Miksi mies käyttäytyy näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veikkaisin että miehellä on huono omatunto.

Kokeilepas seuraavalla kerralla, että et suostu vääriin asioihin. Oikeisiin pitääkin suostua, mutta älä anna väärissä periksi. Asiallisesti kerrot, että hän kohtelee sinua nyt huonosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sillä on paha olla:
Veikkaisin että miehellä on huono omatunto.

Kokeilepas seuraavalla kerralla, että et suostu vääriin asioihin. Oikeisiin pitääkin suostua, mutta älä anna väärissä periksi. Asiallisesti kerrot, että hän kohtelee sinua nyt huonosti.

Mikäli mulla on yhtään käsitystä tilanteesta, niin tuo ei auta. Se kääntyy varmasti siihen, että se on ap joka kohteleemiestään huonosti. Ja kaiken lisäksi kun akka on niin v***n tyhmä ämmä joka ei tajua mitään. Ei sua kyllä kukaan muu huolisi. Jne. Siinä ei silloin fiksut ja rakentavat keskustelut auta, eikä edes kannata.

Asiallista keskustelua olen yrittänyt, olen kirjoittanut spostia, kirjeitä jne. Mikään ei tunnu auttavan. Jos kerron, että minusta tuntuu nyt pahalta, kun mesoat, vaikka parhaani olen yrittänyt, alkaa hän syyttää minua itsekkyydestä, koska käännän kaiken aina itseeni ja tunteisiini. Saan kuulla olevani diktaattoriyksinvaltiaslaskelmoivapaska.

Asiallinen juttelu tai sopimukset käytössäännöistä huudottomuuksineen ja anteeksipyytämisineen jne. eivät hänelle sovi, koska ovat akateemista, pikkutyttöjen potaskaa, eivätkä oikeat suhteet paskanjauhannalla kuulema toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
En kuulema kuuntele hänen ohjeitaan ja osoitan siten käveleväni hänen ylitseen. Itse en tajua tätä yhtään! Useimmiten on niin,etten ole edes kuullut hänen sanovan väittämiään ohjeita. Esikoisen kohdalla alkaa olla vähän samaa eli lapsi yrittää parhaansa,mutta helposti mies alkaa huutaa hänellekin,ettei kuuntele. Itse olen monet kerrat ollut todistamassa sitä,että ei mies ole sanonut koko ohjeita,vaikka väittää (luulee itse?) niin.

Kuulostaa ihan mun isältä. Kaikki mitä kuvailet. Myös tuo, että valehtelee sanoneensa/tehneensä jotain. Usko pois, tuo elämä on paljon traumatisoivampaa ja kamalampaa sun lapsillesi kuin sulle. Kokoa itsesi ja lähde lasten kanssa. Tuo on kamalaa elämää sekä sulle että varsinkin lapsillesi.

Mun pitäis uskaltaa lukea vanhaa päiväkirjaani, jota tuli exän aikana kirjoitettua paljon. Sieltä löytyy varmasti paljon asioita, jotka olen onnellisesti unohtanut. Mutta kaikki kirjoittamasi kuulostaa niin tutulta. Meillä tosin oli vielä miehen alkoholin käyttö tässä mukana..

Miehelleni alkoholi ei ole ongelma, vaan pelkästään minulle. Hän kuitenkin tissuttelee lähes päivittäin ja parin viikon välein vetää kunnolla pahaan oloonsa,jonka minä olen aiheuttanut.

Lapset kasvavat kieroon. Halutko, että heistä tulee mt-ongelmaisia. Tuollaisessa perhe-elämässä lapsista ei voi tulla tasapainoisia. Turha miettiä, kumpi on "hullu" tai sairas. Teillä ei synkkaa, ja sillä selvä. Eron jälkeen ehkä keskustelu sujuu paremmin. Laita osa lapsista tai kaikki lapset hoitoon. Pienillä tuloilla hoitomaksukin on alhainen. Sinun kannattais alkaa elämään täysin omilla jaloillasi. Jos olet jo nyt käytännössä yh, niin mikä siinä enää muuttuisi, paitsi että saa vähitellen oman itsetunnon paremmin kasaan.

Miehelleni alkoholi ei ole ongelma, vaan pelkästään minulle. Hän kuitenkin tissuttelee lähes päivittäin ja parin viikon välein vetää kunnolla pahaan oloonsa,jonka minä olen aiheuttanut.

Aha, nyt selkis. Tyypillinen tuleva alkoholisti. Kuulostaa siltä, että miehelläsi taitaa olla myös masennusta, joka kenties kääntyilee välillä kahdensuuntaiseksi. No, en ala tässä kotidiagnooseja tekemään, ei sillä ole merkitystäkään. Jos miehesi ei halua muuttua, et sinä voi häntä muuttaa. Voit muuttaa vain omaa elämääsi. Olen pahoillani, mutta miehesi asenteen vuoksi hänen elämänsä tulee menemään pohjille asti. Miehesi tietää, että elämä menee päin p:tä, mutta ei halua nähdä totuutta. Hyppää pois uppoavasta laivasta. En yleensä suosittele eroamaan, mutta tällaisia alkoholisoituneita henkilöitä tunnen sen verran tarkoin, että kehoitan kyllä sinua suojelemaan itseäsi ja lapsiasi. Eroa, ennen kuin lapsetkin syyttävät sinua isänsä ongelmista. Älä salaa asioita sukulaisilta.

