Miksi mies katsoo naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei ihan kaikessa ystävyydessä. Älä anna valtaa mustasukkaisuudelle. Se on tosi ikävä kumppani suhteessa. Katselee minunkin mieheni kauniiden naisten perään, miksei katsoisi. Silti hän on minun kanssani ollut naimisissa yli 24v. Koskaan en ole tuntenut paikkaani hänen rinnallaan uhatuksi. Katson itsekin komeita miehiä ohi kulkiessa, mutta en ole heihin vaihtamassa armastani. Samaten minulla on paljon harrastuksen mukanaan tuomia miespuolisia ystäviä, jotka mieheni hyväksyy, kuin myös minä hyväksyn naiset joiden kanssa mieheni työn puolesta paljon tekemisissä. Koita löytää luottamus ja itsetunto ajoissa, ettei hyvä suhde kaadu turhaan. Tsemppiä!

Hei ihan kaikessa ystävyydessä. Älä anna valtaa mustasukkaisuudelle. Se on tosi ikävä kumppani suhteessa. Katselee minunkin mieheni kauniiden naisten perään, miksei katsoisi. Silti hän on minun kanssani ollut naimisissa yli 24v. Koskaan en ole tuntenut paikkaani hänen rinnallaan uhatuksi. Katson itsekin komeita miehiä ohi kulkiessa, mutta en ole heihin vaihtamassa armastani. Samaten minulla on paljon harrastuksen mukanaan tuomia miespuolisia ystäviä, jotka mieheni hyväksyy, kuin myös minä hyväksyn naiset joiden kanssa mieheni työn puolesta paljon tekemisissä. Koita löytää luottamus ja itsetunto ajoissa, ettei hyvä suhde kaadu turhaan. Tsemppiä!

no minun mielestä joku kohteliaisuuden raja sentään pitää olla jos vaimonkin kanssa kulkee ja niskat vääränä katsoo jonkun ämmän perään ni taitaa päässä olla jotain vikaa! muistan että teini pojat ja sinkut tekee noin mutta ei aikuiset miehet.. no ehkä joku JUNTTI. ei sen miehen nyt silmät kiinnikkään tarvi kulkea, mutta...

Mut siinähän se just onkin. Kuka sanoo millaista katsominen on. Oman vaimon mielestä se saattaa olla silkkaa tuijottamista mut toisen mielestä vain ohimennen vilkaisu. Sen verran että just rekisteröi toisen. Meidän on niin helppo täält vierestä neuvoa. Minusta ei kuitenkaan parisuhteessa voi olla mitään ikävämpää tekijää kuin mustasukkaisuus. Se myrkyttää hiljalleen kummankin puolison mielen ja saa suhteen, täysin onnellisenkin, ajautumaan karille.

Katsella voi mutta kaikki täytyy tapahtua ""sivistyneesti"",toisen huomaamatta.Miehiä kiinnostaa ja aina tulee kiinnostamaan naisten pukeutuminen,heidän ulkomuotonsa ym.koska se luo niitä fantasioita joita kotona kumppanin tietämättä miehet ajattelevat.Esim.rakastellessanne,melko varmasti miehenne ajatukset liikkuvat hyvän näköisen naikkosen näkemisen fantasioissa,vaikka omaa rakastaan rakastaakin kovasti mutta ajatus maailma tuo juuri sen sykkeen rakasteluun mitä mies tarvitsee.Tiedän kokemuksesta ja voin kertoa että olisi erittäin mukavaa jos naiset osaisivat ja tajuaisivat pukeutua myös kauppa reissulle ""vetävän"" näköisesti.

Voi mathew.... Veikkaanpa ettei normaali mies illalla enää muistakaan minkä näköisiä naisia sitä kaupungilla vastaan tuli. Toki joku voi olla niin säälittävä (lue: omaa niin vähän kokemusta naisista) että ne kaikki muistaa, mutta normaali mies vilkaisee hyvännäköistä naista ja unohtaa koko jutun. Ei niitä normaali kaveri kotiin vie fantasioiden aiheeksi.

Kovin negatiivista kommenttia tulee ihmisiltä jotka selvästi eivät vastaavan ongelman kanssa ole eläneet ja joilta puuttuu empatiankyky kokonaan.

Päässäsi tuskin on mitään vikaa, mutta menettämisen pelko saattaa olla hyvinkin vahva. Oletko luonteeltasi muissakin asioissa perfektionisti? Tuntuu nimittäin että pyrit ulkonäössäsi täydellisyyteen. Itselläni on ollut sama ongelma. Pyrin kaikessa täydellisyyteen ja jokainen hyvännäköinen nainen muodosti uhkan minulle. Kaikissahan oli jotain mitä minussa ei ollut. Loppujen lopuksi oli vain pakko uskoa että miehelleni minä olen se täydellisin. Vaikken virheetön olekaan niin tämän maailman kamaralta ei niin hyvännäköistä naista löydykään että mieheni minut jättäisi. Itsekin tämän tiedostat kun tiedät ettei miehen parisuhdekriteereissä ulkonäkö ole niin korkealla.

