Miksi mies katsoo naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen35

Vieras
Olen 35v, eronnut nainen, parisuhteessa ihanan miehen kanssa suhteessa, jossa on välittämistä, hellyyttä ja toisen huomioimista. Ongelmani on, etten voi sietää ajatusta, että mies kokee jonkun toisen naisen kauniina, hyvännäköisenä, haluttavana tms. Hän sanoo ettei toisten naisten näkeminen tai katsominen ole mitenkään minulta pois ja ettei hän vertaa minua noihin naisiin millään lailla. Hänen mielestään myös minä olen kaunis, haluttava jne. Tästä on muodostunut todellinen kynnyskysymys suhteessamme. Koen suunnatonta vihaa ja jopa raivoa, jos mies näkee tai katsoo muita naisia esim. kaupungilla, tv:ssä jne. En pysty ymmärtämään sitä, miksi pelkkä ulkonäkö kiinnostaa vieraassa ihmisessä, kun ihmissuhteissa (miehenkään) se ei kuitenkaan ole merkittävä asia hänen arvoasteikossaan. Kun hän näkee/katsoo muita, koen itseni hyvin ylimääräiseksi, riittämättömäksi, rumaksi, lihavaksi jne. eli itse vertaan itseäni noihin naisiin. Vihaan sitä, jos hän näkee tai katsoo heissä jotain sellaista, mitä minussa ei ole. Ajatuksia?

Kyllä se on riähkee, kun mies muita eokkoja kahtelloo. Sinussahan riittäs sitä kahtelemista yhelle miehelle loppuelämäks. Syöt vuan topakasti läskiä ja silavvoo, niin ukkos ee niä sinun takkookaa muita naesia.

Nyt minä annannii sinulle viisaan neovon. Eti hyvä immeenen itelles sokkee mies. Et tarvihe vahata ennee sen naesten vilikuilemista. Siinä vuan suattaa olla semmonen huono puolj, että se suattaa männä tunnustelemmaan niitä naesia. Tahi aenakkii kepillään se suattaa niitä kokkeella.

Kaekkeen paras tietennii oes liikuntakyvytön sokkee ja kuuro mies. Kaekki ongelmat poestus justiisa elämästäs.

Kuulehan lapsi-parka. Aina on ja tulee olemaan sinua kauniimpia ja rumempia ihmisiä. Sille sinä et voi yksinkertaisesti mitään. Älä vertaa itseäsi muihin.

Miksi miehesi ei saisi katsella muita naisia? Sehän ei vahingoita sinua millään lailla. Hänhän on sen jo sinulle kertonut. Sinä tukahdutat miehesi tuollaisella asenteella ennen pitkää. Kasva jo aikuiseksi!

Mustasukkaisuutesi on sairaalloista. Olet myös sen itse todennut. Miesystäväsi ei ole sinä vaan ihan oma yksilönsä. Sinun tulee hakea mustasukkaisuuteesi apua. Ehkäpä myös uskaltaa elää jokin aika ihan yksin jolloin kasvaisit eroon toisten omistamisen halusta.

Jos ohitsesi kulkee sopivan lihaksikas, ruskettunut ja kaikinpuolin hyvännäköinen mies, etkö tosiaan itse tule vilkaisseeksi pidempään? Höh, olet sinä huonolla itsettunnolla varustettu nainen..

