miksi miehet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mude ja pojat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mude ja pojat

Vieras
...niih siis olen kauan aikaa pohtinut miksei miehet voi ostaa lapsilleen juuri mitään? mikä velvollisuus meillä äiteillä on ostaa lapsillemme kaikki leluista koulutavaroihin jne.
en tiiä yhtäkää perhettä jos mies olisi jotain lapsilleen joskus ostanut?
meillä jouluna osti ei muutoin.
sitten toinen juttu mikä jollain miehillä on niin vaikeeta muistaa vaimoaan merkkipäivänä, äitienpäivänä jne...
kyllä silloin kun alettiin seurustelee nämä muistettiin jamuistettiin koruilla ja kiluillla muuteskin, muttei nyt.
minä en sit tarkota et pitäs aina olla lahjaa, vaan ihan vain esim. "hauskaa äititenpäivää", "onnea" jne riittäs...
tänään on niin ketun huono päivä itselläni että valitan tänne varmaan sit kaikki asiat!!! :'( :wave:

Täh, kyllä meillä mies ostelee leluja ja vaatteita muksuille (leluja itse en taida juurikaan ostella, kun mies ostelee niitä jatkuvasti). Milloin tulee barbi kainalossa tai jotkut hatut kädessä. Laittaa muksuille oman tietokoneen, jotta voi sieltä katsella elokuvia ja jotain lasten eskarijuttuja kokeilla. Kyllä meillä olen minä joka vähemmän hommaa niitä tavaroita :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2005 klo 08:35 nöppäri kirjoitti:
Täh, kyllä meillä mies ostelee leluja ja vaatteita muksuille (leluja itse en taida juurikaan ostella, kun mies ostelee niitä jatkuvasti). Milloin tulee barbi kainalossa tai jotkut hatut kädessä. Laittaa muksuille oman tietokoneen, jotta voi sieltä katsella elokuvia ja jotain lasten eskarijuttuja kokeilla. Kyllä meillä olen minä joka vähemmän hommaa niitä tavaroita :whistle:
hienoa.nyt tiedän edes yhden tapauksen. minä kun täs oon miettinyt tätä.mutta on nuita toisenlaisia miehiäkin.hienoa! :)

Kyllä minä ainakin ihan suosiolla ostan itse lasten vaatteet ja tavarat...maksaja on tietysti sitten taas ihan eri juttu. Onhan se mukavaa, että niitä kaapissa olevia vaatteita ja tavaroita voi käyttääkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2005 klo 08:40 gringa kirjoitti:
Kyllä minä ainakin ihan suosiolla ostan itse lasten vaatteet ja tavarat...maksaja on tietysti sitten taas ihan eri juttu. Onhan se mukavaa, että niitä kaapissa olevia vaatteita ja tavaroita voi käyttääkin.
totta.muttas jos maksaja on aina äiti?kuten meillä...

Siis kyllä meillä mies ostelee vähän väliä lapsille jotakin. Eilenkin kaupasta tullessa oli ostanut lapsille sandaalit. Leluja ostelee myös aikas usein. Enempi mies ostelee kuin minä.

Kyllä meilläkin mies ostelee lapsille leluja, vaatteita harvemmin. Tai tuskin koskaan. Ja muistaa merkkipäivinä, siis ei välttämättä lahjaa osta, enkä sitä odotakkaan, mutta tuo kahvit sänkyyn ja onnittelee.

Tästä varmaan joku vetää herneen nenään....

Onneksi mulla ei ole miestä niin ei tarvi valittaa.
Saa tehdä kaikki päätökset itse.

Toisaalta ois mukava kun ois...

Kyllä meilläkin mies muistaa sekä lapsia että minua. Joka merkkipäivä saan kukkasia ja vastikään mies tuli pienen pienen lahjan kanssa ihan tavallisena iltana! Muistaa merkkipäivät paremmin kuin minä... (minä lunttaan kaiken aina kalenterista)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2005 klo 10:36 Mibu harmaana kirjoitti:
Tästä varmaan joku vetää herneen nenään....

Onneksi mulla ei ole miestä niin ei tarvi valittaa.
Saa tehdä kaikki päätökset itse.

Toisaalta ois mukava kun ois...
:D :D :D :D Toi oli aika hyvä pointti, eipä tarvi valittaa jos ei ole miestäkään. No mulla on mies ja hän ei kyllä ole mitään shoppailija tyyppiä, ruoka kaupassa käy kyllä. Ei ostele vaatteita lapsille eikä liioin itsellekään , synttäreillä kyllä yrittää muistaa mutta ehkä mä aina hössötän niitä lahjoja niin isä jää vähän varjoon siinä asiassa.En ole koskaan pitänyt pahana sitä että minä huolehdin vaatetuksesta ja lahjoista lapsille, minulle kyllä mies ostaa lahjan merkkipäivinä niin kuin tänäänkin. :heart:

lahjoja enkä kukkia ole saanut 15-vuoteen ja sekö mua sapettaa.ei ole muistettu mitenkään vaikka lapsia olen pyöräytellyt maailmaan. lapset kyllä mustaa äitiä. ihan kurja päivä itkettää.pienikin kukka tai aamupala äitien päivänä niin olisin iloinen.

et ollut meidän perheen kanssa kaupassa viime viikolla sitten. Mies ostin meidän nuorimmalle pyörän enkä minä ollut edes mielipidettäni esittämässä siitä. =) Ja yleensäkin keskityy enemmän tuollaisten tavaroiden hankintaan kuten sukset, luistimet yms. Minä sitten yleensä vaatepuoleen koska minä ehkä kuitenkin perheen pyykkihuollosta vastaavana tiedän mitä vaatetta tarvitaan, mikä on käynyt pieneksi tai mikä on rikki.
Leluja ostellaan miten ostellaan, aika harvoin kuitenkin. Mies siinäkin hoitaa nuo tietokonepelit yms.
En tiedä sitten mitä ap tällä avauksella tarkoitti. Synttärilahjojako? Meillä nekin ostaa kuka sattuu eikä lapsille välttämättä ole molemmilta vanhemmilta lahjaa jos toinen jo jonkun isomman jutun osti.
Ja meillä kun on tasan sama kumpi meillä mitäkin ostaa kun rahat on kuitenkin periaatteessa yhteisiä vaikka omat tilit molemmilla. En ala siitä stressiä repimään kuka ostaa mitä. sitähän voisi jopa alkaa sitä miettimään kumpi tähän huusholliin on enemmän leipää kaupasta kantanut!

no joo, eipä se munkaan armas kauheemmin muistele.. :'(
on muutama hääpäiväkin mennyt itkiessä, kun on järkänny jotai ja toi lurjus menny pilaan sen..
välillä saan kyllä kukkia ihan muuten vaan ja aina joka kerta yllätyn yhtä paljon.. :heart:
mut ois se kiva kun synttäreinä, hääpäivinä ym. muistaisi myös..

Yhteistyössä