MIksi mies on heti paskiainen ja ikävä ihminen, jos ei huoli läskiä naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marengi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";27241203]Kaikki eivät pidä lihavista ihmisistä kumppaneina. Joillekin on väliä jopa hiusten värillä jne. Mikä ongelma tässä nyt oli? Pitäisikö nainen X:n saada kenet tahansa mies riippumatta siitä miltä hän itse näyttää? No way José. Päinvastoin, on olemassa naisia, jotka tarvitsevat lisää nöyryyttä ja itsekritiikkiä, sillä oma minäkuva on liian epärealistinen.

Tämä on nähdäkseni eräs naisia suosivan yhteiskuntamme ilmiöistä eli joukko naisia, joita ei koskaan ole kritisoitu muiden taholta eikä omalta taholta. Se on huono asia kaikille. Jokainen ihminen tarvitsee kritiikkiä koska täydellistä ei ole, kaikilla on varaa kehittyä niin esteettisesti kuin koulutukselta kuin ajattelulta kuin arvoilta ja käytökseltä. Mitä tasokkaampaa hakee, sen kovemmat paukut pitää hyvin usein olla myös itsellä, joka tasolla.[/QUOTE]

Ei mitään muuta ongelmaa kuin se miten asian esittää. Käytöstapoja pitää olla vaikka ei pitäisikään lihavista naisista.

[QUOTE="mies";27241203]Kaikki eivät pidä lihavista ihmisistä kumppaneina. Joillekin on väliä jopa hiusten värillä jne. Mikä ongelma tässä nyt oli? Pitäisikö nainen X:n saada kenet tahansa mies riippumatta siitä miltä hän itse näyttää? No way José. Päinvastoin, on olemassa naisia, jotka tarvitsevat lisää nöyryyttä ja itsekritiikkiä, sillä oma minäkuva on liian epärealistinen.

Tämä on nähdäkseni eräs naisia suosivan yhteiskuntamme ilmiöistä eli joukko naisia, joita ei koskaan ole kritisoitu muiden taholta eikä omalta taholta. Se on huono asia kaikille. Jokainen ihminen tarvitsee kritiikkiä koska täydellistä ei ole, kaikilla on varaa kehittyä niin esteettisesti kuin koulutukselta kuin ajattelulta kuin arvoilta ja käytökseltä. Mitä tasokkaampaa hakee, sen kovemmat paukut pitää hyvin usein olla myös itsellä, joka tasolla.[/QUOTE]

Sama pätee kyllä tietynlaisiin miehiinkin. Jotkut hakevat jatkuvasti aivan oman tason yläpuolella olevia naisia kuvitellen, että itse ovat jotenkin erityisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä höh;27241218:
Sanoitko sinä sitten miehen reaktion ystävällesi? Miksi? Vai miten ystäväsi tajusi ruveta haukkumaan miestä?

Ei, en sanonut. Yhteinen ystävämme "keksi" ruveta haukkumaan siksi, koska hänen mielestä se on huono syy. Kyse ei ollut siitä, että asia olisi esitetty jotenkin törkeästi, vaan yksinkertaisetsi vain siitä, että tämä yhteinen ystävä ei pitänyt sitä riittävänä syynä.

Ei mitään muuta ongelmaa kuin se miten asian esittää. Käytöstapoja pitää olla vaikka ei pitäisikään lihavista naisista.

Tosin aloittajan mukaan myöskään tuolla naisella ei ole käytöstapoja ollut. Siinä olis ollut kyllä karman puolesta hyvä pari.. ;)

Ja edelleenkin ärsyttää, kun aloittaja yleistää. En tunne ketään ylipainoista naista joka pakkien jälkeen on haukkunut miehen paskiaiseksi. Enkä ketään normaalipainoistakaan. Oudossa seurassa liikut.

[QUOTE="vieras";27241228]Tosin aloittajan mukaan myöskään tuolla naisella ei ole käytöstapoja ollut. Siinä olis ollut kyllä karman puolesta hyvä pari.. ;)

Ja edelleenkin ärsyttää, kun aloittaja yleistää. En tunne ketään ylipainoista naista joka pakkien jälkeen on haukkunut miehen paskiaiseksi. Enkä ketään normaalipainoistakaan. Oudossa seurassa liikut.[/QUOTE]

Siis täh?? Eihän se pakit saanut nainen sitä miestä haukkunut vaan ap:n ja sen miehen yhteinen ystävä.