Miten kaikki te kirjoittaneet haukutte aiheen aloittajaa,hänellä on selvästi vaikeaa.Moittimalla ei mikään parane.Jospa hänellä on aiempia ihmissuhteita, jotka ovat rikkoneet ajatuksia ja tuoneet mukaan epämukavia tuntemuksia. Elämä ei ole itsestään selvää, itsetunto jos on saanut kolhuja, korjaaminen vie aikaa.Elämän mallit kotoa voivat seurata, liikaa ajatellaan että me ihmiset olemme koneita, ja yksi napinpainallus korjaa kaiken. Jokainen voi opetella ajattelemaan toisin, ja oppia luottamaan itseensä vahvana ja inhimillisenä ihmisenä. Kaikki teemme virheitä, opimme niistä kenties. Virhe ei ole jos myöntää asiat jotka vaivaa, se on rohkeutta.Suhteessa pitäisi pystyä puhumaan asiat mitkä ovat ongelmia, tai vaivaavat suhdetta. Ei välttämättä ole kyseessä mustasukkaisuus vaan se että kokee uhkaa ja menettämisen pelkoa. Joskus on niinkin että tämä tsiikaava puoliso voisi auttaa niin että huomioisi puolisoaan, halaisi, vaikka ohimennen hipaisisi, kietoisi kädet vyötärölle, antaisi tunteen että välitetään. Kyllä se tietysti on outoa jos mies ihan tarkoituksella töllistelee muita naisia,mutta joskus voi olla niinkin että vaikka puoliso ei tuijottaisikaan,luulee niin.Ihmiset tosin ns flirttailevat ilman tarkoitusta. Se on tuo ihmisen mieli jatkuvaan hakusessa...jonnekin.Mitä se sitten onkaan, kenties miehen huonoa itsetuntoa - tarve tulla huomatuksi.

Heh... on ne muittenkin naiset sit ""tollasia""

Ikävää että vaimo syylisti miehiä kommentillaan "" Mitä se sitten onkaan, kenties miehen huonoa itsetuntoa - tarve tulla huomatuksi.""

Aika huonosti vaimo tuntee miehiä tai tämä koskee vain sinun miestäsi. Mene ja tiedä?

Ihmettelen vain, miten tuo nyt itsetuntoon liittyy, saatika huomatuksi tulemiseen, päin seiniä koko arvaus...

Uskokaa nyt rakkaat vaimot, tavisukko katselee , mut ei koske, ei se teiltä oo pois, päinvastoin -:)

Hei.
Minulla on ihan sama ongelma. Mies jos vilkaisee muita naisia, ei edes silleen tarkoituksella, niin jotenkin mahasta kouraisee ja ahdistaa. Siksi tuleekin usein (lue aina) meikattua ja laittauduttua kun lähdetään ihmisten ilmoille. Kyllä mies tämän ongelmani tietää ja masennusta tämän mustasukkaisuuden taustalta löytyy.
Jos ongelma johtaa sinulla raivokohtauksiin tai siihen ettet kykene enää hallitsemaan itseäsi kannattaa hakea apua. itsellä on lievä lääkitys joka mahdollistaa normaalin elämän. Koska jos mustaskkaisuus alkaa hallita suhdetta se varmasti kaataa ""hyvänkin"" suhteen lopulta.
Voimia sinulle. Kaikki on voitettavissa, jopa oma mieli. :)

ja suitset, niin voit säädellä mihin hän katselee.

Tuossa se onmgelma on. Eli sinussa.

""koen itseni hyvin ylimääräiseksi, riittämättömäksi, rumaksi, lihavaksi jne.""

Eihän tuo ole miehen eikä kenenkään muunkaan vika.

Luin vain ap. tekstin.

Jotenkin en voi ymmärtää miten se on sinun suhteestasi pois
jos mies katselee muita, mutta ei tee mitään

typerää.
Itse huono itsetuntoisen äidin tyttärenä kärsin noista valtavista kohtauksista joita meilläkin oli ihan turhasta. Lopulta ero.

Ihan oikeesti.
Varmin keino hommata parisuhde ongelma on yrittää
raamittaa toisen elämä niin tiukalle että edes
muita ihmisiä ei saa nähdä ja katsella.

Tee itsellesi jotain, jos et ole ulkonäköösi tyytyväinen.

Kukaan muu ei pysty niin paljon sinua halaamaan,
rakastamaan
ja kehumaan,

jos omalle itsetunnolleen ja sen kehittymiselle ei tee mitään.

Turha sitä on vihaansa muihin kohdistaa

se on vain säälittävän ihmisen ominaisuus

Minä en välitä pätkääkään, jos mieheni vilkuilee muita. Ei pienintäkään mustasukkaisuuden tunnetta. Mutta jos salarakkaani zoomailee kauniita naisia, se vihlaisee paljon enemmän. Kornia, eikö.

Minulla samoja kokemuksia.

