Miksi mies ei IKINÄ sairasta mitään, vaikka muu perhe sairastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöh"

Vieras
Siis miksi meidän perheessä minä ja lapset sairastetaan, mutta mies ei? Aika usein se olen vieläpä minä, joka saa sen flunssankin ensimmäisenä. Kaikki muut voi olla vaikka oskutaudissa, mutta mies se hiihtelee menemään ihan kun ei mitään.

Mies ei varo antamasta pusuja ym. silloin kun minä olen kipeä. Ihan hyvin siis voi maistaa samasta lusikasta, kun ei kuitenkaan saa tautia.

Syödään koko perhe pääosin samoja sapuskoja ja liikutaan ja ulkoillaan suunnilleen saman verran.

Mä olen lapsesta asti ollut se, joka kerää kaikki mahdolliset pöpöt mitä liikkeellä on.

Epäreilua!

Mieshän on kulmakunnan viisain ja rehellisin mies aina, siis tarkoitan ihan aina, kaikissa isoissa kirjoissakin annetaan vastuu ja kunnia miehille, ei naisille niin kyllä sekin jo kertoo jotain että naisella se nyt ei ole niin täekääkään olla kunnossa aina, miehen pitää ansaita ruoka ja pitää rosvot loitolla.

Meillä on kanssa sama homma, että mies on tosi tosi harvoin sairaana vaikka kaikki muut sairastaa.
Asia kyllä selittyy juurikin tuolla, että mies liikkuu paljon ja altistuu pöpöille paljon, jolloin vastustuskykykin on parempi. Itse taas olen yleensä se, joka pyrkii välttelemään sairaita ihmisiä ja saa siitä huolimatta taudit.

Viime syksynä kun aloitettiin koulut ja päiväkoti, niin oltiin lasten kanssa enemmän ja vähemmän kipeänä koko syksy (minä enemmän). Keväällä alkoi helpottaa eikä sairastella sen kummemmin enää. Kyllä se kotona olo ja sitten altistuminen ainakin tekee tuota. Meni se puoli vuotta että minullekin kasvoi taas vastustuskyky.

Toiset on tietenkin myös luonnostaan vastustuskykyisempiä, toiset pesee käsiään enemmän, ja joillakin on parempi kunto.

Meillä lapset on jo kouluikäisiä, joten ei nyt niiden neniä tarvitse juuri pyyhkiä. Ihan yhtä lailla luullakseni oksupyykkiä sun muuta siivoillaan.

Ja en ole kotiäiti, joten ihan yhtä lailla minäkin liikun ihmisten ilmoilla. Ehkä jopa enemmän kun mies. Mies ei ole lapsenakaan sairastellut paljon, minä taas olen ollut jatkuvasti jossain flunssassa. Ja tosiaan, yllättävän usein minä olen se, joka sen taudin ekana sairastaa, joten minä se kai olen, joka sen pöpön jostain poimin.

Toisaalta, kai pitäisi olla tyytyväinen siihen, että ainakin yksi toimintakykyinen löytyy aina kokkaamaan ja pitämään tätä pytinkiä pystyssä.

Yhteistyössä