Miksi miehet tekee näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heleena A.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heleena A.

Vieras
Eilen tuli miesystäväni kanssa riitaa ja hän haukkui minut aivan pataluhaksi. On kuulemma katunut sitä, että tutustui minuun. Hän ei välitä pätkääkään siitä, että olenko rakastanut häntä vai en. Sanoin muutama viikko sitten, että haluatko että lopetamme tämän suhteen. Vastaus oli, että en tietenkään, olen rakas ja tärkeä hänelle. Nyt kuitenkin selvisi, että ei ole välittänyt minusta näiden vuosien aikana yhtään mitään. Kun kysyin, että miksi sitten olet ollut kanssani,niin alkoi vastaamaan,että jos olisi tullut jokin... Sanoin, että jokin hätäkö, epäröiden siihen, että niin ja minä olisi ollut paikalla auttamassa. Luulin tavanneeni kiltin ja rehellisen miehen, mutta jouduin pettymään ja pahasti. Kun sanoin hänelle, että miksi sitten olet sanonut rakastavasi minua, hän vastasi, että älä ota niin tosissasi, se oli vain valetta. Viisi pitkää vuotta yhdessä ja kaikki onkin yhtäkkiä ollut valetta. En tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Aivan hirvittävän paha olo, niin ilkeästi tämä rakas ihminen minulle sanoi. Löi niin rankasti vyön alle, että tuntuu siltä kuin tämä olisi ollut vain pahaa unta. En tiedä miten jaksan eteenpäin mennä,mutta usko ja luottamus miehiin meni aivan varmasti.

Oletkohan vielä vähän liikaa eilisen tappelun jälkimainingeissa? Onko sinulla tai miehelläsi muuten tapana loukata toisianne pahasti ja onko teillä tapana sanoa mitä suuhun tuo kun tapellaan? Hirveän vaikeaa sanoa mitään neuvoa tai oikeaa kommenttia kun ei tiedä mitään suhteenne historiasta tai miten käyttäydytte riitatilanteessa saati mistä syystä riita on syttynyt...

Taitaa miestä pelottaa että suhde on lopussa ja säästääkseen itseään yrittää vähätellä tunteitaan sinuun. Sehän on klassinen tapa suojella itseään tuo vähättely, saa peiteltyä todellisen tuskan.

Vahattelee tunteita eli ei, tuollaista tahallista ilkeytta ei tarvitse edes yrittaa ymmartaa eika painaa villaisella. Mikaan ei selita sita etta sanoo tahallaan toiselle noin pahasti. Itse en varmaan antaisi tuolle miehelle enaa toista mahdollisuutta, kun tuollaisen lajan paskaa saa yks kaks niskaansa niin luottamus on mennytta eika enaa palaa.

Eika kaikki miehet tosiaankaan kayttaydy noin, yleensa vain ne joihin ei kannata tuhlata aikaansa. Nyt paa pystyyn alaka anna enaa miehen kohdella itseasi noin ala-arvoisesti.

Ei meillä koskaan ole mitään suurta riitaa ollut. Jotain pientä silloin tällöin, niin kuin kaikilla. Aina tilanne on kuitenkin mennyt siihen, että vaikka mies olisi ollut se joka loukkasi ja aloitti riidan, niin minä olen ollut se joka on aloittanut sovinnon teon. Nyt en todellakaan aio olla se joka pyytää anteeksi. Jos hän ei kykene edes siihen,niin ei sitten. Mieli on todella maassa ja paha olla. Eipä ole tarvinnut nukkua kun on saanut miettiä toisen ilkeitä sanoja. En olisi koskaan voinut kuvitella kuinka paljon minussa on vikoja ja kuinka ilkeä ihminen olen. Mitään hyvää hän ei löytänyt minusta, sanoi vain, että olen riesa. EI KOSKAAN aiemmin ole sanallakaan maininnut, että hän olisi katunut minun tapaamista tai että tosiaan olisin riesana. Sunnuntaina tuli kaikki sitten selväksi yhdellä kertaa ja kyllä hän varmasti tarkoitti joka sanan mitä sanoi. Tämä kaikki tuntuu niin uskomattomalta. En tiedä mitä tehdä, on vain hirvittävän paha ja tyhjä olo.