Uskoisin että tämä kaiki sai alkunsa kun seurustelin 19 vuoden herkässä iässä pojan kanssa, joka avoimesti ihasteli muita naisia, ja saattoi jopa sanoa, että kyllä saisi paljon kauniimmankin, jos haluaisi. Lisäksi hän ääneen haaveili todella kauniista parhaasta ystävättärestäni jne. Olin itseeniluottavainen, nuori ja raikas tyttö, mutta sen vuoden seurusteluaikana minusta muuttui paljon meikkaava, ""naisellinen"" (sexympiä vaatteita), hiuksia värjäävä epävärmä ja surullinen tyttö.

Aloin liittää arvoani suhteessa mieheen vain ulkonäkööni. Vaikka tämän huonon suhteen lopetinkin, traumat jäivät. Uudessakin suhteessa koin ""olevani turvassa"" vasta kun sain tarpeeksi ylistystä ulkonäöstäni. Ei siksi että olisin narsistinen, vain siksi että tunnetasolla olin kokenut miten ulkonäköön liittyvät ""puutteet"" aiheuttivat minulle torjutuksi, ja riittämättömäksi tuntemista, suoranaista alistamista exäni taholta. Virheellisesti yritin sitten ponniostella olemaan kaunis(itseasiassa kaunein, sillionhan kukaan ei uhkaisi asemaani..), jotta välttyisin tältä kohtelulta. Todella ikävää ja surullista.

Olen nyt 24, ja viimeisimmässä suhteessani mieheni muisti usein kertoa ja näyttää että olen kaunis. Silti aina kun lähdimme ulos, koin tarvetta meikata ja olla hyvän näköinen, ettei hän vain ""huomaisi"" miten muut naiset vetävät selkeästi vertoja minulle. Ikäänkuin se olisi selkein tie hylkäämiseen kohdallani! Miesten ja media kauneusvaatimukset, oli ne sitten tosia tai harhaa, eivät todellakaan auttaneet tässä ""vaivassani"".

Jos näköpiirissä oli todella kaunis nainen, koin epämiellyttäviä tuntemuksia. En niitä mitenkään mesonnut, mutta koin surullisuutta kun mieheni katsoi naista. Surullisuutta kaikesta ponnistelusta, ja mietin kauhulla sitä kuinka ""miehet"" ovat helppoja, miten heidän aivonsa saattaa sumentua kun nainen onn tarpeeksi seksikäs ja peniksensä verovoimalla tekisivät jotakin typerää. Koin tämän todella uhkaavaksi! Itse kun en juuri koe seksuaalisia tunteita muita kohtaan jos en hänestä välitä.

Mutta kuitenkin. Olen yrittänyt vain ymmärtää, traumoistani huolimatta, mikä elämässä ja kauniissa ihmissuhteissa on tärkeintä. Mikä minussa on kaunista henkisesti, mihin suuntaan haluan kasvaa. Se suunta on olla nainen joka lepää itsessään, säteilee sisäistä kauneutta mikä ei ole riippuvainen ulkopuolisista asioista, vahva, hyvä nainen. Olen varma että kun vielä tähän suuntaan kasvan, löydän hyvän kumppaninkin, jolloin minun ei tarvitse masentua moisista asioista ja ne kutistuivat elämäniloni edessä.

Näin toivon sinullekin!

terveisin. Kaunis nainen, jolla on pyöreät reidet, kapeat huulet, mutta niin vahva sydän:)

Vika on tasan tarkkaan sinun ja vain sinun päässäsi.

Normaali ihminen sietää sen tosiseikan, että puoliso näkee ympäristössä muitakin ja toisinaan kokee heidät viehättäviksi. Siitä, että näkee kadulla tai televisiossa kohdesukupuolta olevan, jonka kokee viehättäväksi, on vielä äärimmäisen pitkä matka mihinkään olemassaolevaa parisuhdetta missään määrin vaarantavaan.

Mitä jos juttelisit ammattiauttajan kanssa riittämättömyydentunteistasi?

