Miksi miehet tekee näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heleena A.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heleena A.:
Eräs tämän ketjun viesteistä sai todella pahan mielen aikaiseksi. Muutenkin mieli ollut maassa, niin sen luettuani lysähdin kokonaan. Varmaan siksi olo tuli onnettomammaksi vielä enemmän, kun tiedän kirjoituksen olevan totta. Valitettavasti.

Mina taidan tietaa mista viesteista puhut. Vaikka itse alan jo ollakin osapuilleen kuivilla oman suhteeni loppumisesta, ihmettelen silti, mika saa ihmiset laukomaan erokriisissaan kieriskelevalle naita "ei mies ole sitoutumiskammoinen, kylla se heti sitoutuu kunhan oikea osuu kohdalle"-kommentteja. Tattista vain, aikamoinen itsestaanselvyys. Onko tallaisen kommentin tarkoitus olla lohduttava, vai nostaako siella pieni sisainen sadisti paataan? Minua ainakin alkaa tuollainen valittomasti arsyttaa. Vahan inhimillisyystta kiitos.

Toivon todella, että hän tulee onnelliseksi ja löytää sellaisen naisen jota rakastaa. Toivon hänelle kaikkea hyvää. Toisaalta toivon myös sitä, että hän miettisi oikein kunnolla edes kerran niitä sanoja mitä minulle sanoi.

Minä rakastin häntä, mutta hän ei minua. Valitettavasti näin se sitten oli. Olen ollut aina avoin ihminen ja minun kanssa on ollut helppo jutella asioista. Niin sanoi hän ja niin on sanoneet muutkin. Olen kuunnellut ystäviä kun heillä on ollut vaikeaa ja olen parille ystävälleni voinut jutella myös omista ongelmista. Mutta nyt minulla on sellainen tunne, että haluan sulke itseni kuoreen. Haluan tehdä itselleni näkymättömän kovan pinnan, jonka läpi ei pääse kukaan ihminen enää. En vain voi enää luottaa ihmisiin, enkä halua enää päästää ketään lähelleni.

Ihmekkös tuo. Olet saanut siipeesi ja ihan kunnolla. Ensimmäinen askel oman itsesi tervehtymiseen on ehdoton rehellisyys itseäsi kohtaan. Ei meissä ole sitä ON/OFF -nappia, josta vinksauttamalla vois välittämisen ja rakkauden tunteet kääntää pois päältä tai päälle, tarpeen mukaan. Taatusti hyväksikäytetyn -tunne pyrkii pintaan, mutta älä anna katkeruudelle tilaa, oli kait suhteessa hyviäkin hetkiä. Mies joutikin poistumaan kuvioistasi, ansaitset jotain parempaa. Vaikeissa tilanteissa tulee se "oikea" sisin esille -ei kyse ole ainoastaan "tunteen puuskassa" puhistua.
Siis; myönnä ja anna itsellesi lupa olla suruinen, ei katkeruus ketään kaunista. Suru kuuluu elämisen tunnekirjoon, sillä on parantava tarkoitus. Usko pois, elämäsi jatkuu huomennakin -katsohan vain.
Toivotan parempaa huomista.

Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenn minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen,
kehun: Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun.

Eeva Kilpi

Eiköhän se elämä tästä eteenpäin mene. Yksi päivä on parempi ja toinen huonompi, mutta niin kai se on kaikilla.Itseäni harmittaa riitely, mielestäni suhteen voisi lopettaa fiksustikin.Luottamus ihmisiin meni, mutta silmät aukeni ainakin kunnolla.

Pituus 170, paino 67, hiukset pitkähköt (vaaleanruskeat), silmät vihreät. Eli ei mitään erikoista.

Rehellisyys ja uskollisuus ovat minulle tärkeitä asioita. Inhoan salakavalia ja petollisia ihmisiä. En tykkää riitelystä, minusta asiat pitää pystyä keskustelemaan selviksi. Mielestäni elämä on liian lyhyt riitelyyn kulutettavaksi. Jos ihmisillä on mahdollisuus rakastaa, energia kannattaa käyttää siihen.

Tykkään eläimistä ja luonnosta. Nautin rauhallisuudesta ja hiljaisuudesta. Tässä vain muutama asia minusta, ei varmaan paljoa selventänyt:).

Pituus 170, paino 67, hiukset pitkähköt (vaaleanruskeat), silmät vihreät. Eli ei mitään erikoista.

Rehellisyys ja uskollisuus ovat minulle tärkeitä asioita. Inhoan salakavalia ja petollisia ihmisiä. En tykkää riitelystä, minusta asiat pitää pystyä keskustelemaan selviksi. Mielestäni elämä on liian lyhyt riitelyyn kulutettavaksi. Jos ihmisillä on mahdollisuus rakastaa, energia kannattaa käyttää siihen.

Tykkään eläimistä ja luonnosta. Nautin rauhallisuudesta ja hiljaisuudesta. Tässä vain muutama asia minusta, ei varmaan paljoa selventänyt:).

Vaikutat ihastuttavalta naiselta kaikin puolin.Kiitos.