Kaikki on salattava! Muutaman kerran olen perheen asioista joutunut avautumaan läheisille,koska on ollut niin paha olla,enkä mieheltä ole tukea saanut, mutta niistä kuulen vieläkin. Mikään hänen asiansa ei kuulu kenellekään ja ne ovat sitten viimeisiä tekojani,jos hänen voinnistaan tai oloistaan vielä jonkun kanssa puhun.

Miehelle kulissi on todella kaikki kaikessa ja sekunnissa hän muuttuu karjujasta hiljaiseksi jokaisen unelmavävyksi ja minun uhrikseni.

Eikö tärkeämpi kysymys ole, että miksi sinä sairastutat lapsesi tuollaisen isän kodissa? Pohdi tätä ja kun keksit vastauksen, ehkä sitten osaat toimia oikein. Tsemppiä.

Mä harvoin sorrun tähän palstan vakineuvoon, mutta en näe mitään muuta mahdollisuutta sulla kun lähteä suhteesta. Mahdollisimman pian. Ihan lastenkin takia, ja sun itsesi.

Mulla menee vilunväreet.. Tee lähtöpäätös pian! Asiat muuttuvat hetkellisesti hullumpaan suuntaan, kun mies suuttuu, mutta se on sen arvoista sulle ja lapsillesi!
Onko teillä ollut jo fyysistä väkivaltaa?
Mutta oikeasti, lähde lapsien kanssa pois!

Nuo kaikki asiat joista sinua syyttää niin tekee ne itse, tuo mulkku peilailee käytöstään sun kautta.
Ja nuo oliot ei parane eikä parisuhdeterapiasta ole mitään hyötyä se vaan pahentaa asioita uhrin kannalta.

Voin vaan kuvitella kuinka parisuhdeterapeutti tulisi olemaan sillä kannalla, että sulla on ongelmia ja miehesi ainoa ongelma olet sinä. Hyviä puhumaan nuo narsistit. Exäni sai naiset aina ihastumaan häneen, miehet myös -tosin ei romanttisella tavalla. Selitä siinä sitten millainen hän oikeasti on, harva uskoisi.

Mä saan sen käsityksen, että miehelläsi on todella olematon itsetunto. Yrittää pönkittää sitä alentamalla sinua, ja ilmeisesti on aikas hyvin onnistunutkin. Ihminen, joka on sinut itsensä kanssa, ei kohtele toisia noin. Ei todellakaan ainakaan lähimpiään. Itsesi ja lastesi kannalta on nyt tärkeää tehdä päätöksiä. Mieti, mitä saat suhteeltanne. Miksi vielä haluat olla miehesi kanssa? Hän ei kuulosta edes hyvältä isältä, joten mikä pidättelee sinua vielä.

Suosittelen, että valmistelet lähtönne salassa niin pitkään kuin mahdollista. Hankit majapaikan tai asunnon, viet sinne vähitellen vaatetta ja muuta tarpeellista. Pidä kaikki salassa mieheltäsi. Miellellään voisit vielä nauhoittaa todistusaineistoksi miehen puheita, eipähän pääse vääristelemään sanomisia sitten jälkikäteen. Sitten sopivalla hetkellä muutat lasten kanssa pois ja ilmoitat asiasta vaikkapa puhelimitse miehellesi.

Huh mikä suhde. Otapa vähän välimatkaa, ihan oikeasti... Mitä hyödyt siitä, jos jäät suhteeseen?

P.S. Persoonallisuushäiriöiset harvemmin itse hakeutuvat hoitoon tai tunnistavat omaa häiriöisyyttään... Vaikka en sano, että miehelläsi semmoinen olisi.

En kuulema kuuntele hänen ohjeitaan ja osoitan siten käveleväni hänen ylitseen. Itse en tajua tätä yhtään! Useimmiten on niin,etten ole edes kuullut hänen sanovan väittämiään ohjeita. Esikoisen kohdalla alkaa olla vähän samaa eli lapsi yrittää parhaansa,mutta helposti mies alkaa huutaa hänellekin,ettei kuuntele. Itse olen monet kerrat ollut todistamassa sitä,että ei mies ole sanonut koko ohjeita,vaikka väittää (luulee itse?) niin.

Hemmetti onko meillä yhteinen ukko...niin samalta kuulostaa. Äijä kuvittelee mun olevan ajatusten lukija ja kuulevan jos hän mumisee asiansa hirveessä metelissä selkä muhun päin. Minusta sun ukkos joko on täys kusipää tai sitten se tuntee ittensä sun rinnalla luuseriksi ja siks yrittää polkea sua koko ajan maan rakoon- Yks vaihtoehto on tietty et ukolla on joku hahmottamishärö ja näkee maailman ihan toisenlaisena ku suurin osa muista= ei hoksaa, että hänen ohjeistaan ei voi ottaa selvää,,,,

Yhteistyössä