Miksi menkat alkoivat ruskealla vuodolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
menkkojen pitäisi huomenna alkaa,eli viimeksi tulivat 8.4 ja eilen alkoi illalla ruskea vuoto ja tänään se on jatkunut.
mitäs kummaa tämä nyt on.
raskaana en voi olla.ehkäisy asia on kunnossa,en kylläkään syö e-pillereitä joten ei niistä voi johtua.
e-pillerit ei sopineet minulle joten käytämme kondomia.
ja seksiäkään ei ole nyt ollut kun kerran vissiin kun mies on työmatkoilla paljon.
koskaan ei ole menkat alkaneet ruskealla vuodolla.
joskus ne kyllä on loppuneet ruskealla vuodolla..jota kestää sen pari päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
ei liity asiaan..mutta mullaki ihan ihme menkät joka toinen pv tulee jotain mömmöä ja toisena taas ei mitään.

mulla on aina menkat tulleet kyllä.ei koskaan ole pois jäänneet,sitten huolestuin ainakin ja kunnolla jos ei tulisi mitään mutta ihmettelen kovasti tota ruskeaa vuotoa..

Gyne selitti mulle muistaakseni, että johtuu keltarauhashormonin vähyydestä. Mulla saattaa välillä tulla tuota ruskeaa tuhrua kolmekin päivää ennen menkkoja. Ei oo kuulemma mitenkään haitallista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Gyne selitti mulle muistaakseni, että johtuu keltarauhashormonin vähyydestä. Mulla saattaa välillä tulla tuota ruskeaa tuhrua kolmekin päivää ennen menkkoja. Ei oo kuulemma mitenkään haitallista.

ok,kiitos :)
en huolestunut niinkään kun ajattelin että normaalia kun on tullut usein kun menkat loppuu niin muuttuu ruskeaksi.

Mulla on kanssa nyt "ruskeat tai punaruskeat kuukautiset" ja vähän ihmetyttää. Alkoivat ennen aikojaan, käytän ehkäisylaastareita ja yleensä käytän kaksi pakkausta putkeen eli kuukautiset tulee joka seitsemäs viikko. Mutta nyt alkoi ruskea tiputtelu n. kolme-neljä viikkoa edellisistä kuukautisista. Joten otin laastarin pois, ja ajattelin, että pidän samalla sitten tyhjennysvuotoviikon. Vuotoa on tullut paljon normaalia niukemmin, reilun viikon nyt tiputellut, eikä "oikeita kuukautisia" näy missään. Nyt alkaa tiputtelu ilmeisesti hiipumaan, mutta ihmetyttää kunnon vuodon puuttuminen. Viime kuussa tuli kyllä syötyä tujut antibiootit, jotka ilmeisesti voivat heikentää ehkäisytehoa, ehkäpä ne ovat sotkeneet kiertoni.

Yhteistyössä