Ei mun seurassa mitään vikaa ole. Ja miten se tähän asiaan edes liittyy... :confused:

vien ajatusta vähän eteenpäin,sori :D

mutta vaikka tuo nainen oliskin ollut hoikka, voi olla ,että homma ei vain olisi toiminut.jos "se jokin" puuttuu,se puuttuu. ja toisaalta, jos "se jokin" herää henkiin, ei siihen vaikuta se onko toinen pullukka,kalju,vääräsäärinen tai vaikkapa etuhampaat ristissä.
mä itse uskon siihen,että "se jokin" on oikeesti lopulta niin paljon vahvempi juttu, että kaikki tällaset "maalliset" jutut on ihan turhiksia sen rinnalla.

[QUOTE="vieras";27241228]Tosin aloittajan mukaan myöskään tuolla naisella ei ole käytöstapoja ollut. Siinä olis ollut kyllä karman puolesta hyvä pari.. ;)

Ja edelleenkin ärsyttää, kun aloittaja yleistää. En tunne ketään ylipainoista naista joka pakkien jälkeen on haukkunut miehen paskiaiseksi. Enkä ketään normaalipainoistakaan. Oudossa seurassa liikut.[/QUOTE]

Paitsi, että sä sä et näköjään nyt ymmärtänyt lukemaasi. Pakti saanut ei ole haukkunut ketään tässä jutussa.

Mutta kuten varmaan huomasit, niin tarkensin kirjoitustani, kun alkuperäinen oli ilmeisen epäselvä. Eli ketään ei ole loukattu ja mitään ei ole esitetty rumasti.

Siksihän tuo niin outoa onkin!

Kyllä huomasin. Olennaista asiaa tulee lisää vasta sen jälkeen kun kommentit eivät miellyttäneet. Mutta joo, sitten en tiedä naisen motivaatiota. Ehkä se kosketti häntä jotenkin henkilökohtaisesti..?

No näinhän se on. Mutta kyllä ystävälle, joka on läheinen, tulee tykitettyä ilman kiertoilmaisuja totuuksia; sehän vain kertoo että on läheinen (voi toki olla vähän luonnekysymys).

On minun nähdäkseni ainakin neljä eri tasoa:

1. jokaisen ihmisen ihmisarvo
2. ihminen A kaverina
3. ihminen B ystävänä
4. ihminen C kumppanina

Kohta 1 pätee kaikkeen elävään, itselleni myös natseihin, diktaattoreihin sun muihin, kaikessa on jotain hyvää ja pahaa. 2 ja 3 ovat hyviä tyyppejä, 3. tosi hyvä tyyppi. Mutta vasta nelostasolla arvostaa ihmstä korkeimmalla tasolla. Eli tunteilla on eroa ja niin on myös sillä, miten syvästi toisesta välittää, joka tarkoittaa sitä, että toinen pitää kokea "ihanaksi"/whatever kaikkein laajiten.

Tuntematon Paul Smith Britanniasta on aivan erilaisten tunteiden kohde kuin oma kumppani ja edes ystävä N. N. ei ole tunnetasolla yhtä läheinen kuin kumppani Y. Y.

vien ajatusta vähän eteenpäin,sori :D

mutta vaikka tuo nainen oliskin ollut hoikka, voi olla ,että homma ei vain olisi toiminut.jos "se jokin" puuttuu,se puuttuu. ja toisaalta, jos "se jokin" herää henkiin, ei siihen vaikuta se onko toinen pullukka,kalju,vääräsäärinen tai vaikkapa etuhampaat ristissä.
mä itse uskon siihen,että "se jokin" on oikeesti lopulta niin paljon vahvempi juttu, että kaikki tällaset "maalliset" jutut on ihan turhiksia sen rinnalla.

Näin voisi helposti kuvitella. Sitten kun taas kaikilla se ei vain mene noin.