Ja miksikö mies sitten katsoo muita naisia? Itsekin pohdin tätä pitkään, mutta naisena sitä on kai mahdoton ymmärtää. Itse lopetin vain koko asian miettimisen. Itsepäisesti kieltäydyin ajattelemasta mitä mies milloinkin katselee tai miksi. Kun tarpeeksi aikaa kului niin huomasin että mies yhä vielä oli rinnallani vaikken ollut häntä
""vahtinut"" tai asiaa ajatellut. Ja jotenkin koko ongelmakin oli kutistunut pois. En enää edes jaksa vaivata päätäni tuollaisella asialla. Monissa muissakaan asioissa en miehiä täysin ymmärrä, en tässäkään, muta mitäs siitä.

Tuosta asiasta ylipääseminen ei ole tietenkään helppoa. Taustat ongelmalle voivat olla vaikka mitkä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että voit opetella ulos tuosta ajattelutavasta. Aikaa se vie, mutta on myös mahdollista. Ja muista aina, että sillä miten hyvin mies kanssasi viihtyy ei ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa. Keskity siis olemaan hyvää seuraa ja pitämään hauskaa miehesi kanssa.

Olin itse samanlainen 7v kestäneen suhteen ensimmäiset 2-3v. Ihan rehellisesti sanottuna tapat suhteesi, jos jatkat samaan malliin. Maailmaan mahtuu niin hemmetin paljon kauniita naisia ja kommeita miehiä, ettei niistä kannata stressata. Kyllä varmaan itsekin pari kertaa vilkaiset kun näet normaalia komeamman miehen kadulla tai telkussa. Ja ajattele asiaa myös niin että sinä olet aito suomalainen ""luomu"" nainen, etkä mikään täyteen pumpattu ja leikelty, väkisin kauniiksi väännetty teos. Koitahan piristyä, kyl se siitä.... Älä ajattele liikaa!

Aika julmia kommentteja täälä, olen samaa mieltä kuin Athen, kyllä mies
voi yllättävän helpollakin viedä naisen itsetunnon, jotkut jopa
harkitsevan tahallaan. Minulla on ollut parikin latistavaa suhdetta,ja vasta sen jälkeen
alkoi tämä oman ulkonäön tehostaminen meikeillä ja yletön mustasukkaisuus.
Lopulta olen kuitenkin tajunnut että näillä muiden tuijottajilla ja ylistäjillä
on itsellä niin huono itsetunto, että pitää omansa kurissa sillä että huomauttelee
ettet ole ihan paras mitä tarjolla olisi.
Exäni oli ihan mahdoton tuijottelija, lopulta jäikin pettämisestä kiinni ja hän oli
kai sitä tyyppiä joka oli metsästysmatkalla koko ajan, myös minun seurassani, vaikka
samaan aikaan halusi pitää minua näytillä, ihan kuin 'että tämmösen nappasin' ja esitellä
kaikille, sairasta. Ei nykyiseni pilaile sillä, että julkkiskaunottaret menee minun
edelle (mikä on tietenkin totta) vaan päinvastoin, minun asiasta kysymättä tm. hän kehuu
minua kauniimmaksi kuin jopa julkkiksia, kehuu aina jopa aamulla että näytän kauniilta
ja toki kehun itse myös häntä. Se tuntuu kivalle, enkä ole enää mustasukkainen kun näen hänen
vilkaisevan muita naisia, useimmiten hän tekee sen huomaamattomasti, kuten normaalimies.
Inhoan itsekin tuijottavia äijiä, mikä niitä vaivaa...

Jaa, meillä se on toisin päin. Minä saatan katsella kivannäköisiä könsikkäitä ihmisten ilmoilla liikuskellessamme, ja mieheni saattaa - puoliksi harmistuneena ja puoliksi huvittuneena - huomauttaa, että ""No, oliko hyvän näköinen? Taasko piti katsella!""

Olen tähän todennut, että olen visuaalinen ihminen ja kaikki miellyttävännäköinen kiinnostaa katseen verran, mutta ei tasan sen enempää. En ala muuttamaan tapojani, koska en tuijota ihmisiä niin, että ""niskat nyrjähtäisivät"" ja kohde vaivaantuisi. Itse en usein edes huomaa, jos miehet katselevat minua, tai jos mieheni katselee muita naisia. Saatan jopa kiinnittää mieheni huomion toiseen naiseen kysyen, että oliko tuo vastaan kävellyt sinustakin hyvännäköinen ja tyylikäs. Onneksi mieskään ei ole sen pahemmin mustasukkaiseksi ruvennut... ; )

Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta alkuperäiselle.

Teille itsetunnon omaaville naisille onnea matkaan, jotka lyötte vastauksillanne.