Huokaus pääsi. Merkit viittaavaa siihen että olen itse kohta samassa tilanteessa. Mies ei vaan (vielä) pysty sanomaan tuntojaan ääneen.

Ilmeisesti miehesi haluaa sinusta eroon eikä pysty sitä "kiltisti" kertomaan. Tykkää sinusta kuitenkin vielä jonkun verran. Siksi peittää sen vihan alle ja yrittää suojella itseään. Miehethän eivät voi tunteilla, se kun ei olisi miehekästä - heidän itsensä mukaan.

Kysy häneltä vielä kuitenkin kun pahin on ohi että oletko oikeasti sitä mieltä. Jos hän pysyy kannassaan niin lopputulosta ei voi muuttaa.

Aika pahalta vaikuttaa... Tiedän miten hirveältä se tuntuu kun rakas ihminen lyö henkisesti totaalisesti kanveesiin ja koko suhde tuntuu kuin valheelta sen jälkeen. Minulle ilmeni aikanaan että 3,5v suhteen aikana mies ei missään vaiheessa ollut hyväksynyt minua sellaisena kuin olin, oli kuulemma koko sen ajan odottanut, että muuttuisin. Koko suhde tuntui täydelliseltä huijaukselta sen jälkeen ja ei mennyt kuin pari päivää sen jälkeen kun erosimme.

En todellakaan tiedä mitä uskoa ja mitä ei. Enkä myöskään ymmärrä sitä, että hän puhuu niin ristiriitaisesti kaikista asioista. Yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista. Suunnuntaina sanoi, että ei ole koskaan rakastanut ketään ja että häntä inhottaa se kun olen sanonut häntä minulle tärkeäksi. Kysyin, että etkö tosiaan ole koskaan rakastanut edes entisiä naisystäviäsi, vastasi että "en kai". Kun tiedustelin seurustelujen syytä, niin sanoi, että "ei hän tiedä se on kai vaan tapa". Muutama viikko sitten vänäsi minulta tunti tolkulla, että rakastanko häntä ja kuinka paljon. Ja ihme kyllä silloin väitti myös sitä, että hän rakastaa minua ja minun kanssa on mukava olla,vaikka en häntä pyytänyt kertomaan tunteistaan. Sitten tosiaan sunnuntaina tulee, että ei koskaan ole välittänyt kenestäkään eikä häntä kiinnosta se välittääkö joku hänestä, mutta kuitenkin sanoi, että on hänelläkin tunteet. Ota nyt tuosta selvää onko vai eikö ja mikä on totta ja mikä ei. Sitten löi puukkoa lisää ja alkoi kyselemään ex-miesystävistäni ja väittämään, että taidan soitella heille ja pitää yhteyttä. Sekä sellaista lokaa heitti vielä kun työni vuoksi olen paljon ihmisten kanssa tekemisissä, niin mies- kuin naisasiakkaiden,niin alkoi vinoilemaan, että taidat pitää tiiviisti yhteyttä niihin miesasiakkaisiin. Halusi loukata minua oikein kunnolla, kun tietää että olen rehellinen ihminen enkä koskaan ole pettänyt häntä enkä tehnyt mitään sellaista mikä olisi vahingoittanut häntä. Hän halusi loukata minua oikein kunnolla ja siinä myös onnistui. Tunnen itseni moraalittomaksi ja alhaiseksi ihmiseksi, vaikka en ole mitään väärää tehnytkään. Hän sanoikin kerran, että "piruilee" minulle ja "epäilee" minun rehellisyyttä, kun tietää että olen varmasti rehellinen ja uskollinen.Nämä kaikki jutut mitä hän laukoi tulemaan löi minut aivan ällikällä. En olisi koskaan uskonut, että hänessä on niin paljon pahaa. Kyllä minä tiedän, että tämä suhde on lopullisesti ohi. En vain ymmärrä miksi hän halusi lopettaa sen riidellen. Olisi voinut sanoa jo paljon aiemmin, että nyt se on loppu kun kerran olen ollut riesa ja hän on katunut suhdettamme. Viisi vuotta valehdellut,ei ole päivääkään rakastanut minua eikä välittänyt minusta. Tuntuu aivan uskomattomalta, että kuinka hän on voinut teeskennellä ja valehdella kaikkea hyvää minulle vuosien ajan. Tiedän, että varmasti saattaa löytyä hyviäkin miehiä, mutta ne ei tule koskaan minun kohdalle, enkä koskaan enää pysty luottamaan yhteenkään mieheen. Sen verran sai sanoillansa pahaa aikaan, että olenkin tämän viikon sairaslomalla, en jaksa olla töissä nukkumatta öitä, enkä muutenkaan. Itkiessä on huono tehdä töitä, eikä asiakkaat siitä pitäisi.