Mut sekin on henkilökohtaista, miten kukakin kokee sen ihastumisen ja kiinnostumisen. Joillekin se ihan oikeasti voi muodostua monista seikoista, joiden pitää kaikkien natsata, että voi kiinnostua ja viehättyä. Toisille siihen liittyy juurikin tuo "se jokin" ja muut asiat ovat sitten toisarvoisia. Jotkut ihastuvat "käytännöllisemmin" ja se ihastus muodostuu eri jutuista.

Miksi mä en näe tuossa mitään kamalaa? Eri asia jos olisi ko. naiselle sanonut että "olet mukava, viihdyn kanssasi, mutta olet kaamea läski enkä siksi voi kuvitellakaan parisuhdetta kanssasi". Mutta jos ystävälleen kertoo, että ei voinut ajatellakaan suhdetta, koska nainen on niin lihava, niin hohhoijaa...mitä kamalaa siinä muka on?

En oikein aina jaksa ymmärtää tätä nykypäivän hienotunteisuutta ja hyssyttelyä. Kun miltei mitään ei saisi sanoa ääneen, tai edes ajatella. Plääh. Joku on läski, ja joku ei viehäty läskistä, se pitää varmaan vaan jokaisen kestää.

[QUOTE="mies";27241258]No näinhän se on. Mutta kyllä ystävälle, joka on läheinen, tulee tykitettyä ilman kiertoilmaisuja totuuksia; sehän vain kertoo että on läheinen (voi toki olla vähän luonnekysymys).

On minun nähdäkseni ainakin neljä eri tasoa:

1. jokaisen ihmisen ihmisarvo
2. ihminen A kaverina
3. ihminen B ystävänä
4. ihminen C kumppanina

Kohta 1 pätee kaikkeen elävään, itselleni myös natseihin, diktaattoreihin sun muihin, kaikessa on jotain hyvää ja pahaa. 2 ja 3 ovat hyviä tyyppejä, 3. tosi hyvä tyyppi. Mutta vasta nelostasolla arvostaa ihmstä korkeimmalla tasolla. Eli tunteilla on eroa ja niin on myös sillä, miten syvästi toisesta välittää, joka tarkoittaa sitä, että toinen pitää kokea "ihanaksi"/whatever kaikkein laajiten.

Tuntematon Paul Smith Britanniasta on aivan erilaisten tunteiden kohde kuin oma kumppani ja edes ystävä N. N. ei ole tunnetasolla yhtä läheinen kuin kumppani Y. Y.[/QUOTE]

Näin on, mutta mä luulin vielä tossa kommentointivaiheessa että ap oli mennyt sanomaan nämä "suoraan kommentoinnit" eteenpäin sille toiselle ystävälle.

Tuota muuta huttua en jaksanut edes lukea... :D

[QUOTE="nainen";27241223]Sama pätee kyllä tietynlaisiin miehiinkin. Jotkut hakevat jatkuvasti aivan oman tason yläpuolella olevia naisia kuvitellen, että itse ovat jotenkin erityisiä.[/QUOTE]

Toki, mutta sanoisin että harvinaisempaa. Itse ainakin tiedän tasoni noin yleensä. En tavoittele sen yli menevää, enkä edes yleensä kiinnostu sellaisista naisista, mutta harvoin yritän myöskään sen ali meneviä naisia. Näen toisesta ihmisestä heti käytännössä, olenko kiinnostunut vai en. En arvo asiaa vaan luotan intuitioon.

Kyllä huomasin. Olennaista asiaa tulee lisää vasta sen jälkeen kun kommentit eivät miellyttäneet. Mutta joo, sitten en tiedä naisen motivaatiota. Ehkä se kosketti häntä jotenkin henkilökohtaisesti..?

No, tämä nyt on vain palstakirjoittelua, ei kannata ottaa niin vakavasti. Pointti ja olennaiset taisi nyt kuitenkin tulla lopulta esille, kun tarkensin.

Kyse ei ollut siitä, että kommentit eivät miellyttäisi, vaan siitä, että kaikki ymmärsivät väärin, joten oli pakko tarkentaa. Tekstini ei ollut siis riittävän informatiivinen. Johtunee siitä, että palstalle kirjoittaessa ei välttämättä tule hiottua tekstiä ihan loppuun asti.

