Miksi miehen lomautusrahahakemukseen tarvii kotihoidontuen määrä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis mun tarvii laittaa tohon miehen hakemukseen toi kotihoidontuen päätös ja määrät, vaikuttaako siis liiton lomautusrahoihin puolison eli minun tulot? Pitääkö mun ilmoittaa myös omat palkkatuloni kun käyn lisäksi töissä? Missään ei tollasta kyllä sanota, mutta mies väittää että tarvii laittaa ainakin toi kotihoidontukipaperi, niillä oli töissä käyny joku selittelemässä näitä juttuja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten se voi olla mahdollista? eli se kotihoidontuki on tavallaan sitten 0 euroa meillä, jos se vähennetään miehelle tulevista rahoista?

Joo, mies pystyy lomautettuna hoitamaan lasta kotona. Sä voit mennä töihin tai ilmottautua työttömäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten se voi olla mahdollista? eli se kotihoidontuki on tavallaan sitten 0 euroa meillä, jos se vähennetään miehelle tulevista rahoista?

Joo, mies pystyy lomautettuna hoitamaan lasta kotona. Sä voit mennä töihin tai ilmottautua työttömäksi.

mies on 2 viikkoa lomautettuna, 2 viikkoa töissä jne. pitäisikö minun nyt sitten tehdä samoin, jotta ne ei vähennä tota kotihoidontukea pois? Eihän tää helvetti soikoon voi olla mahdollista!
 
niin se vaan on.. kht ja päiväraha on etuuksia jotka ns. syö toisiaan. niin oli meilläkin että kun mies jäi työttömäksi ja minä kävin töissä ja poika mummolla päivähoidossa eli sain kht vaikka mun mies ei ole edes mun lapsen isä niin häneltä vähennettiin mun kht päivärahosta
 

Yhteistyössä