Kertokaa onnistuuko valehtelu todella noin helposti?

Ei kai tosta ny voi muuta päätellä kun sen ,että se vaan sano sulle nyt suoraan mitä on ajatellu.Ei tota kannata enempää funtsia onko mies rakastanu vai ei.Ei se oo,usko jo kun sen kerrankin uskalsi sulle sanoa.Kato peiliin vika varmaan löytyy sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heleena A.:
En todellakaan tiedä mitä uskoa ja mitä ei. Enkä myöskään ymmärrä sitä, että hän puhuu niin ristiriitaisesti kaikista asioista. Yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista. Suunnuntaina sanoi, että ei ole koskaan rakastanut ketään ja että häntä inhottaa se kun olen sanonut häntä minulle tärkeäksi. Kysyin, että etkö tosiaan ole koskaan rakastanut edes entisiä naisystäviäsi, vastasi että "en kai". Kun tiedustelin seurustelujen syytä, niin sanoi, että "ei hän tiedä se on kai vaan tapa". Muutama viikko sitten vänäsi minulta tunti tolkulla, että rakastanko häntä ja kuinka paljon. Ja ihme kyllä silloin väitti myös sitä, että hän rakastaa minua ja minun kanssa on mukava olla,vaikka en häntä pyytänyt kertomaan tunteistaan. Sitten tosiaan sunnuntaina tulee, että ei koskaan ole välittänyt kenestäkään eikä häntä kiinnosta se välittääkö joku hänestä, mutta kuitenkin sanoi, että on hänelläkin tunteet. Ota nyt tuosta selvää onko vai eikö ja mikä on totta ja mikä ei. Sitten löi puukkoa lisää ja alkoi kyselemään ex-miesystävistäni ja väittämään, että taidan soitella heille ja pitää yhteyttä.

Tunnen itseni moraalittomaksi ja alhaiseksi ihmiseksi, vaikka en ole mitään väärää tehnytkään.

Sen verran sai sanoillansa pahaa aikaan, että olenkin tämän viikon sairaslomalla, en jaksa olla töissä nukkumatta öitä, enkä muutenkaan. Itkiessä on huono tehdä töitä, eikä asiakkaat siitä pitäisi.

Kertokaa onnistuuko valehtelu todella noin helposti?

Tämä on klassikkotapaus ihan todella.

MIehesi on niin parrasvaloissa, ettei varmasti tuollaisen lampun loisteessa ole kellinyt edes kennelin pentulaatikossa tullessaan helvetinkoiran pyllystä maailmaan.

Lopeta itkeminen välittömästi. Älä anna tuollaisen suistaa sinua sairaslomalle ja UHRIKSI.

