Miksi mies aina kehuu toisia naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Miehelläni on tapana kehua toisia naisia minusta jo turhan usein ja epämukavalla tavalla, kuten vaikkapa silloin, kun olemme viettämässä iltaa hänen ystäviensä ja heidän kumppaneidensa kanssa. Hän saattaa ottaa puheeksi jonkun ohikulkijan tai lehdessä paistettelevan naisen "hyvät tissit" tai "perseen" ja kehua näkemäänsä koko illan. Minulle tulee siitä todella vaivautunut ja hölmö olo. Hänen ystävänsä eivät ole koskaan menneet moiseen mukaan heidän omien tyttöystäviensä ollessa läsnä. Minusta tuntuu aina, että hekin ovat jotenkin vaivautuneita. Mietin pitkään, olenko vain liian herkkä ja onko oikein pahoittaa mielensä, kunnes erään mieheni kaverin tyttöystävä kertoi minulle, että hänestä mieheni puheet ovat todella ala-arvoisia minua kohtaan. Silloin aloin vasta kunnolla ajatella asiaa.

Sama toisten kehuminen ja ylistys jatkuu kotona. Mieheni osoittaa minulle lehdistä, tvstä ja muualta, minkälainen hänestä on kaunis nainen. Yleensä nämä ovat photoshopatun näköisiä silikonirintoja. Minulla on aina ollut lyhyet hiukset ja alkuaikoina mieheni piti niistä. Nyt hän jaksaa jauhaa, miten pitkät hiukset ovat kauniimmat ja ettei kukaan mies pidä lyhythiuksisista naisista. Joskus hän saattaa jopa muistella, miten hyvä hänen exänsä oli sängyssä, mikä on minusta jo todella loukkaavaa. Itse tiedän, että jos alkaisin mieheni taidoista jotain näristä seurauksena olisi varmasti pahin huuto ikinä.

Kun avauduin tästä eräälle ystävälleni, sain tietää, että hänen miehensä tekee ihan samanlaista. Olemmekin yrittäneet yhdessä pohtia, mikä siinä mahtaa olla, sillä kummatkin miehet suuttuvat, jos huomautamme heille asiasta, eivätkä nää siinä mitään syytä meille pahoittaa mielemme. Kun olemme sitten alkaneet vaivihkaan kehua muita miehiä, omamme loukkaantuvat ja asiasta varmasti saa myös kuulla. Näköjään sitten heidän mielestään on ihan ok, että miehet ylistävät kumppaneilleen muiden naisten paremmuutta, mutta jos naiset tekevät niin on se taas hyvin tökeröä.

Pakko kysäistä, että ovatko omamme ainoita vai onko tämä jotenkin yleistä miehille? Itse olen jopa miettinyt mieheni jättämistä. Rakastan häntä, mutta minulle hänen muiden kehumisensa kuulostaa siltä kuin hän sanoisi "katso tuota naista, tuollainen haluaisin sinunkin olevan". En tunne enää, että minua rakastettaisiin sellaisena kuin olen. Kaiken lisäksi ystäväni sai hiljattain miehensä kiinni etsimästä netistä seuraa. Tuntuukin siltä, että tuo muiden kehuminen todella kertoo siitä, että omaan kumppaniin ollaan kyllästyneitä ja salaa halutaan uusi ja jännittävä nainen tilalle. En oikein tiedä, mitä minun pitäisi tehdä.

Minusta miehesi käytös on todella ala-arvoista vallankäyttöä. Hän yrittää muita naisia kehumalla saada sinut epävarmaksi ja on siinä aivan ymmärrettävästi onnistunut. Minä en omalta mieheltäni sietäisi tuollaista vaan jättäisin koko tyypin. Jos ne lehden julkkikset tai tv:n povipommit ovat niin paljon kauniimpia niin olkoon sitten niiden kanssa. Ei tuollaista tarvitse kuunnella. Paljon kertoo sekin, että jos annat samalla mitalla takaisin niin mies loukkaantuu. Jos kyseessä olisi leikki niin sen pitäisi olla sallittua molemmille. Nyt nosta kissa pöydälle ja sano miehelle, että tuollainen käytös loukkaa sinua ja jos se ei lopu sinä lähdet.