Miksi mä en näe tuossa mitään kamalaa? Eri asia jos olisi ko. naiselle sanonut että "olet mukava, viihdyn kanssasi, mutta olet kaamea läski enkä siksi voi kuvitellakaan parisuhdetta kanssasi". Mutta jos ystävälleen kertoo, että ei voinut ajatellakaan suhdetta, koska nainen on niin lihava, niin hohhoijaa...mitä kamalaa siinä muka on?

En oikein aina jaksa ymmärtää tätä nykypäivän hienotunteisuutta ja hyssyttelyä. Kun miltei mitään ei saisi sanoa ääneen, tai edes ajatella. Plääh. Joku on läski, ja joku ei viehäty läskistä, se pitää varmaan vaan jokaisen kestää.

Naulan kantaan.

No, tämä nyt on vain palstakirjoittelua, ei kannata ottaa niin vakavasti. Pointti ja olennaiset taisi nyt kuitenkin tulla lopulta esille, kun tarkensin.

Kyse ei ollut siitä, että kommentit eivät miellyttäisi, vaan siitä, että kaikki ymmärsivät väärin, joten oli pakko tarkentaa. Tekstini ei ollut siis riittävän informatiivinen. Johtunee siitä, että palstalle kirjoittaessa ei välttämättä tule hiottua tekstiä ihan loppuun asti.

Kysyitkö muuten siltä yhteiseltä kaverilta että miksi ylipainon takia pakkien antaminen on idioottimaista?

Siis täh?? Eihän se pakit saanut nainen sitä miestä haukkunut vaan ap:n ja sen miehen yhteinen ystävä.

Ei mun seurassa mitään vikaa ole. Ja miten se tähän asiaan edes liittyy... :confused:

En minä sulle sitä loppua osoittanut, vaan aloittajalle! :D

Ja minä käsitin, että se nainen haukkui sen miehen! Just. No, edelleenkin aloittaja liikkuu oudossa seurassa. Jos pakit saanut nainen on ok, niin mksi pitää ylipäänsä puhua tuosta asiasta? Vai oliko se aloittajan ystävä sitten ylipainoinen? Vai miksi veti herneet nenuun?

[QUOTE="vieras";27241316]En minä sulle sitä loppua osoittanut, vaan aloittajalle! :D

Ja minä käsitin, että se nainen haukkui sen miehen! Just. No, edelleenkin aloittaja liikkuu oudossa seurassa. Jos pakit saanut nainen on ok, niin mksi pitää ylipäänsä puhua tuosta asiasta? Vai oliko se aloittajan ystävä sitten ylipainoinen? Vai miksi veti herneet nenuun?[/QUOTE]

Ok, luulin että mulle kun mua olit lainannut.

Sitä tässä selvitellään että miksi sitten veti herneet nenuun. Kun eipä tuossa sitten mitään aihetta ollut jos noin toi juttu meni.

[QUOTE="mutti";27241320]Joo mutta menepä sanomaan miehelle "sä olet tosi hyvännäkönen mutta en voi olla kun kanssa kun olet niin tyhmä". :D[/QUOTE]

Mä olen kerran joutunut sanomaan yhdelle ihanalle miehelle että anteeksi että olen niin turhamainen että en voi seurustella itseäni selvästi lyhyemmän miehen kanssa.

Kysyitkö muuten siltä yhteiseltä kaverilta että miksi ylipainon takia pakkien antaminen on idioottimaista?

Kysyin, mutta en saanut järkevää perustelua asialle.

Lieneekö sitten joku opittu kohteliaisuusjuttu, että kun "niin ei vaan kuulu tuntea". Kun saduissakin on opetettu, että sisäinen kaunes voittaa kaiken, niin sitten pitää ajatella niin. Itse ei kannata ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;27241344:
Jäin miettimään, että pidettäisiinkö sitä vielä pahempana möläytyksenä, kuin ulkonäköön liittyviä pakkeja.

En ole ihan varma.

Varmaan riippuisi henkilön omista arvoista, kumpi tuntuisi pahemmalta. Jos siis sen pakkien saajan kannalta ajattelisi ja tietäisi oikean syyn. Itse pitäisin älylliseen kapasiteettiin liittyviä syitä paljon pahempana kuin ulkonäköön liittyviä.

Yhteistyössä