Miehesi puhuu täyttä potaskaa, ja tekee sen huomionhakuisuuttaan ja yllätys:...siksi koska voi!!

Hänellä on tuollainen valta sinuun.

Tiedän että miehesi on varmaan ihana ja suloinen silloin kun ei ole idiootti, mutta sinuna jättäisin tuollaisen miehen heti.

Hän toimii kuin haluaisi sinusta eroon, ja kannattaa tehdä työtä käskettyä.

Mitä miehesi sanoi, ei pitäisi todellakaan muuttaa omaa käsitystä itsestäsi, vain sinä tiedät kuka sinä olet. Miehesi voi sanoa mitä sylki suuhun tuo.

Paljon miestäsi pahemat arvet saat, jos jäät tuollaisen kohtelun jälkeen vielä kerjäämään lisää.

Ja unohda kaikki narsisti-sivut ja narsistipuheet, vaikka tuo siltä kuulostaakin. Et tarvitse kuin yhden ohjeen, ja se on että lakkaa kuuntelemasta ihmistä joka ei halua sinulle hyvää.

Ei kannata jäädä soutamaan ja huopaamaan. Ei se siitä ainakaan parane. Suoraan kuin omasta elämästäni: minua vedätettiin vaan melkein kuusi vuotta... Pidä lippu korkealla. Suunta on vaan eteenpäin, vaikken voi itsekään enää ikinä luottaa keneenkään mieheen, vaikka on jo vuosi erosta.

Hän on mennyt puolustuskannalle ja sen takia vastaukset ovat sitä mitä sattuu. Älä ota liian kirjaimellisesti sitä, mitä hän sanoo. Ihmiset sanovat asioita silloin, kun haluavat loukata. Olet pistänyt miehen aika tiukoille, sen perusteella, mitä luen tästä. Hän varmasti myös tuntee maansa järkkyvän allaan. Hän kuulostaa loukkaantuneelta ja mustasukkaiselta. Ei se varsinaisesti ole valehtelua. Jos teidän välillä on ollut vahvoja tunteita, ei niitä pelkät sanat riitä tekemään tyhjäksi. Miehet vain ottavat tuollaisen kannan silloin kun he ovat katkeria. Se on heille luontaista... "hei, kato, muhun ei koske mikään mitä sä voit tehdä ja sanoa. Joo en mä itseasiassa halunnutkaan olla yhdessä. Joo mee ja vietä ihan millaista elämää haluat..." Se on ikäänkuin savuverho, jonka taakse he kätkevät omat surut ja kivut.
Olen ollut heti suhteen alussa jo tuollaisessa tilanteessa - mutta onneksi en tällöin kuunnellut sanoja, vaan tekoja. Sanoilla voi valehdella, mutta teoilla ei. Se on hyvä ohjenuora...jos joku käyttäytyy loukkaantuneesti, vaikka puhuu tuollaisia samalla, hän on loukkaantunut siksi, että hänellä on ollut tunteita pelissä. Ikäväähän se on, että sanoilla lyödään noin kovasti, mutta ehkä voit olla kuitenkin aika varma siitä, ettei hän ole sinulle valehdellut viittä vuotta sentään.

Alkuperäinen kirjoittaja -xix-:
Miehet vain ottavat tuollaisen kannan silloin kun he ovat katkeria. Se on heille luontaista... "hei, kato, muhun ei koske mikään mitä sä voit tehdä ja sanoa. Joo en mä itseasiassa halunnutkaan olla yhdessä. Joo mee ja vietä ihan millaista elämää haluat..." Se on ikäänkuin savuverho, jonka taakse he kätkevät omat surut ja kivut.
.

