tätä maailman menoa kun tässä on seurannut niin kyllä se vaan niin on että armeijaan kaikki ketkä kynnelle kykenee.. ikävää että siitä on tullut ennemminkin isojen äijien leikkileiri kuin kunnollinen armeija mitä se oli aikoinaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nykypäivän sotaa tuskin käydään sissisotana, paitsi siellä, missä ihmiset elää yhä kuten 40-luvulla. Mutta meillä on nykyaikainen yhteiskunta. Nykyaikaista yhteiskuntaa kohtaan hyökätään ihan eri tavoin, kuin vyöryttämällä rautaa rajalle. Nykyaikainen yhteiskunta halvaantuu jo hyvin pienestä jos jokin tekniikka totaalisesti pettää. Mieti sitä. Siinä ei ukkojen määrällä ole juurikaan merkitystä, kuka sellaisen sodan lopulta voittaa.
Eikä uskonut kukaan Suomen mahdollisuuksiin edelliselläkään kerralla, silti Helsinkiä ei miehitetty.
Suoraan sanoen surullista miten moni pitää sivareita lusmuina hippeinä jotka menevät sivariin vain välttääkseen intin "kovan koulun". Ette taida tuntea montaakaan? Hmm.. Mites sivarin käyneet poliisit? Onko hekin vain säälittäviä lusmuhippejä? Näin nyt yhden esimerkin nostaakseni.. Voisitte oikeasti yllättyä kun omasta tuttavapiiristännekin näkisitte faktatilaston kuka on asevelvollisuutensa mitenkin suorittanut tai luistanut, sekaan mahtuu aika paljon päätöksiä, valintoja ja kohtaloita.
Hoh hoijaa, taas joku valopää loistaa oikein tietämättömyydellään, jos Venäjä haluaisi hyökätä Suomeen siinä ei paljoa kuule pidättelisi 200.000 armeijan käynyttä Suomi poikaa, ajat on muuttunut aika oleellisesti 39 vuodesta ja Venäjän armeija on 250X. isompi kuin Suomen, kalusto on uudenpaa ja sitäkin on 400x.enemmän kuin Somella, keksi parempi selitys miksi pitää käydä armeija, jos sanot että pitaa osata puolustaa itsenäisyyttä niin missä e itsenäisyys on, mitä meillä on itsenäistä enään??
Mulla on kaks sukulaismiestä jotka eivät ole käyneet sotaväkeä. Kumpikin valitsi sivarin ihan puhtaasti laiskuuttaan. Toinen jopa harrastaa metsästystä että ainakaan ei pelkää aseita. Kummankin isää harmittaa aika lailla että pojat ovat valinneet käpykaartin eikä asia todellakaan kuulu perhepiirissä soveliaiden puheenaiheiden listalle.
Mulla on kaks sukulaismiestä jotka eivät ole käyneet sotaväkeä. Kumpikin valitsi sivarin ihan puhtaasti laiskuuttaan. Toinen jopa harrastaa metsästystä että ainakaan ei pelkää aseita. Kummankin isää harmittaa aika lailla että pojat ovat valinneet käpykaartin eikä asia todellakaan kuulu perhepiirissä soveliaiden puheenaiheiden listalle.
Armeija pitää kaikkien miesten käydä, koska se on miesten koulu. Pojat oppivat siellä piereskelemään äänekkäästi ja käyttämään rumia sanoja naisten intiimeistä paikoista.
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;22580799:Minun ja mieheni suvussa intin käyminen on kyllä itsestään selvää miehelle. Minun sukuni on sotilassuku, ja upseereita suurinosa miehistä jo satojen vuosien takaa. Mieheni on RUK:n käynyt vänrikki ja täytyy sanoa, että ylpeä hänestä olen. On viisaimpia ihmisiä joita tunnen ja muutenkin tuo RUK:n käyminen on tuonut hänen elämäänsä pelkkää plussaa. Jokaisessa hänen hakemassaan työpaikassa (Diplomi-insinööri ) on kysytty armeijan käymisestä ja suurinosa hänen työkavereistaan on RUK:n käyneitä. Ei tuo mikään pikkujuttu ole miehellä, vaikuttaa jo työn saamiseenkin.
Ai niinkö sinun pojille kävi.:hug:
Ei RUK:n pitäisi vaikuttaa työnsaantiin, ellei työtehtävissä tarvita kyseisen lafkan taitoja. Juuri tuollaisten asenteiden takia naisten piilosyrjintä työelämässä jatkuu.
Ihmetyttää mies, jonka viisauteen RUK:n käyminen vaikuttaa jotenkin kohottavasti. Minun mieheni päätyi inttiin, koska ei keksinyt mitään mielekästä sivaripaikkaa, ja vänrikkinä hänetkin kotiutettiin. Ylpeä olen hänestä, mutta ihan toisten saavutuksien takia.
Voi parkaa, ymmärrän tuskasi. Jos elämän suurin ja ainoa saavutus on armeija, niin kyllähän se varmaan kivistää jos jollekulle RUK ei olekaan elämän tähtihetki.
Juttelin juuri mieheni kanssa, ja hän totesi että sivarista jossakin järkevässä paikassa olisi ollut hänelle huomattavasti enemmän hyötyä elämässä kuin siitä, että osaa ampua rynnäkkökiväärillä tauluun.