miksi mä en parane?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Mulla oli oksennustauti muutama viikko sitten. Luulin että se ois parantunut, mutta masu jäi tosi pitkäksi aikiaa kipeeksi ja on ollut vaikee syödä. Viime viikon perjantaina mun oli pakko lähteä töistä ripulin takia kotiin. Nyt tänä aamuna mulla oli noussut kuume 38 ja 5 ja vatsa on ihan infernaalisen kipeä. Voisin melkein oksentaa. Oon ripuloinut mutta tää vatsakipu vaan ei mee pois, mulla on ihan hirvee olo.

Musta alkaa tuntua, että mä kuolen tähän. Sen oksennustaudin jälkeen kiinteetä kakkaa on tullut ehkä 1-2 päivänä. :/

Oletko käynyt lääkärissä? Yleensä tavalliset vatsataudit menevät nopeasti ohi.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/suolistoinfektiot/

Taudit on nykyään tosi sitkeitä! Mä oon ollu enemmän tai vähemmän puol kuntonen toukokuun lopusta asti, kolme antibiottikuuria syöny. Tänään kävin määräaikaistarkastuksessa työterveyshuollossa ja lääkäri totes että et oo vieläkään kunnossa ... Tosin en tietenkään noin kipee oo, pysytyn olemaan töissä, mutta nää pöpöt vaan on sitkeetä sorttia. Kannattaa käydä lääkärissä. Pikaista paranemista sulle :heart: .

Tyypillinen umpilisäkkeen tulehdus alkaa yleisenä vatsakipuna, joka muutamien tuntien aikana paikallistuu oikealle alavatsalle. Kipu usein pahenee yskiessä ja ja yleensä voimistuu ajan mittaan. Usein esiintyy pahoinvointia ja oksennuksia, joskus ripulia. Usein on vilutusta ja kohtalaista kuumetta.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00093&p_haku=umpilisäkkeen

En haluu pelotella mut mulla oli aika samankuuloinen tauti, ja sit kun liian pitkään sinnittelin kotona niin jouduin kuivumi9sen takia osastolle tiputukseen. Syynä oli kambylo-bakteeri, jonka olin saanut ihan ilman mitään ulkomaanmatkaa jostain. Ja sen lisäks sit vielä paksusuolen tähyssä löytyi crohnin tauti.

Mut ne vatsakivut oli mun mielestä ihan verrattavissa supistuksiin, eli tosi tosi kipeä vatsa.
Kannattaa kyl ainakin tulehdusarvot käydä otattamassa.