Mielestäni tuokin on ihan hyvä pointti. Ei kannata ottaa liian tosissaan hölmöläisen peloissaan puhumia puheita.
Mutta silti aika vahva pointti on myös se, että tuollainen mies joka antaa moiselle idioottimaisuudelle vallan, ei oikeastaan ole kovin turvallinen elämänkumppani, vaan lapsi jota pitää kaitsea ja kasvattaa, ymmärtää loputtomasti.
Mielestäni aikuisella ihmisellä pitää omista pelon ja hylätyksitulemisen tunteistaan huolimatta olla vastuu siitä mitä suustaan päästää.
Noitahan tulee ja menee kaikilla, mutta kaikki eivät siltiä tee päätöstä tuoda se julki elinkumppaninsa mielipahaa lietsoen. Päästään siis taas siihen että tyttöystävänsä sijaan mies välittää vain itsestään.

Meillä ei ole enää mitään yhteistä eikä tule olemaankaan.En väitäkään, ettenkö olisi katkera. Minulla on vahvat tunteet, enkä koskaan voisi valhedella toiselle ihmiselle. Olen rakastanut häntä hyvin paljon, en ole tuputtanut rakkauttani vaan se on tullut luonnostaan,ei väkisin. Ja mielestäni hän on myös siitä nauttinut. Viisi vuotta yhdessä, erosta muutama päivä, en voi unohtaa asioita ja häntä noin vain.

Tulen miettimään näitä hänen sanojaan todella pitkään ja murehtimaan sitä kaikkea mitä hän sanoi. Vaikka tiedän, että ei se mitään auta eikä se ainakaan tilannetta paremmaksi muuta. Mutta jos hän luulee, että alan soittelemaan hänen peräänsä ja pyytelemään anteeksi ja tekemään sovintoa, niin siinä hän tällä kertaa erehtyy todella pahasti. Olen ilmeisesti ylitunteellinen kun en voi yhdessä yössä unohtaa sellaista ihmistä jota olen rakastanut ja jota sydämessäni vieläkin rakastan. Varmasti moni kertoo minulle kuinka tyhmä olen ja kuinka voi edes ajatella tuollaista miestä. Mutta näin se vain on. Paljon oli miehessä myös hyvää, mutta se hyvä taisi olla kaikki vain valhetta. Ja kyllä minä uskon sen, että hän tosiaan tarkoitti sen mitä sanoi, että ei ole koskaan edes välittänyt.

Kyllä on totaalisen hirveä ja tyhjä olo, niin kuin olisi lyöty puulla päähän.

Tuo kuuulostaa meikäläisestä ihan terveelle, vaikka en lääkäri olekaan.
Eli annat itsellesi luvan tuntea rakkautta, surua ja vihaa, mutta et mene miehelle sitä toitottamaan. Parisuhteenne ollessa ohi, ne eivät miehelle kuulukaan mutta se ei kiellä sinua niitä tunteita tuntemasta. Ja miehesi teolla on seuraukset, ja vähintäänkin otat vakavasti sen mitä toinen itse sinulle kertoo. Hän on sanansa valinnut, joten miksi et kuuntelisi ja uskoisi. kunhan et ota osakis itseäsi mitään miehesi sanomia määritelmiä.
Vaikutat aika fiksulta, et olekaan mikään alistuva luuseri joka antaa miehen haukkua ja menee sitten kotiin takaisin. Sellaiseen pelkuruuteen tällä palstalla ollaan enemmän totuttu.

Miehet tekee noin kun ne ovat löytäneet paremman eivätkä pysty muuten exäänsä jättämään. Tollaisen käyttäytymisen syynä on yleensä aina toinen nainen. Se vaan halusi päästä sinusta eroon toisen vuoksi.

Minulla oli samantyylinen juttu muutamia vuosia sitten ja lopulta selvis syy, mies oli löytänyt uuden "paremman". Mutta sitten kävikin niin hassusti, että tämä miehen löydös pettkin tätä exääni:)). Kerran sitten kapakassa ukko tuli sanomaan mulle, että häntä harmittaa kun me ei menty naimisiin. Sanoin vain, että oli minun onni kun en sinuun näppejäni syvemmälle iskenyt. Ei kannata yhden ukon perään ruikuttaa, kyllä niitä on.Ja jos ei seurustelukumppaniksi niin ainakin sänky.