Ansaitset parempaa kohtelua ja miehen, joka arvostaa sinua sellaisena kuin olet.

eilen puhelinlangat laulaa ohjelmaa ja siinä mies kertoi miten hän voitti ex:n kanssa jonkin kisan tanssipaikalla ja toivebiisisi oli samalta artistilta kuin tässä kisassa esiintyi 80 luvulla. Kai hänen nyxä kuunteli tätä ohjelmaa, lapsikin heillä on nyxän kanssa. Minua hävetti miehen puolesta, kyllä voi olla toope mies, vaikka itsekin olen mies.

eilen puhelinlangat laulaa ohjelmaa ja siinä mies kertoi miten hän voitti ex:n kanssa jonkin kisan tanssipaikalla ja toivebiisisi oli samalta artistilta kuin tässä kisassa esiintyi 80 luvulla. Kai hänen nyxä kuunteli tätä ohjelmaa, lapsikin heillä on nyxän kanssa. Minua hävetti miehen puolesta, kyllä voi olla toope mies, vaikka itsekin olen mies.

Näitä riittää! Valitettavasti.

AP:lle vinkki: jos nyt ylipäänsä viitsit moista jäteläjää katsella jatkossa, suosittelen yhtä keinoa joka tepsi itselläni kun olin vastaavanlaisen juntin tyttöystävä joitain vuosia sitten: Kun olette vaikka raflassa, ala flirttailla, jutella ja katsella muita miehiä. Jos poltat tupakkaa, tutustu röökikopilla miehiin. Ihan juttelet niitä näitä, ei tarvitse mihinkään persauksiin kiinni käydä tai alkaa pussailemaan tms. Sillä tulee varmasti ruumiita. Mutta anna miesystävällesi osoittaa että silmät ja ihmisarvo on sullakin!

Älä ainakaan tee lapsia tai ota asuntolainaa tuollaisen sian kanssa. Harkitse vakavasti, jos olet nuori, kyllä asiallisiakin miehiä on, ei tuollaista sovinistisikaa tarvitse kenenkään naisen katsella.

Viimeksi muokattu:
Kyllä on idioottimaista käytöstä mieheltä. Mun mies ei ole ikinä toisista naisista puhunut tuollaista enkä minä muista miehistä. Miten voit rakastaa sellaista miestä, joka kehuu jotain naista tai kun pitäisi olla jonkun tietynlaisen naisen näköinen. Paljon olet antanut valtaa miehelle. Ei tuollaista tarvitse kuulla eikä myös sietää. Oikeastaan se on vallankäyttöä toista aliarvioidaan. Ei ole pitkä matka kun netissä survaillaan tai halutaan tavata livenä naisia, jotka sitten täyttävät miehen kriteerit. Olisin kovin vaivautunut josoma mies seurassa puhuisi kaikkien kuullen toisista naista ja kehuisi muita naisia. Poistuisin varmaan paikalta.

Siihen on ihan yksinkertainen vastaus: sun miehes ei rakasta sua. Joten jää vain yksi vaihtoehto, etsi sellainen mies joka arvostaa sinua vikoineen päivineen tai sitten opettelet ensin rakastamaan ja hyväksymään itsesi. Se vain pahenee ajan myötä tuosta, arvostelu ja nälviminen, haluatko elää muutaman vuoden päästä todella v*ttumaisen ihmisen kanssa.

Kyllä on idioottimaista käytöstä mieheltä. Mun mies ei ole ikinä toisista naisista puhunut tuollaista enkä minä muista miehistä. Miten voit rakastaa sellaista miestä, joka kehuu jotain naista tai kun pitäisi olla jonkun tietynlaisen naisen näköinen. Paljon olet antanut valtaa miehelle. Ei tuollaista tarvitse kuulla eikä myös sietää. Oikeastaan se on vallankäyttöä toista aliarvioidaan. Ei ole pitkä matka kun netissä survaillaan tai halutaan tavata livenä naisia, jotka sitten täyttävät miehen kriteerit. Olisin kovin vaivautunut josoma mies seurassa puhuisi kaikkien kuullen toisista naista ja kehuisi muita naisia. Poistuisin varmaan paikalta.

Totta.Nyt ap, ryhtiä!

