Miksi masentuneet tekee lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja klonks:
ja sama koskee niitä jotka siirtää niitä omia tyhmiä mielipiteitä lapsilleen. :whistle:

Kolahtiko?

ei oikeestaan. en ymmärrä koko asian pointtia ja tuskin ap itekään tajuu mitään. =)

Sun on turha vetää herneitä nekkuun tästä.

Arka aihe sulle joten ehkä sun on parempi olla lukematta tätä ketjua enempää.

niin että tähän saa vastata vaan ne jotka on ap.n kaa samaa mieltä. että tehään oikein pitkä keskustelu ja potkitaan niitä joilla on jo vaikeeta. okei...jos teille tulee parempi olo siitä. =) eikö mullakin oo oikeus mielipiteisiin?

e vaan sinä aloit heti haukkua aloittajaa. Jo se kertoo et sulle arka aihe. Osu, uppo ja kolahti. Joten ei tuollaisen kanssa voi keskustella.

missä kohtaan oon haukkunu ap:ta? mähän vaan sanoin että ne mielipiteet on tyhmiä. :o ja miten niin tuollaisen??? :laugh:

Enpa jaksanut kaikkia tekstejä lukea, mutta tässä minun mielipiteeni:

Kaikki masentuneet eivät turruta päätänsä lääkkeillä, alkoholilla, huumeilla ym, vaikka hieman vaikeampi masennus olisikin.
Itse parannuin masennuksesta, kun esikoista aloin odottamaan ja edelleen tuo pieni pallero tuo sitä kaivattua valoa ja iloa elämääni.
Tietysti totta on, jotta raskauden jälkeinen masennus tulee helpommin jos aiemmin on ollut masentunut, mutta etuna silloin on, että tunnistaa masentuneensa ja osaa hakea apua aiemmin, kuin ehkä ensikertalainen.

Onhan ne hankalammat päivät vaikeita, mutta mitä olen kuullut, eivät kaikki päivät täydellisiä ole ns. terveillekään ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja wtf:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Joo saisivat tehdä sitten, kun masennus on voitettu. Joo tiedän kyllä, että kaikki eivät siitä koskaan toivu.

Kaikki eivät toivu koska ei oo "selkä rankaa" siihen. Mitä enemmän ryvetään siellä itsesäälin suossa ja ollaan tekemättä yhtikäs mitään niin tasan tarkkaan sen pahemmalta aina vaan tuntuu.

Tässä taas pahvipää joka ei tiedä oikeesta masennuksesta mitään. kuule se vika piilee serotoniinissa, ei selkärangassa.

jep jep ;)

ihan kuin sä haluat itsellesi uskotella.

jep jep ;)

ihan kuin sä haluat itsellesi uskotella.

Jos sä oikeasti väität että kyse on vaan selkärangasta niin aika pihalla olet.

Tein lapsen siksi, etten tiennyt masentuvani. Tosin ne lääkkeet ei kyllä päätä sekaisin laita.

No jos lähdettäisiin liikkeelle ihan muutamasta faktasta.

1. Kaikki raskaudet eivät ole suunniteltuja.
2. Masennus ei automaattisesti aiheuta itsetuhoisuutta (se on vain yksi mahdollinen oire), ja ihminen voi olla itsetuhoinen ilman masennustakin.
3. Niin raskaus, synnytys, imetys kuin vaikea lapsi altistavat masennukselle, vaikka ihminen ei olisi koskaan aiemmin sairastanut masennusta.
4. Tällaiset totalitaarissävytteiset keskustelut "lastenteko-oikeudesta", pakkohuostaanotoista ym. eivät tosiasiassa ole lapsen edun mukaisia, sillä ne kieltävät lapsen oikeuden syntyä ja olla osana perhettä johon on syntynyt. Vanhempien tukeminen ja auttaminen mielletään lähes poikkeuksetta lässytykseksi ym. ja painopiste tuntuukin olevan enemmän vanhempien rankaisemisessa kuin lapsen parhaassa.