Jos mies ei osaa puhua rehellisesti eikä hän osaa tunnistaa tunteitaan, niin se on sinun kannaltasi vaikeaa, mutta vielä kauheampaa se on miehelle, joka ei osaa keskustella asioista eikä osaa olla ilman naista. Ehkä hän ei myöskään osaa erottaa toisistaan sitä, mikä on intohimoa, mikä rakkautta ja mikä taas normaalia kiintymystä.

Voi olla, että miehesi puhuu raivoissaan asioita, joita hän ei oikeasti tarkoita, mutta vaikka hän olisikin sinua rakastanut joskus ihan tosissaan, niin ei tuollainen raivoaminen ole oikeutettua, että tahallaan loukataan sanoilla. Luulit miestäsi kiltiksi ja rehelliseksi, mutta vaikuttaisi siltä, että mies on aikalailla hukassa eikä osaa itsekään päättää, mitä hän haluaa. Jos hänellä olisi ollut suhteessa oikeasti niin mielettömän paha olla, niin hänen olisi pitänyt jo heti parin deittailukerran jälkeen erota eikä väkisin olla yhdessä. Sinä et ole tehnyt mitään väärää, mies on.

Ei kaikki miehet ole tuollaisia, sillä ihan niitä tavallisia, hyviäkin miehiä on.

Tuli muuten mieleeni eräs mies, jota tapailin vähän aikaa. Hän sanoi, että hän haluaa, että hän rakastuisi niin voimakkaasti, että tulisi onnelliseksi ja että nainen pelastaisi hänet, jotta hän pääsisi irti tupakasta, alkoholista, ihmissuhderiippuvuudesta sekä rahapeliriippuvuudesta. Tajusin, että tuosta miehestä ei tule koskaan ns. kunnon miestä, koska hän ei tajua, että hänen pitää itse ottaa vastuu itsestään. Myös se onnellisuuden kokeminen lähtee ihan omasta itsestä eikä voi sysätä toisen vastuulle sitä, ettei ole onnellinen. Ehkäpä miehesikin vain odottaa, että elämään astuisi unelmien neito, jota voisi rakastaa intohimoisesti elämänsä loppuun saakka ja joka tekisi hänet onnelliseksi.

Toivon todella, että hän tulee onnelliseksi ja löytää sellaisen naisen jota rakastaa. Toivon hänelle kaikkea hyvää. Toisaalta toivon myös sitä, että hän miettisi oikein kunnolla edes kerran niitä sanoja mitä minulle sanoi.

Minä rakastin häntä, mutta hän ei minua. Valitettavasti näin se sitten oli. Olen ollut aina avoin ihminen ja minun kanssa on ollut helppo jutella asioista. Niin sanoi hän ja niin on sanoneet muutkin. Olen kuunnellut ystäviä kun heillä on ollut vaikeaa ja olen parille ystävälleni voinut jutella myös omista ongelmista. Mutta nyt minulla on sellainen tunne, että haluan sulke itseni kuoreen. Haluan tehdä itselleni näkymättömän kovan pinnan, jonka läpi ei pääse kukaan ihminen enää. En vain voi enää luottaa ihmisiin, enkä halua enää päästää ketään lähelleni.

tuo on vähän marttyyrimaisen kuuloista uhreilua...kasvata se kuori joskus myöhemmin. Nyt tuosta riidasta on aikaa vasta mitä..pari päivääkö?
Ja onko se nyt sen arvoista, että alat muuttamaan perustuksiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja uhri nm.:
tuo on vähän marttyyrimaisen kuuloista uhreilua...kasvata se kuori joskus myöhemmin. Nyt tuosta riidasta on aikaa vasta mitä..pari päivääkö?
Ja onko se nyt sen arvoista, että alat muuttamaan perustuksiasi?