Ystäväpiirissä on mies joka puhuu avoimesti vaimonsa aikana huorissakäyntireissuistaan jne. Ovat olleet yksissä kauan. Vaimo on hellan ja nyrkin ja vauvapyykin välissä. Mies painaa ympäri maailmaa ja on muutenkin melkoinen sovinistisika. Meinasi alkaa minuakin kourimaan kännissä mutta tein selväksi että minuun ei kosketa. Sen uskoi.

Tuokin alkoi vuosia sitten "viattomasta" muiden naisten perien kehumisesta, no nyt sellainen on jo pientä.

Viimeksi muokattu:
Funtsipa vielä ap. jos tuohon lapsia hankitte. Jos tulee poikalapsi, hänestä tulee samanlainen shovinistisika kuin isästään eikä hän saa ketään kunnollista vaimoa, jos tyttö, hänelle ei kehity hyvä itsetunto, kun isä ei osoita arvostavansa oman perheen naisia.

Jätä äijä jahtaamaan silikonimissejään. Siinäpän katselee sitten tyhjässä kämpässä ISn kuvia mielin määrin.

Miten voit rakastaa sellaista miestä, joka kehuu jotain naista tai kun pitäisi olla jonkun tietynlaisen naisen näköinen. Paljon olet antanut valtaa miehelle.

Syy miksi rakastan miestä on yksinkertaisesti se, ettei hän alkuaikoina, jolloin häneen rakastumaan menin tuollainen vielä ollut (tai sitten ei vain todellista puoltaan näyttänyt). Jos mies olisi jo silloin moista harrastanut niin eipä olisi tarvinnut soittaa mulle uudestaan. Nyt siis kuitenkin tilanne on muuttunut, mutta rakkauteni ei (valitettavasti) ole yhtä nopeasti kadonnut. En sitten tiedä, miten olen miehelle liikaa valtaa antanut. Tottahan se voi olla, mutta kun koko juttu on paisunut muutamasta pienestä kehusta ympäri vuorokautiseksi nälvimiseksi, niin tuntuu siltä, ettei siinä oikeen olisi mitään voinut tehdä. Ehkä sitten huomaa, etten moista siedä jos ero on tullakseen.

Viimeksi muokattu:
Funtsipa vielä ap. jos tuohon lapsia hankitte. Jos tulee poikalapsi, hänestä tulee samanlainen shovinistisika kuin isästään eikä hän saa ketään kunnollista vaimoa, jos tyttö, hänelle ei kehity hyvä itsetunto, kun isä ei osoita arvostavansa oman perheen naisia.

Jätä äijä jahtaamaan silikonimissejään. Siinäpän katselee sitten tyhjässä kämpässä ISn kuvia mielin määrin.

Ei huolta, kun en ainakaan toistaiseksi, enkä varsinkaan tämän miehen kanssa (ellei sitten tapahdu täyskäännöstä) aio lapsia hankkia.

Viimeksi muokattu:
Varo, itsetuntosi vain laskee entisestään, jos suostut kuuntelemaan tuollaista. Yritä tehdä mahdollisimman selväksi, että tuollainen käytös on törkeää ja epäkunnioittavaa. Puhu hänelle vakavasti niin, että hän ymmärtää miten tärkeästä asiasta on kyse. Jos ei ota asiaa tosissaan tai "ei tajua", anna kenkää ja äkkiä. Älä missään nimessä jää kyykytettäväksi, sillä tuolta mieheltä puuttuu kunnioitus, joka on kuitenkin suhteen perusasia. Jos ei sitä ole, niin ei ole oikein muullakaan väliä. Ala-arvoisella käytöksellään hän vetää vain sinuakin koko ajan alemmas ja on onnistunut jo, jos kerran vasta tuttavan kommentoinnin jälkeen hoksasit miehesi toiminnan ala-arvoisuuden.

Hyvä nainen, älä ole huolissasi.
Miehen sisällä elää pieni seksuaalinen eläin joka etsii pariutumista monen naisen kanssa. Tuo eläin asuu meissä kaikissa miehissä. Tuo alkukantainen tuntemus tullee ajoista jolloin olimme enemmän apinoita mitä ihmisiä. Keskiajalla tuo tuntemus oli vieläkin voimakkaampi. Tuolloin mies usein jatkoi matkaansa seuraavan naisen luo kun lapsi täytti 5 vuotta. Tuolloin yhteisö piti lapsesta huolen.
Nykyisin miehet ovat sivistyneempiä tai miten sen nyt tulkitsee..moraali on korkeammalla. Emme enää tee lapsia monelle naiselle varmistaaksemme suvun jatkuvuuden, yksi nainen usein riittää.
Tuo ei kuitenkaan vie sitä alkukantaista halua pois sisimmästämme, voimme hallita sitä muttei se poistu. Naisten on hyvä tiedostaa tämä. Turha meitä on haukkua jos jumala on tehnyt meistä tällaisia. Olemme kuitenkin kehittyneet hyvinvoinnin seurauksena tavoitteena yhden naisen valitseminen ja suvun jatkaminen.