Toivon, että alkuperäinen ei tullut lyötyä, mutta että näit nimimerkkien taakse täällä palstoilla. (aikanaan kuin täällä kävin, kertoi yksi pimatsu push uppien nostavan itsetuntoa)
Siis mietitään, voiko näinen olla joskus herkempi, alkuperäisen tavoin, ja omata kuitenkin terveemmän itsetunnon.

Älä siis alkuperäinen vertaa itseä muihin kuoriin.

Omassa suhteessani emme tarvitse tiirailuja! Siis, on eri asia, mitä silmä poimii jo vahingossa, ikäänkuin tuomitsen sen halpamaisuuden. Ja inhoan käytöstä, jossa ihminen keikistelee ja tuo itseään. - Joita tilanteita mailmassa kyllä sattuu.

Täällä tulee varmasti haloo, että eihän tiirailu johda tekoihin!

Tekojen määrä, erojen määrä vain on surkeissa luvuissa!

Sulla on nyt hyvä nainen pikkasen HUONO ITSETUNTO.Tunnistan kans kärsineeni nuorempana poikaystäväni tuijotteluista toisiin naisiin. Nykyään omaan sen verran hyvän itsetunnon ettei katselu haittaa.Ainahan ne miehet ovat meitä naisia katselleet ja katselenhan minä itsekkin miehiä.Toki ei pidä tuijottaa ja olla epäkohtelias toista kohtaa kun tsiikailee muit.a

Jos alkuperäisen narina oli osoitus herkkyydestä, kaikkien miesten sietää kiertää kaikki herkät naiset kaukaa. Outoa, koska olen tähän asti pitänyt herkkyyttä positiivisena ominaisuutena. Muutin juuri mieleni.

voi voille,parisuhdepastori Matti J Kuronenkin kehoittaa luomaan mielikuvia ja sitä kautta hyvää mieltä ja kestämistä parisuhteeseen.
Tiedän että useimmat miehet luovatkin fantasioita,ovat vielä ihan normaaleista normaalimpia miehiä.Eiväthän naiset voi tietää mitä miehet fantasio kun eivät pääse kuulemaan miesten keskeisiä keskusteluja ja ajatusten vaihtoa,ne kun on miesten juttuja.
Mustasukkaiseksi ei kannata katseluista alkaa,niin kuin kehoitin ,katselut täytyy tehdä ""sivistyneesti"" aiheuttamatta mustasukkaisuus draamaa.
Nättejä ihmisiä on maailma ""pullollaan"",mutta harvat naisista saa aikaisiksi sen että ovat näkemisen jälkeen koko päivän ajatuksissa..

""Kovin negatiivista kommenttia tulee ihmisiltä jotka selvästi eivät vastaavan ongelman kanssa ole eläneet ja joilta puuttuu empatiankyky kokonaan. ""

On eletty vastaavan ongelman kanssa ja se on H E L V E T T I Ä!!! Ei voi edes televisiota katsoa ilman että tyttöystävä saa mustasukkaisuudenpuuskan.

Tottakai katselussa pitää olla jokin roti, mutta jos kaupungilla sivusilmällä jotakuta vilkaisee tai televisiosta sattuu tulemaan mainos jossa esiintyy nainen, niin ei tavallisen ihmisen tarvitse päätä poispäin kääntää tai silmiään peittää. Jos näin täytyy menetell, vika on sen toisen päässä.

Fantasiat noin yleensä (tai esim masturboidessa) ovat asia erikseen, mutta on aika paksua väittää että miehet noita kadulla näkemiään naisia rakastelun aikana ajattelisivat. En ole vielä yhtäkään miestä tavannut joka seksin aikana sulkisi silmänsä ja uppoutuisi omaan maailmaansa. Kyllä ne on kaikki minua katselleet ja ihailleet. Eri asia ehkä sitten jos sängyssä on valas. Sitä en tiedä mitä miehet silloin tekevät.

Niin sinähän siis olet elänyt ongelman kanssa joten en tarkoittanut sinua tuolla aiemmalla kommentillani. Vaan ihmisiä joilla ei asiasta ole kokemusta kuten ehkä olisit voinut ymmärtää.

Ihmetyttää vaan miksi vastaukset ovat olleet todella tylyjä. Tietysti vika on naisessa mutta miehellä voi olla osuutta asiaan myös. Tai jollakin entisistä miehistä. Ja syyllistäminen tai haukkuminen ei kuitenkaan missään nimessä auta ap:n ongelmassa vähääkään joten en ymmärrä mistä tuo vastausten ilkeä sävy.

..pönttö. Eikös se niin ole että ihmiset tykkäävät katsella kaikkea kaunista! Mikä sitten on kaunista, senhän jokainen päättää itse. Ehkä siinä vaiheessa kun muut naiset katsovat komeita uroita, sinä katsot harmaata betoniseinää. :)

Yhteistyössä