En minä ole mikään marttyyri, enkä siihen pyrikään. Mutta en välitä tulla höynäytetyksi enää. Kyllä se on sen arvoista,jos sillä pystyn suojelemaan itseäni suuremmilta murheilta. Ikäviä asioita kun tuppaa tulemaan, vaikka niitä ei haekaan.

AP, taitaa tuo sinun mies olla aika mustasukkainen kun noin käyttäytyy. Ilmeisesti hän yrittää tuolla tavalla suojata itsensä, eikä haluaa näyttää että hänelläkin on tuskia kun noin kertoo. Miksei hän voi "nätisti" sanoa että haluaa lopettaa suhteen. Eikös hän osaa puhua asioita ilman että on ihan pakko olla ilkeä ja loukkaa sitä tosita. Jos hänellä on jonkinlaisia ongelmia niin se olisi ollut hyvää kertoa ne sinulle hyvissä ajoin. Nyt tuntuu että onko hänellä mahdollisesti joku toinen nainen siinä sivussa...?
Voin kuvitella kuinka sinä nyt kärsit ja sinulla on varmsti todella tyhjä olo! Tsemppiä kuitenkin sinulle ja ota yksi päivä kerrallaan.

Keskusteleminen ongelmista ei ole tämän miehen "juttu". Aina mieluummin sysännyt asiat sivuun kuin puhunut ne loppuun. Minua se taasen vaivasi ja tunsin oloni joskus ahdistuneeksi. Harmittaa erittäin paljon hänen valehtelut ja sitten se, että piti erota riidellen. Ei olisi lähellekään niin paha mieli, jos hän olisi vain sanonut, että seurustelu on nyt ohi. En pidä riitelystä ja mielestäni aikuisten ihmisten pitäisi pystyä keskustelemalla selvittämään välinsä. Toisen naisen en usko olevan syyllinen tähän eroon, vaikka en tietenkään voi olla varma.

Kiitos tsemppaamisesta, sitä tarvitsen todella. Yö tulee olemaan taasen todella pitkä.

Mahdankohan olla oikeassa jos arvaan ettei tama ihan ensimmainen kerta ollut kun mies kayttaytyi huonosti sinua kohtaan? Olet ehka antanut pikku kiusat ja ajattelemattomat molaykset anteeksi ja ajatellut etta se nyt on vaan huonolla tuulella, ei pida ottaa itseensa. Ja se on tosi paha merkki jos sina olet aina ollut se joka hieroo riidan jalkeen sovintoa ja mies ei koskaan. Olet ihan liian hyva ja kiltti ihminen tuollaiselle molyapinalle. Sinut ansaitsisi joku kultainen ja lamminsydaminen mies!

Vaikka nyt tuntuu vaikealta, tulet todennakoisesti myohemmin kiittamaan onneasi etta paasit aijasta eroon. Ja se haukkuminen oli itse asiassa terveellista, ainakin sait kunnon syyn muistella hemmoa ei-niin-hyvalla. Ei tee ihan heti mieli antaa anteeksi ja paastaa tyyppia takaisin kotisohvalle makoilemaan, vaikka tulisikin myohemmin ovea raapimaan.

Kylla minullekin tulee kieltamatta mieleen epailys etta tyypilla on jo toinen nainen kierroksessa, ja sinusta piti jostain syysta yhtakkia kiireesti paasta eroon.

Ala nyt miehista kokonaan luovu, mutta liika kiltteys pitaa karistaa, opettele pitamaan puolesi. Ja pida kiinni siita periaatteesta etta jos mies aloittaa riidan, han se myos pyytaa anteeksi etka sina. Jos ei pyyda, tiedat kylla siita millaisen tyypin kanssa olet tekemisissa, ja eikun pellolle!

