MIKSI miehen pitää räpeltää jatkuvasti joko puhelinta tai tablettia! Hermo menee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tablettileski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tablettileski

Vieras
Mua on nyt tosissaan ruvennut nyppimään toi teknologian räpellys jatkuvalla syötöllä! Mies vaan makaa sängyssä tai sohvalla ja räplää joko puhelinta tai tablettia. Kun mennään ulos, niin sinnekkin on otettava jompikumpi mukaan. Ei huomaa sen takia, jos pentukoiramme lähtee vähän seikkailemaan ja menee vääriin/vaarallisiin paikkoihin. Eikä myöskään puhu, ei sitten mitään. Ei minulle eikä lapsille.
Olenkin ottanut nyt vittuillessani tavakseni laittaa miehelle viestin jos minulla on hänelle asiaa, vaikka ihan puhe-etäisyydellä olisi :D Hän kun taisi tässä muutama päivä sitten sanoa minulle että ottaa puhelimen autoon, ettei tarvitse puhua mitään kun räplää puhelinta. Autossa siis istui lapset ja myös mies meni sinne odottamaan minua.
Annoin joskus aika rankalla kädellä palautetta tästä ja pyysin että mitä jos kokeiltaisi vaikkapa kaksi viikkoa niin ettei tuoda puhelimia ta tablettia sänkyyn, vaan juteltaisi kaikkia asioita illalla siellä sängyssä, niinkuin ennen meillä oli tapana. Kaksi viikkoa meni, puhelimia eikä tablettia tullut makuuhuoneeseen, mutta mies sitten alkoi katsomaan telkkaria yömyöhään, minun yrittäessä saada unta makkarissa.. Tasan kahden viikon päästä mies raahasi taas kaikki nuo saamarin laitteensa takaisin sänkyyn...
Aina jos yritän puhua miehelle kun hän räpeltää puhelinta/tablettia, hän ei kuule eikä näe yhtään mitään, oli asiani vaikka kuinka tärkeä. Hän sulkeutuu aivan täysin!
Olen veemäinen ämmä ja annan miehen nyt maistaa omaa lääkettään. En puhu hänelle mitään, kun minulla on mukamas tärkeämpää tekemistä. En jaksa istua läppärillä kuin korkeintaan 5 minuuttia kerrallaan, eikä puhelinkaan niin kiinnostava ole, että jaksaisin sen kanssa istua näpeltämässä pitkään. Mutta nyt olen sitkeästi yrittänyt näpeltää kännykkääni, aina kun mies vaan on näkemässä.. Latasin jonkun pelinkin puhelimeen että voin vaikka sitä pelailla :D
Tiedän, hyvin lapsellista toimintaa, mutta kun puhe ei auta, koska sitä ei kuunnella. Ja jos rupean jauhamaan, niin sitten mies hermostuu..
Alussa jaksoin vittuilla miehelleni siitä kun näpelsi jatkuvasti tablettiaan, mutta nyt se vittuilu on jo kulunut, joten on joidenkin muiden konstien aika..

Jos tilanne on oikeasti tuo että kommunikointi perheen kanssa on vähäistä ja hoitovastuu lapsista/koirasta on kateissa niin lähtisin kyllä minäkin tosissani pohtimaan olisiko kyse addiktiosta, tai sitten vaihtoehtoisesti jostain muusta ongelmasta (siis joku perhe-elämä ahdistaa -> pakenee teknologian maailmaan jotta voi välttää kohtaamasta asiaa).

Pyrkisin keskustelemaan asiallisesti ilman vittuilua ja ilman sinun antamia rajoituksia tai kieltoja, vaan ihan pariskunnan keskeinen face to face-keskustelu siitä miten sua harmittaa ja huolestuttaa se että perheelle ei tunnu jäävän yhtään aikaa. Mahdollisia jatkotoimenpiteitä miettisin sitten keskustelun kulun perusteella.

[QUOTE="vieras";29043357]No oliskohan jo ihan riippuvainen? Eipähän tuo olis ensimmäinen ihminen ketä addiktoituu nettiin / peleihin / tegnologiaan. :( Terapiaan mars...[/QUOTE]

Totta! En ole tullut ajatelleeksikaan tuollaista riippuvuus asiaa.. Senköhän takia mieheni aina hermostuu kun sanon tuosta puhelimen/tabletin räpläämisestä ja siitä kuinka paljon todellisuudessa niitä käyttääkään. Mieheni herää aamuisin n. klo 8 ja illalla käy nukkumaan n. klo 23. Tuona aikana on ehkä ainoastaan puolituntia tai korkeintaan tunti kun ei räplää puhelinta tai tablettia. Riippuen siitä että ollaanko esim kaupoilla. Mutta saattaa pysähtyä kauppareissuillakin räpeltämään puhelinta ja ottaa autoon tabletin mukaan ja pyytää minua ajamaan, että voi itse olla tabletilla...