Herrasmies ei katkaise niskaansa katsellessaan muita naisia jos on kumppaninsa kanssa liikkeellä. Näin se vaan on. Oma kumppani on se kaikkein kaunein ja se pitää näyttää ja tuoda esille!
Alkukantaiset, gorillamaiset tuijotukset ovat muutenkin umpitökeröä käytöstä miehiltä.
Kerro, että et pidä siitä ja se loukkaa sinua. Jos hän ei sitä ymmärrä anna monoa perseelle ja etsi arvoisesi mies.

Jos näet surkean naisotuksen, joka pyytää anteeksiantoa jo olemassaolostaan, voi kertoa siitä, että hänen mies ei arvosta naista; on näyttänyt ""paikan ja tavan olla"" omalla asenteellaan.

Oma historiani; olin ihan ok näköinen, voisi sanoa jopa tosi ok:n näköinen typykkä nuorempana. Tapasin mieheni, joka ylisti ulkonäköäni. Pian siinä alkoi olla vikaa, olisit muuten ihan hyvä, jos sinulla olisi leveämmät hartiat, suuremmat pohkeet ym. Muut sitä vastoin olivat suorastaan hemaisevia, täydellisiä. Alkuunsa pidin itsetuntoni, enkä alkanut sen näivettyä. Mutta vuosia kuunneltuani kaikkia vikojani, aloin uskoa pian itsekin olevani alta arvoasteikon. Nyt kymmenen vuoden päästä olen kuin kärsivä haamu tuosta ryhdikkäästi seksikkäästä naisesta joka olin. Kaikki tuo tapahtui pikkuhiljaa nakertamalla, mies oikein ilahtui, kun näki että esim. toisten rintojen kehuminen vei mielialaani alaspäin.¨
Monta kertaa ajattelin, että mieheni kokee tuollaisen puheen ihan luonnolliseksi. Kunnes kerran kokeilin samaa, kehuin jotain miestä. Hän raivostui valtavasti. Jälkeenpäin olen tajunnut, ja etenkin kun olen katsonut vanhoja valokuvia, että tuo kaikki oli harkittua, valheellista ja tosi väärin!

Itse ajattelen asiaa niin, että haluan itsekin katsella hyvännäköisiä miehiä. Kannattaa kokeilla.
Se tekee mielen virkeäksi eikä kuitenkaan tarkoita mitään sen kummempaa. Aina tulee olemaan kuitenkin niin, että elämässä on monia ihmisiä, jotka tulevat viehättämään sekä sinua että puolisoasi eikä se tarkoita sitä, että se olisi pettämistä tai huonoa tapaa. Se on enemmänkin ihmisluontoa.
En usko, että kukaan voi kieltää sitä. Neuvoisin, että katselisit itsekin muita vain siinä mielessä, että siitä saa hyvän mielen, ehkä silloin ei miettisi niin paljon sitä, että toinen katsoo muita. Koska sitähän ei voi rajoittaa mitenkään. Tsemppiä eteenpäin!

Jos mies ei katsele kauniita naisia, se on joko sokea tai homo. Ei pelkkä katsominen mitään pettämistä ole, jokainenhan katsoo kauniita asioita: maisemia, leikkiviä lapsia, mansikkakulhoa, meren ulappaa jne. kauniita ihmisiä on myös kiva katsoa, se on tervettä.

Impin kanssa samaa mieltä.
Eihän kukaan voi sulkea silmiään ympäristöltään.
Katselethan sinäkin ap miehiä televisiossa, lehdissä, kadulla, kaupassa... etkä himoitse tai vertaile heitä mieheesi?
Miehesi ajattelee ihan samoin.

Täällä ollaan selvästi sitä mieltä, että mene lääkäriin.
Ymmärrän täysin sinua. Näkisin asian niin, että miehet tuijottelevat naisia ja sillä hyvä. Niinhän naisetkin katselevat komeita uroita. Kyse on siitä missä, milloin ja miten se tapahtuu. Jos kumppanin seurassa julkeasti tuijotetaan niin se on kyllä ala-arvoista käytöstä. Peruskohteliaisuuteen kuuluu toisen huomioiminen ja tässä on kyse nimenomaan siitä.

Yhteistyössä