Tässä meidän riidassa en kertaakaan menettänyt malttiani, enkä sanonut mitään sellaista mitä en olisi voinut sanoa hänelle ilman suuttumustakin. Hän syyti tulemaan selviä valheita minusta ja tiesi ne perättömiksi itsekin, mutta antoi palaa kun tiesi että niillä loukkasi minua todella paljon. Tuli hänen suustaan muutama totuuskin (ei ole koskaan rakastanut minua, olen ollut riesa ja että on katunut suhdettamme) ja uskon todella noihin sanoihin, että hän tarkoitti niitä.

Tunnen tyypin sen verran hyvin, että koskaan hän ei tule pyytämään anteeksi, eikä katumaan. Odottaa vain, että minä anelen hyväksyntää. Pieniä riitoja on ollut ennenkin ja AINA, minä olen aloittanut sovinnon teon.

En tiedä olenko kiltti vai en, miehen mielestä olen määräilevä ja sanon aina mitä kukakin saa tehdä. Omasta mielestä en ole koskaan sellaista tehnyt ja siksi tunnenkin itseni hirviöksi ja olen miettinyt sitä, että näkeekö toisetkin ihmiset minut määräilevänä hirviönä.

Olen ihminen joka stressaantuu herkästi ja joka miettii ja pohtii samoja asioita edes takaisin. En ole nukkunut sunnuntain jälkeen juuri mitään ja viime yönä olin niin kipeä, että tuntui että kuolen. Stressimahani reagoi ja oli aivan hirvittävät tuskat. En tiedä miten jaksan tämän päivän eteen päin.

Mietin tätä miestä yötä päivää ja olen varma, että hän ei ole uhrannut minuun edes yhtä ajatusta, ei ainakaan hyvää sellaista. Jos hän olisi joskus välittänyt minusta edes millin verran, olisi soittanut ja pyytänyt käytöstään anteeksi.

Anteeksi, että jankutan samoja asioita ja kirjoittelen täällä, mutta minun on pakko saada purkaa mieltäni jonnekin. En voi kahta ystävääni rasittaa näillä murheilla kun tiedän, että heillä on omiakin asioita mietittävänä.

ja hyvää sellaista on kirjoittaminen. Täällä ja itsellesi vaikka pöytälaatikkoon talteen vähäksi aikaa ja luettavaksesi, kunnes tuntuu siltä, että tämä roskikseen, valmista tuli.

Olen tätä keinoa käyttänyt itse erittäin hyvin kokemuksin ja suositellut muillekin juuri siksi. Siinä purkaa asiat itsestään ulos ja jäsentää samalla, ne eivät olekaan enää niin suuria mörköjä luettuina.

Käypäs lekurilla puhumassa. Nyt olisi oikea tarve viikon-parin nukahtamislääkkeille, jotta saat levätä. Se auttaa hirveästi jaksamisessa, vaikeudet kutistuvat paljon pienemmiksi.

Joidenkin (raukkamaisten) ihmisten tapa on sysätä synnintuntonsa toisen kannettavaksi. Tämä mies oli sellainen. Kaikki ilkeydet oli siksi, että hän ei halua itse kantaa vastuutaan vaan pukkaa ne pois. Hän haluaa olla vapaa moisesta ja pelkästään nauttia olostaan ja suhteistaan. Lie uskoo itsekin sanoihinsa sen jälkeen, kun on ne lausunut. Saa itselleen motiivin siihen, mitä tekee.

Kun muutama tovi on mennyt, ihmettelet itsekin, mikä sinua piteli näinkin kauan moisen tyypin kanssa. Myrritä nyt aikasi, jotta saat surun surettua ja ota sitten uusi suunta. Onneksi elämä tekee tehtävänsä ja aurinko paistaa taas sinullekin mielen pohjalle saakka.

Moisen tolleron vuoksi ei kannata menettää uskoa elämään ja ihmisiin.