[QUOTE="rrr";29043377]Jos tilanne on oikeasti tuo että kommunikointi perheen kanssa on vähäistä ja hoitovastuu lapsista/koirasta on kateissa niin lähtisin kyllä minäkin tosissani pohtimaan olisiko kyse addiktiosta, tai sitten vaihtoehtoisesti jostain muusta ongelmasta (siis joku perhe-elämä ahdistaa -> pakenee teknologian maailmaan jotta voi välttää kohtaamasta asiaa).

Pyrkisin keskustelemaan asiallisesti ilman vittuilua ja ilman sinun antamia rajoituksia tai kieltoja, vaan ihan pariskunnan keskeinen face to face-keskustelu siitä miten sua harmittaa ja huolestuttaa se että perheelle ei tunnu jäävän yhtään aikaa. Mahdollisia jatkotoimenpiteitä miettisin sitten keskustelun kulun perusteella.[/QUOTE]

Olen yrittänyt puhua miehen kanssa ja sanonut kuinka kaipaan hänen seuraansa. Sitä että on aidosti läsnä, eikä vain paikalla. Mies ei joko kuuntele, tai sitten hermostuu.. Tämä on aika raastavaa...

Kyllä vapaana on myös miehiä, jotka huomioivat naista "täysillä" vaikka loppuelämän. Toki naisen itsensä pitää myös olla jollain tavalla huomioimisen halua herättävä, jotta kiinnostus ko. toimintaan viriää. Minun kohdallani ikäryhmästä 20-30v naiset tällaisia keissejä on ehkä vajaa 10 %.

[QUOTE="mies";29043431]Kyllä vapaana on myös miehiä, jotka huomioivat naista "täysillä" vaikka loppuelämän. Toki naisen itsensä pitää myös olla jollain tavalla huomioimisen halua herättävä, jotta kiinnostus ko. toimintaan viriää. Minun kohdallani ikäryhmästä 20-30v naiset tällaisia keissejä on ehkä vajaa 10 %.[/QUOTE]

Mutta kun mä rakastan tätä minun miestäni ja haluan hänet takaisin, en halua ketään muuta miestä. Mieheni on ihana ja huomioiva ja rakastava, mutta nyt tuntuu olevan nuo puhelimet ja tabletit ne tärkeimmät, eikä keskity mihinkään muuhun. Ihan turha on keikistellä mieheni edessä ja laittautua kauniisti, koska hän ei huomaa tai huomioi! Olen vielä nuori, laittaudun ja pukeudun kauniisti ja pidän muutenkin itsestäni huolta. Tiedän olevani viehättävä, joten ei siitäkään voi olla kiinni. Minä en ole sellainen nalkuttaja-ämmä, en jaksa olla sellainen. Minkä ihmeen takia pitäisi natkuttaa ja mäkättää, koska eihän se kenestäkään kivaa ole. Mieluummin keskustelen asiasta. Tai keskustelisin tässä tilanteessa. Kun ei kuunnella! Tai sitten jos kuunnellaan niin sitten hermostutaan. On selvästi miehelle arka paikka, vaikka ottaisi miten kauniisti ja kaunopuheisesti asian esille.

Mutta kun mä rakastan tätä minun miestäni ja haluan hänet takaisin, en halua ketään muuta miestä. Mieheni on ihana ja huomioiva ja rakastava, mutta nyt tuntuu olevan nuo puhelimet ja tabletit ne tärkeimmät, eikä keskity mihinkään muuhun. Ihan turha on keikistellä mieheni edessä ja laittautua kauniisti, koska hän ei huomaa tai huomioi! Olen vielä nuori, laittaudun ja pukeudun kauniisti ja pidän muutenkin itsestäni huolta. Tiedän olevani viehättävä, joten ei siitäkään voi olla kiinni. Minä en ole sellainen nalkuttaja-ämmä, en jaksa olla sellainen. Minkä ihmeen takia pitäisi natkuttaa ja mäkättää, koska eihän se kenestäkään kivaa ole. Mieluummin keskustelen asiasta. Tai keskustelisin tässä tilanteessa. Kun ei kuunnella! Tai sitten jos kuunnellaan niin sitten hermostutaan. On selvästi miehelle arka paikka, vaikka ottaisi miten kauniisti ja kaunopuheisesti asian esille.

Ikävä juttu. Minä en noin hienon ja hyvän kuuloista naista kuin sinä kuulostat olevan koskaan, en koskaan, voisi kohdella tuolla tavalla. Tiedän kuinka suuri asia tuollainen nainen olisi, siksi.

Tietenkin suhteen edestä on ponnisteltava. Mutta toivon ettet myöskään tuhoa itseäsi, jos mies ei arvosta sinua.

Täällä tuo sama ongelma:( millään ei oo mitää väliä tupakalla käy silloin että parvekkeen ovi pitää olla auki ja laskuja ei hoida... istuu vaan parvekkeella ja näprää luuria ja polttaa tupakkaa ja juo kahvia. Terveisin aivan loppu tähän touhuun