Mua on tämä asia viimeaikoina häirinnyt oikein kovasti, että mä oikein googlasin onko mulla kohtalotovereita.. ja olihan niitä.
Tilanne on se, että ollaan oltu yhdessä kolme vuotta. Asuttu yhdessä melkeen heti alusta asti. Miehellä on entuudestaan kaksi lasta, jotka on sitten meillä aina välillä.
Mies puhuu kuinka mä olen sen elämänsä nainen, ettei tiennytkään tälläistä rakkautta ja suhdetta olevan olemassa. Kuinka mä olen sen lapsille niin hyvä äitipuoli ja kuinka on ylpeä, että haluan lapsen juuri hänen kanssaan.
Puhuu monesti, että jos me mennään naimisiin niin... ja lomalla kun jotain ollaan "hempeilty" niin tanssittu häävalssia mukamas ja kanneltu toisiamme kynnyksen yli ja muuta tollasta, kuitenkin siis ihan vitsillä.
Mies on ollut kahdesti aiemmin kihloissa. Ensimmäinen oli ns. teinikihlaus, seurusteli tytön kanssa 15 kesäsestä asti ja jossain vaiheessa meni kihloihin. Toisen kanssa meni kihloihin ymmärtääkseni hieman "pakosta" koska nainen tuli raskaaksi.
Nyt hänen isänsä kerran kysyi koskas me ja vastaus oli "etten enää ikinä...turhaa paskaa" jne. Kysyin sitten että mitäs tuo oli, että alusta alkaen mun "ehdot" on olleet että haluan kihloihin/naimisiin ja lapsen ja se on ollut OK. Oli kuulemma vaan isä ärsyttänyt ja ei hänellä ole mitään kihloja ja sellasia vastaan...
No mitään ei tapahdu.
Nyt sitten tuttava koruliikkeestä kyseli, että voiko maksaa velkojaan koruliikkeestä. Mieheni mulle sanoi, että olinpas unohtanut että hän on velkaa, sanoin että pitää rahat siellä "kanissa" jos tulee jotain ostettavaa. "Eihän kai meille mitään toki, mutta jos lahjaksi jollekin jotain" ja samalla selosti että se velka on kun hän antoi sulatettavaksi vanhan kihlasormuksen joka oli NIIN JA NIIN kallis ja plaaplaa.
Kyllä sanotaan että mä tossa vaiheessa hieman nielin ja laskin hitaasti sataan. On se kiva kuulla, että vanha kihlasormus oli arvokas, mutta eipä oo tarkotus mitään ostella sitten meille kuitenkaan.
Eli miksi mä en ole sen arvoinen, että se mut kihlais vaikka mä nyt oon niin elämän nainen ja kaikkee mahdollista. Ja vaikka tämä mun halukkuus on ollut tiedossa ihan alusta asti, ettei nyt puhuta siitä että on lähdetty suhteeseen eri mielipiteillä. Mä en ymmärrä...