Itse olen naimisissa mutta nautin joskus jos näen hyvämuotoisen takapuolen ja kropan, en voi sille mitään..olen mies. En kuitenkaan halua kehua näkemääni vaimolleni, olisin silloin tahditon.

Minusta on aivan normaalia jos vaimo saa tuntemuksia katsoessaan jotain komeaa urosta, hänellä on oikeus tuntea ja uskon että vaimot usein tuntevatkin pienen säväyksen sisällään nähdessään komean uroksen. Tietysti..olemme inhimmillisiä olentoja emme koneita.

Hyvä mies tunteella. Kuvailemasi kaltaiset tunteet miehen mielessä kauniin naisen nähdessään ovat minustakin ihan normaaleja. Minä olen nainen ja huomaan kyllä puoleensavetävät miehet, vaikka olen onnellisesti naimisssa. Miehenikin katsoo kauniita naisia eikä se minua häiritse tippaakaan koska hän tekee sen tahdikkaasti. Suorastaan huolestuisin jos hän lakkaisi huomaamasta sieviä naisia, alkaisin epäillä masennusta tms. Miksi emme nauttisi viehättävän yksilön näkemisestä tai vaikkapa pienestä viattomasta flirtistä. Mutta tuollainen katselu tehdään hiljaa ja sivistyneesti omaa puolisoa kunnioittaen. APn kuvailemat möläytykset ovat jotain aivan muuta ja kertovat lähinnä miehen tasosta - tässä tapauksessa tasottomuudesta. Vain täydellisen yksinkertainen juntti molo päästelee suustaan tuollaisia idioottimaisuuksia.

Ap, et varmaan tajua miten typerä nykyinen miehesi on ennenkuin tapaat jonain päivänä tosimiehen joka on empaattinen, moraalinen ja ja omaa selkärangan. Sellainen mies ei alennu miehesi kaltaiseen loukkaavaan käytökseen. Miehesi jaksoi teeskennellä kunnollista ja rakastettavaa tasan niin kauan kuin sinun jahtaamisesi kesti, kun hän oli varma tunteistasi, kiinnostus lopahti. Hän ei viitsi enää esittää kunnon miestä ja vasta nyt näet hänen todellisen nilviäismäisen luonteensa. Otan osaa.

Tuskinpa miehesi käytös ainakaan paranee. Mulla on kohta 5-kymppinen mies joka jopa telkkarissa naisen tissit tai perän nähdessään päästää suustaan "ooh" tai "oh-hoh". Minua se lähinnä ärsyttää ja olen sanonutkin siitä mutta tapa vaan jatkuu. Kaikki eivät osaa käyttäytyä eivätkä pääse tavoistaan ikinä eroon. Mietipä sitä.

Olipas eräs pariskunta, jossa mies haukkui naistaan jo ennen häitä kavereilleen julkisesti, naiseln ollessa paikalla, läskiksi lehmäksi. Naimisiin sitten mentiin ja lapset tehtiin. Muut naiset olivat ihania ja vaimo teki kaiken väärin.

No muutaman vuoden kuluttua oli ukko eri osoitteessa ja lähestymiskiellossa. Ottakaamme tarinasta tästäkin opiksemme.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt;10819978:
Miehelläni on tapana kehua toisia naisia minusta jo turhan usein ja epämukavalla tavalla, kuten vaikkapa silloin, kun olemme viettämässä iltaa hänen ystäviensä ja heidän kumppaneidensa kanssa.
Miksi mies tai miksi nainen? Vastaus voi olla kummallakin sukupuolella sama:

Mies tunteella: "Itse olen naimisissa mutta nautin joskus jos näen hyvämuotoisen takapuolen ja kropan, en voi sille mitään..olen mies."
Etsi oikea Mies: "Minä olen nainen ja huomaan kyllä puoleensavetävät miehet, vaikka olen onnellisesti naimisssa."

