viikkoa niin että viimeiseen kuukauteen ei saa nukuttua ja on niin kuumissaan ja turvonnut ja pöhöttynyt muutenkin. katsoo vaan kun vaa'an lukemat menee ylemmäs ja ylemmäs... kaiken lisäksi ne käynnistetyt synnytykset sattuu ihan kiitettävästi enemmän kuin spontaanisti käynnistyneet.

No ne vaan ei käynnisty, ei kukaan tiedä syytä. Mitä väliä, relax.

Tässä sinä nyt otat itsellesi aivan turhia paineita asiasta, johon et todellakaan voi itse mitenkään vaikuttaa. Kyllä tässä maailmassa vain pitää hyväksyä sellainen tosiasia, ettei kaikkea ihminen pysty hallitsemaan - et sinäkään! Synnytys on juuri tällainen asia. Kyllä sinä olet lapsillesi arvokas äiti, olet sitten synnyttänyt lapsesi alakautta ilman käynnistystä, käynnistyksellä tai sektiolla. Samanlaisesti arvokkaita äitejä ovat ne äidit, jotka eivät ole omia lapsiaan synnyttäneet laisinkaan, vaan ovat saaneet adoptoida toisen naisen synnyttämän lapsen.

no vaihdetaan kysymys eli miksi mun synnytykset ei käynnisty millään?? oikeesti ei ole yhtään kivaa odottaa aina sitä 42viikkoa niin että viimeiseen kuukauteen ei saa nukuttua ja on niin kuumissaan ja turvonnut ja pöhöttynyt muutenkin. katsoo vaan kun vaa'an lukemat menee ylemmäs ja ylemmäs... kaiken lisäksi ne käynnistetyt synnytykset sattuu ihan kiitettävästi enemmän kuin spontaanisti käynnistyneet.[/quote]

Mistä tiiät jos et ole sitä kokenut... joillakin sattuu joillakin ei
=)

Itselläni käynnistettiin myös yliaikainen raskaus. Käynnistystä odottaessa lueskelin netistä aiheesta ja törmäsin sellaiseen tietoon, että joillain naisilla (tämä on todella harvinaista) synnytykset eivät käynnisty vaikka odoteltaisiin kuinka kauan. Syytä tähän ei tiedetä. Aikaisemmin tällaiset naiset ja heidän kantamansa lapset menehtyivät :/ Nyt onneksi tilannetta voidaan avittaa käynnistyksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
no vaihdetaan kysymys eli miksi mun synnytykset ei käynnisty millään?? oikeesti ei ole yhtään kivaa odottaa aina sitä 42viikkoa niin että viimeiseen kuukauteen ei saa nukuttua ja on niin kuumissaan ja turvonnut ja pöhöttynyt muutenkin. katsoo vaan kun vaa'an lukemat menee ylemmäs ja ylemmäs... kaiken lisäksi ne käynnistetyt synnytykset sattuu ihan kiitettävästi enemmän kuin spontaanisti käynnistyneet.[/quote]

Mistä tiiät jos et ole sitä kokenut... joillakin sattuu joillakin ei
=)

neuvolasta sanoivat että se on yleensä huomattavasti helpompi synnytys kivun kannalta jos on spontaanisti käynnistynyt. ja tosiaan, molemmissa synnytyksissä ollut taju mennä kun on niin kipeää tehnyt ja supistukset ovat olleet yhtä pötköä, ilman minkäänlaisia välejä. mutta tosiaan omasta kokemuksesta en voi sanoa, mielelläni kyllä kertoisin jos olisi sellainen kokemus. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Itselläni käynnistettiin myös yliaikainen raskaus. Käynnistystä odottaessa lueskelin netistä aiheesta ja törmäsin sellaiseen tietoon, että joillain naisilla (tämä on todella harvinaista) synnytykset eivät käynnisty vaikka odoteltaisiin kuinka kauan. Syytä tähän ei tiedetä. Aikaisemmin tällaiset naiset ja heidän kantamansa lapset menehtyivät :/ Nyt onneksi tilannetta voidaan avittaa käynnistyksellä.

no ehkä sitten mielummin käynnistys kuin henki pois joko minulta tai lapselta. :)

Mulla on takana 1 käynnistetty ja kaks spontaanisti alkanutta synnytystä. Mitään eroa ei mielestäni ollut. Kolmas, joka alkoi spontaanisti oli kaikkein pahin ja päätyikin kiireelliseen sektioon.

Yhteistyössä