Te jotka ette ymmärrä masennusta, olette onnekkaampia kuin tiedättekään. Ikävää ettette tunnu arvostavan sitä lainkaan. Kaikkea hyvää teille vastaisuudessakin, toivottavasti ette joudu tilanteeseen jossa joutuisitte seisomaan sanojenne takana :orvokkeja:

Masennus ja yleensä mielenterveysongelmat on niin moniselitteisiä juttuja ettei niitä voi ymmärtää ellei joudu tosi läheltä itse seuraamaan tai itse kokemaan. Jokainen teistä voi masentua milloin vain, pitäiskö teiltä silloin ottaa lapset samantein pois?

On vastuutonta hankkiutua tietoisesti raskaaksi, jos sairastaa masennusta.
Jos on jo lapsia ja masentuu niin silloin pitää vaan yrittää pärjätä ja parantua mutta ennen kun alkaa tarkoituksella lykkäämään maailmaan lisää lapsia niin pitää hoitaa itsensä kuntoon.
Anteeksi kamalasti Hello Shitty.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
On vastuutonta hankkiutua tietoisesti raskaaksi, jos sairastaa masennusta.
Jos on jo lapsia ja masentuu niin silloin pitää vaan yrittää pärjätä ja parantua mutta ennen kun alkaa tarkoituksella lykkäämään maailmaan lisää lapsia niin pitää hoitaa itsensä kuntoon.
Anteeksi kamalasti Hello Shitty.

Tähän peesi. Ja siis itsellänikin on ollut lääkitys joten en anteeksi pyytele yhtään keneltäkään mielipidettäni

:saint:

aivan, NOH, kun asiaan päästään (joka tämän aloitti ei taida olla asioista perillä) MIKSI esim alkoholin suurkuluttaja, nistit, tupakoitsijat yms hankkivat lapia ja aiheuttavat elämtavoillaan lapsilleen sairauksia, kehitysvammoja yms. tämä on ikuisuus kysmys. ja kuka vetää rajan "kunnollisesta" vanhemmasta??? kuka tahansa voi masentua, missä elämänvaiheessa tahansa. elämäntapansa voi päättää.. ja silti niitä lapsi hankitaan.. on vaikka tupakka toisessa kädessä ja kaljapullo toisessa...

Pitäisikö masentuneen ihmisen lopettaa eläminen siihen että on kerran ollut masentunut. Masentuneella ihmisellä voi olla myös täysin terve puoliso joka haluaa lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja karpaloinen:
Pitäisikö masentuneen ihmisen lopettaa eläminen siihen että on kerran ollut masentunut. Masentuneella ihmisellä voi olla myös täysin terve puoliso joka haluaa lapsia.

niin . toivottavasti se täysin terve puoliso osaa sitten yksin hoitaa nämä tietentahtoen hommatut laspet.

Alkuperäinen kirjoittaja karpaloinen:

Kun narsistisia luonteenpiirteitä omaava ihminen painostaa masenusta sairastavan ihmisen lapsen tekoon perusteella "kun itse haluaa ja muillakin on" niin seuraukset voi arvata.

Oli sairaus mikä tahansa ja jos se heikentää ihmisen kykyä hoitaa itseään tai vauvaa niin mun mielestä pitäisi ensin hoitaa itsensä kuntoon ja hankkia sitten vasta lapset.
On lähipirissä pari tapausta joissa on vauvalla ilmeisesti yritetty "parantaa" masennusta ja on jouduttu ojasta aavalle merelle ja selvästi se joka on kaikkein heikoimmilla on se lapsi :(
Sääliksi käy.

