Synnytysasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveita synnytyksestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveita synnytyksestä

Vieras
Muita joilla tilanne ollu tämmönen:
Nyt rv 36+6 jneljäs raskaus a just ultrasta kotiutuneena. Vauvan painoarvio 3500g, kohdunsuun tilanne: ulkosuus sormelle auki, kanavaa n 2cm, sisäsuu kiinni. Aivan pehmeet paikat. Vauva ylhäällä (ei koskaan kyl oo kunnolla laskeutunut muutkaan).
Edellinen synnytys tosi nopea 1h (kypsyttely aloitettiin-ei tehoa), kakkonen 3h mut täysin käynnistetty. Esikko läks itsestään.
Oisko mahkuja et syntys nytkin itsestään?
Lääkäri kyl totes et yhtään ei saa jäädä odottelee vaan heti sairaalaan. No milloin se heti sit on?!
Viimeks ei supistellu ees kovin kovaa ja oli ihan epäsäännöllisiä mut vesienmenosta 44min synty. Nyt ollu viikon useita harkkasuppareita mut ei ne kipeetä tee et pitäskö niitä rueta seuraa ja kuulostelee enemmän?
Mites muilla?

Luulisin et kiirehdi sairaalaan ku lapsi vesi menee.
itellä ollu aika lailla ekalta samanlaista mut lapsi oli jo laskeutunu alas.
Itellä oli nii kipeet supistukset et lähdin sit sairaalaan ja sitte se oliki jo kolmelle sormelle auki.
Monta päivää sitä ennen supisteli kipeesti. Ei muuta pistät miehen touhuamaan :) synntys käynnisty :) itsellä laskettu aika vasta toukokuun alussa et kateeks käy niitä jotka lapsen jo saa :)

^jos veet menee niin osaan kyl lähteä (ja toivonkin et näin alkas jos itsekseen alkaa) mut nuo supparit kyl mietityttää...
Jaahas pitää yrittää saada ukko kellistettyä jos vaikka pääsis synnyttää la:n tienoilla :)

lisää kokemuksia?

Samantien sairaalaan kun vedet menee ja jos supparit alkaa tuntua kipeiltä, harkkasupparithan tuntuu vaan korkeintaan 'ikävilta'.

En voi muuta sanoa kuin että toivottavasti sulla on sairaalaan lyhyt matka!

Meidän pikku kakkonen (ikää 4vrk :heart:) syntyi käynnistettynä Mun mielestä tosi nopeesti n.4,5h, enpä olis halunnut kokeilla että miten nopeesti ois tullut luomuna...

^Matkaa sairaalaan 150km :(
Lääkäri ei oikein ottanut muuta kantaa kuin et aina välillä niit vauvoja syntyy ambulanssiin. Joo-o ihan kiva olis keretä sairaalaan.
no jotain jännitystä elämään :D Käynnistykseen mennään kumminkin. Pessimisti ei pety ;)

lisään vielä kun kovasti toiveissa synnytys ilman käynnistystä et mun la siirrettiin 10 päivää eteenpäin. Viikon olin varma et siirtävät mut viel 3 päivää enemmän... Voisko tuolla olla vaikutusta vauvan kokoon ja kenties itsekseen syntymään lähtemisee?

voi vinde jos mulla olis matkaa sairaalaan 150km niin kyllä miettisin samaa. Eka käynnistyi vesien menolla, siitä 5½h syntyi tyttö, toka käynnistettiin suuren koon takia, ja poika oli tunnissa ulkona! Eikä kumpikaan ollut laskeutunut kun oli lapsivettä vaikka muille jakaa. Jos olisin sinä niin aika äkäseen kyllä lähtisin sairaalaan kun supistelemaan alkaa. Mulla kanssa eka syntyi epäsäännöllisillä suppareilla, eikä pahemmin edes tehneet kipeää.

Yhteistyössä