Miksi kehuu tai ei kehu? Vastaus voi olla edelleen sama:
Mies tunteella: "En kuitenkaan halua kehua näkemääni vaimolleni, olisin silloin tahditon."
Etsi oikea Mies: "Miehenikin katsoo kauniita naisia eikä se minua häiritse tippaakaan koska hän tekee sen tahdikkaasti."

Kumpikin sukupuoli suhtautuu perusasiaan ja myös tahdittomuuteen ja tahdikkuuteen samalla tavalla.

Jäljelle jääviä kysymyksiä:
Miksi juuri ko. ihminen kehuu? - Miksi toisia? - Miksi toisille? - Miksi aina?
Eli: Miksi jonkun toisen mielestä turhan usein ja epämukavalla tavalla?
Miksi (julkaisee) muiden (julkeasti) läsnäollessa (julkeaa) muille?

jäänyt väliin. Se kolmevuotis-taso ja nyt hän kuolaa ja inisee. Nainen rinnalla kysyy: "oi miksi, miksi, miksi ...".

Mies ei kysymyksiin aikaansa tuhlaa vaan kuolaa ja inisee vaan. Hänhän on mies ;)

Laita Ap kuolalappu, kuten kolmevuotiaalle.

Itse olen naimisissa mutta nautin joskus jos näen hyvämuotoisen takapuolen ja kropan, en voi sille mitään..olen mies. En kuitenkaan halua kehua näkemääni vaimolleni, olisin silloin tahditon.

No mutta tuostahan juuri tässä on kyse, tahdittomasta ja epäkunnioittavasta käytöksestä. Minä en todellakaan sanoisi, että "Hyvä nainen, älä ole huolissasi". Varmaan kaikki ymmärtävät sen, ettei tuossa ole kyse siitä etteikö mies saisi huomata muuta naiskauneutta. Kysehän on siitä, että mies kohtelee aloittajaa todella ala-arvoisesti ja tahdittomasti. Minä en ainakaan yrittämälläkään pystyisi tulkita ap:n kirjoitusta niin, että sen pointti olisi "voi ei, mieheni huomaa muutkin naiset". Mielestäni pointti on varsin selvästi nimenomaan miehen epäkunnioittava käytös.

Ja looginen, noita sinun päättelyketjujasi ei edes jaksa lukea, kun päättelyketjun lopputulos on kuitenkin se sama, minkä muut keskustelijat ovat alusta asti tajunneet. Yleensä niissä vielä takerrutaan epäoleellisuuksiin. Ei pahalla, mutta ei niitä vaan jaksa lukea eikä varsinkaan alkaa keskustella niistä.

Viimeksi muokattu:
Ja looginen, noita sinun päättelyketjujasi ei edes jaksa lukea, kun päättelyketjun lopputulos on kuitenkin se sama, minkä muut keskustelijat ovat alusta asti tajunneet. Yleensä niissä vielä takerrutaan epäoleellisuuksiin. Ei pahalla, mutta ei niitä vaan jaksa lukea eikä varsinkaan alkaa keskustella niistä.
Päättelyketjujani ei tarvitse lukea jos ei halua. Takerrun tai en, luotan siihen että lukija puolestaan osaa päättää mikä, on oleellista tai ei ole. Niistä ei tarvitse keskustellakaan jos ei halua. Kiitos, en pidä palautettasi ollenkaan pahana!

Viimeksi muokattu:
Aika herkkä aihe :)
Aikuiset ihmiset tietävät kyllä mistä kaikki juontuu. Oma vaimo ei ehosta usein itseään miehensä iloksi, juhliin mennään usein pienen ehostuksen kautta.
Mies ei huomioi tarpeeksi vaimoaan, tuntuu niin turvalliselta ettei kai ole tarvetta..vaikka ei mikään elämässä ole turvallisen varmaa.

Aloin miettimään aihetta, pitääkö sanoa että edes rakastaa toista. Minusta ei tarvitse, myös vaimoni sanoi kun kysyin vuosia sitten miksi hän ei sano rakastavansa minua kuten yleisesti parit tekevät alussa toisilleen. Vaimoni opetti jotain ihan fiksua, hän sanoi miksi muuten olisin kanssasi, jos hän ei "rakastaisi" hän ei myöskään olisi kanssani yhdessä. Hänen mielestään tulee näyttää rakkautensa jokainen hetki kun ollaan yhdessä, puhuminen on turhaa. Tuo on todella ihan totta. Toisen arvostaminen jokainen hetki on oikeasti tärkeää.