Ihmisen arvostelukyky heikkenee mielensairauden myötä. Jos ihminen pääsisi sairaana katsomaan itseään terveenä ulkopuolelta niin moni lapsi jäisi tekemättä. Kaikkien tutkimusten mukaan lapset sairastuvat lapsina ja viimeistän aikuisena jos vanhempi sairastaa jatkuvasti/ usein mielisairautta ja etenkin jos sairastaa lapsen identiteetin kehityksen aikaan ( ekat 2-3 vuotta ). Lapsi ei saa näin työkaluja käsitellä vastoinkäymisiä. Tietysti voi käydä niinkin että lapselle ei tule vastoinkäymisiä ollenkaan esim. kurlingvanhemmista.. ja silloinkaan ei osata. Mutta melkein joka viikko Hesarissakin varoitetaan siitä miten mielisairaus tarttuu lapseen helposti ja varmasti. Se on yhtä tarttuvaa kuin fyysisetkin tartuntataudit. Sitä suotta vähätellään.

Nyt joku vetää herneet nenään ja sanoo että tuomitsen sellaiset jotka sairastuu myöhemmin. En tuomitse. Koska se ei ole silloin ITSEKÄSTÄ.

Uskon että mielisairas ihminen voi myös olla itsekäs.. vaikka useimmiten ei tunnusta sitä ja vetoaa sairauteen ja arvostelukyvyn puutteeseensa.

Olen itse elänyt sitä helvettiä aikanaan. Joten Jos joku sanoo mun tähän asiaan vastaan niin en korvaani letkauta. Vannon että tiedän mistä puhun.

Lapsen paras on täysissä järjissä olevat vanhemmat jotka saavat hoitoa jos eivät ole täysissä järjissään. Periytyvä mielisairaus on perintötekijöiden ja ympäristön summa.. Voi laueta jo lapsena tai sitten turvattoman lapsuuden jälkeen aikuisena esim. läheisen kuolemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Oli sairaus mikä tahansa ja jos se heikentää ihmisen kykyä hoitaa itseään tai vauvaa niin mun mielestä pitäisi ensin hoitaa itsensä kuntoon ja hankkia sitten vasta lapset.
On lähipirissä pari tapausta joissa on vauvalla ilmeisesti yritetty "parantaa" masennusta ja on jouduttu ojasta aavalle merelle ja selvästi se joka on kaikkein heikoimmilla on se lapsi :(
Sääliksi käy.

:ashamed: juuri mun pointti tiivistettynä..

Tuntuu se varmasti pahalta kun moni tässä ketjussa sanoo että ensin omat asiat kuntoon, mutta kun se on totta. Sille ei voi mitään jos sairastuu jo lapsen saatuaan, sitten täytyy olla vahva ja rämpiä sairaus läpi. Mutta tehdä lapsi kun masennus on päällä... vastuutonta ja typerää.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Tuntuu se varmasti pahalta kun moni tässä ketjussa sanoo että ensin omat asiat kuntoon, mutta kun se on totta. Sille ei voi mitään jos sairastuu jo lapsen saatuaan, sitten täytyy olla vahva ja rämpiä sairaus läpi. Mutta tehdä lapsi kun masennus on päällä... vastuutonta ja typerää.

Peesi!

Hei Ap:
Se masennus iskee monesti vasta lapsen syntymän jälkeen, ja jää sitten piileväksi, ja puhkeaa helposti uudelleen stressaavassa elämän tilanteessa. Eli, sittenhän kenenkään ei pitäisi lapsia hankkia, koska kelle vaan voi tulla synnytyksen jälkeinen masennus.

Alkuperäinen kirjoittaja Haloo:
Hei Ap:
Se masennus iskee monesti vasta lapsen syntymän jälkeen, ja jää sitten piileväksi, ja puhkeaa helposti uudelleen stressaavassa elämän tilanteessa. Eli, sittenhän kenenkään ei pitäisi lapsia hankkia, koska kelle vaan voi tulla synnytyksen jälkeinen masennus.

hei haloo.

tässäKIN kejussa on esimerkiksi yksi joka on hankkinut tietoisesti lisää lapsia vaikka on jo kertaalleen rämpinyt syvällä syvällä suossa.

Että joo varmaan moni masentuu tai "masentuu" synnytyksen jälkeen mutta on myös monia monia jotka jo masentuneita ja tehtailee vaan lisää muksuja maailmaan.

Yhteistyössä