Miksi mä olen niin SAIRAAN kade odottaville äideille?? Ärsyttää oikein itseäkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Meillä lapsiluku täynntä ja mies on aivan 100 prosenttisen ehdoton, että hän ei enää lapsia halua. Itse haluaisin "vielä sen yhden", mutta ei niin ei.
Tuon asian takia en kuitenkaan avioeroa ota hyvästä liitosta ja lasteni isästä! Kolmas lapsi oli jo niin iso myönnytys mieheltä, että en olisi sitä uskonut, jotta kyllä hänellä on hyvin vahva mielipide.
Omakin järki sanoo, että tämä määrä meille hyvä. Mutta miksi tämä typerä vauvakuume vaan valtaa mielen ja olen niin kateellinen kaikille jotka odottavat lasta, että oikein rasittaa itseäkin. Minulla kolme ihanaa lasta suotu ja miksi en voi olla tyytyväinen tuohon mitä minulla on ja kadehdin jotain sellaista mitä olen jo itse kokenut!! Hitsi pilli kun kaikki ei saa sitä yhtäkään...
Vai onkohan tämä osana vanhenemisprosessia eli lastenteko vaihe elämässä takana ja itse vanhenee ja sitä vaikea hyväksyä.
Onko muita samassa mielentilassa olevia?

Äidillisillä naisilla se kuume on hamaan loppuun saakka. Lapsipäätökset pitää kuitenkin tehdä myös järjellä, mieskin huomioiden. Ymmärrän silti sinua. Itsellä varmaan samat tunteet joskus edessä. :) Mutta nyt odotan kakkosta. heh

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kyllä tiedä. Itse en tunne yhtään kateutta raskaana olevia kohtaan.

No miekin kyl ennempään säälin heitä enkä kadehdi.
Näitä peesailen :)

Ajattele ap yöheräämisiä (vaikkei vauva valvottaisikaan, syö kuitenkin), uhmaikää (argh!!), jatkuvaa tappelua sisarusten kanssa jne.

Kyllä se siitä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti X:
Äidillisillä naisilla se kuume on hamaan loppuun saakka. Lapsipäätökset pitää kuitenkin tehdä myös järjellä, mieskin huomioiden. Ymmärrän silti sinua. Itsellä varmaan samat tunteet joskus edessä. :) Mutta nyt odotan kakkosta. heh

Näin se varmaan on, että monilla tietty kuumotus vaan on. Vaikka en voi väittää olevani kade, ennemminkin helpottunut, niin silti haikeana katselen odottavia äitejä ja muistelen sitä onnen tunnetta mikä itsellä oli - kaikesta kaameasta fyysisestä olotilasta huolimatta.

tässä tapauksessa sääli olisi sairautta, kun on itsekin tullut vauvaoja tehtyä 2 kappaletta. mutta enempää en halua enkä kateellinen ole jos joku toinen saa.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme on eikä yhtään enempää kiitos:

Ajattele ap yöheräämisiä (vaikkei vauva valvottaisikaan, syö kuitenkin), uhmaikää (argh!!), jatkuvaa tappelua sisarusten kanssa jne.

Kyllä se siitä ;)

Ja ihan jo se raskaana olo :x

Alkuperäinen kirjoittaja kolme on eikä yhtään enempää kiitos:

Kyllä se siitä ;)

Joo näitä yritän ajatella. kahella kolmesta rankka koliikki ja kuopuksella yöheräämiset jatkuvat edelleen vaikka jo yli vuoden. Tää "tauti" on vaan niin sitkeä, että ei lähde vaikka mitä tekisi... täytyy varmaan odotella mummoksi tulemista :D

Ja minun on joskus tosi vaikea kertoa muille että meille tulee taas vauva. Kun tiedän että moni haluais muuta ei jostain syystä sitä saa...
Odotan nyt viidettä ja kaiken näköstä kommenttia tulee. Ku vois odottaa edes salassa ja rauhassa,mutta ei.

Ja minun on joskus tosi vaikea kertoa muille että meille tulee taas vauva. Kun tiedän että moni haluais muuta ei jostain syystä sitä saa...
Odotan nyt viidettä ja kaiken näköstä kommenttia tulee. Ku vois odottaa edes salassa ja rauhassa,mutta ei.

talvella saa odotella rauhassa ison takin alla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja klok:

talvella saa odotella rauhassa ison takin alla ;)

Ajattelit että kuljen ulkona ja sisällä talvitakki päällä ;) Töissä ja kylässä :o

Itse olen kanssa todella kateellinen, mutta se johtuu siitä että meille ei ole siunaantunut sitä yhtäkään.. Ehkä vielä jonain päivänä yllättäisi se plussa ja saisimme oman pienen.

Heh. Mäkin suorastaan saan siitä energiaa itseeni, kun näen maha pystyssä olevan naisen ja ajattelen itsemielessä, että "ei onneksi enää koskaan, eikä ikinä tuota olotilaa! " :D

Mulla on ikuinen vauvakuume. Mutta missään nimessä en haluais raskauden olotilaa. Eikä sitä mulle enää tulekaan, ei silti.
Mutta kyllä mä olen kateellinen odottaville äideille. Tai oikeestaan kateellinen ei ole oikea sana.
En mä oikein ees tiiä, mikä se tunne on, mitä tunnen =)

Samoin! Vauva-aika on ihanaa, lapsen synnyttäminen ei ole kovin iso juttu kokonaisuutena (joka tapauksessa muutamassa päivässä ohi ), lapsen tekeminen on kanssa ihan jees, mutta raskausaika oli ihan kammottavaa!

mulla on yksi lapsi ja luulen etten jaksa hoitaa enempää. oon ihmetelly niitä jotka jaksavat hoitaa useamman lapsen kun itse ei aina meinaa jaksaa tuota yhtäkään kiukkuineen. mulla kuume loppuu tyystin siihen kun mietin että joutuisin käymään läpi saman rankan vauvavaiheen uudelleen. oon varmaan aika ei-äidillinen...mutta rakastan toki tuota äkäilijää...eikö muita häiritse se rankkuus lapsien hoidossa vai olenko ainoa jonka mielestä lapsen hoito on kuluttavaa? tosin meidän ipana on kyllä aika vaikea tapaus...

älä ole kade :saint:
näin viimeisillään sitä on kaikkea vaivaa. jalat niin turvoksissa että huh huh, maha tiellä ja alapää niin hellänä että hyvä että liikkua voi.
siihen päälle vielä kaikki muut vaivat- mä olen valmis jakautumaan vaikka heti. ;)

tosin kun pari viikkoa sitten vielä töissä olin niin sanoin siellä työkavereille että mulla on uudestaan vauvakuume. :laugh:
siis miten mulla voi olla vauvakuume kun maha pömpöllään olen ja niin täynnä tätä odotusta. päädyin siihen että: MULLA ON AINA VAUVAkuume :D :D
olin raskaana tai en. ja se on aika pelottavaa- eikös??? :xmas:

meille kanssa kolmas tulossa, mittarissa itselläni vasta 26v joten kyllä mua oikein pelottaa monta lasta meillä on kun olen 35v(sitä pidän ehdottomana rajana) :whistle:

olenkin miehelle sanonut että jos yhtään puhun vauvoista tämän jälkeen niin muistuttaa mua kaikista vaivoista ja mitä en kykene kunnolla tekemään- pari valokuvaa tästä tukalasta olostani voi saada viimeisenkin kuumeen unohtumaan. hope so B)

Yhteistyössä