Tuo arvostus tulee myös tähän tilanteeseen missä mies avoimesti tilittää vaimolleen miten pantavan naisen hän on nähnyt. Ei siinä mitään jos oman vaimon itsetunto tuon kestää, usein tuollainen ei mene edes vitsinä läpi jos naisen itsetunto on heikko.

Kunnioitan omaa vaimoani koska hän kertoo avoimesti minulle jos joku nainen on kaunis. Itse en useinkaan huomioi tuollaisia asioita koska se ei ole minulle mitenkään tärkeää. Elämässä on joskus tilanteita jolloin tapaa oikeasti jotenkin ylikauniin ihmisen, se kyllä pysäyttää muttei panomielessä. Lähinnä kuin taiteellinen veistos herättää jotain tunteita sisällämme.

Ei naisten tarvitse oikeasti olla huolissaan. Oma vaimoni ei ole. Hän tietää etten vaihtaisi häntä edes Miss Suomeen ja laukulliseen euroja, se tunne tuo luottamusta.
Toisaalta jos olisin sellainen mies joka vaihtaisi, olisinko edes hänen arvoinen? Tuolloin hänen ei silti tarvitse pelätä mitään, hän pääsisi vain irti vajaavaisesta miehestä.

Henkinen kypsyys tulee ajallaan. Henkisen yhteyden löytäminen ei onnistu jokaisessa parisuhteessa. Jos naista kunnioittaa syvästi ei pysty kehumaan toisen naisen muotoja avoimesti tai verraten.

Itse ehkä vähättelen muita naisia koska he eivät liity mitenkään omaan elämääni, eivät siis periaatteessa ole tärkeitä minulle. Sama ovatko he lihavoja vai laihoja, lähellä tai etäällä, nuoria tai vanhoja..ihan sama. Miksi siis puhuisin heistä?

Ei naisten tarvitse oikeasti olla huolissaan. Oma vaimoni ei ole.
Väitätkö ettei vaimosi olisi huolissaan, jos kohtelisit häntä kuin aloittajan mies kohtelee naistaan? Kehuisit muita naisia seksikkääksi vaimosi ja yhteisten tuttaviesi kuullen? Sanoisit vaimollesi että näit naisen jolla oli "hyvä perse" tai "hyvät tissit"? Sanoisit että vaimon ulkonäkö on sellainen ettei hänestä voi kukaan mies pitää?

Minusta sinun vaimosi kuuluisi huolestua jos häntä noin kohtelisit. Ja niin kuuluu huolestua aloittajankin, joka tuollaista kohtelua katselee.

Ja tuosta heikosta itsetunnosta, minusta heikko itsetunto on sellaisella joka tuollaista kohtelua suostuu sietämään. Ei se kerro mitään hyvästä itsetunnosta jos kuuntelee tuollaista hiljaa, päinvastoin.

Viimeksi muokattu:

Ja mietippä kuinka mies arvostelisi vaimoa kun tämä on raskaana, miten kamala läskiplösö ja muuta hän onkaan kun on raskaana. Entä kun vaavi syntyy? Miestä ei taatusti kotona näy happanemassa, ehei, hänellä on muuta, "tärkeämpää" menoa. Akka homehtukoon hellan ja nyrkin välissä, ja toivottavasti laihduttaisi raskauden aikaiset kilot mahdollisimman pian pois. Sillä välillä miehellä on oikeutus katsella niitä tissipommeja ja r***ta playboyta katsellen, vaikka vaimo on näkemässä, mitä väliä sillä on kun on itse sellainen ruma läski!

Viimeksi muokattu:
Ja tuosta heikosta itsetunnosta, minusta heikko itsetunto on sellaisella joka tuollaista kohtelua suostuu sietämään. Ei se kerro mitään hyvästä itsetunnosta jos kuuntelee tuollaista hiljaa, päinvastoin.

Tosi on, ja kaikkein heikoin itsetunto on ap:n miehellä, jonka pitää painaa vaimoaan alas noin lapsellisella ja läpinäkyvällä tavalla.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä