Miksi miestä pitää kiittää jos tekee jotain hommia kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
Aina paasataan siitä kuinka pitäs miestä kiittää kun on kotona tehnyt jotain kotitöitä, mutta miksi ihmeessä?

Kiitteleekö mies sinua kun olet tiskannut tai imuroinut, laittanu pyykkiä kuivumaan??

MIes kerran mulle suutuspäissään sano et " koskaan ei mitään kiitosta saa, aina vaan valitusta".. Nyt kun mietin niin ei mua koskaan kiitellä kotitöiden tekemisestä, pyykkien pesemisestä, lapsen hoidosta tms.

Tänään olin siivonnnu melkein 3h, kuurannu juuriharjan kanssa vessan, imuroinu ja tehny vaikka mitä. Tultiin äsken kotiin ja ei mitää noteerausta ei mitään..

Olis joskus vaan niin kiva kuulla et arvostetaan sitä mitä kotona kaikkien eteen tekee. Mäkin olen töissäkäyvä ihminen ja siltikin tää kodinhoito kaatuu mun niskaan.
No teen lyhyempiä päiviä, mut siltikin. Kiitos olis jokus kiva kuulla ja et joku noteerais vaikka edes kerran kun kämppä kiiltää..

Itse oon monesti kiitosta antanu kun on pyykit laittanu, mut mietin et kun onhan se ihan yhtälailla miehenkin hommaa pitää kotia puhtaana joten miksi siitä kiitosta tulisi antaa?? ja varsinkaan kun ei sitä itse saa.

vituttaa.. muutenki

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
Juu, ei muakaan kiitellä, mut vissiin mun pitäis kiitellä.
Ja muistaa kyllä joka kerran kun hän on tiskannut, mutta mun tiskauksista ei puhuta :headwall:
Muakin vituttaa, ihan muutenki! :D

no kiva etten ole ainoa :flower:

Meillä mies kyllä saa kiitosta, mutta samoin hän kiittää minua kun hommat teen. Meillä hommat menee tasan, niin ei harmita.

Uskon että ottaa päähän tollanen..!

mä oon miettiny ihan samaa.. munkin ukko aiva vinkuu kun ei kiitoksen sanaa tuu kun HÄN on siivonnu (ja se siivous käsittää vain imuroinnin,eikä edes ruokapöydän alta)

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
mä oon miettiny ihan samaa.. munkin ukko aiva vinkuu kun ei kiitoksen sanaa tuu kun HÄN on siivonnu (ja se siivous käsittää vain imuroinnin,eikä edes ruokapöydän alta)

Juu meilläkin vedetään just ja just keskilattialta, nurkat nyt niin imuria kaipaa. Siis HÄNEN mielestä... :kieh:

Mut en mä silti tota pässii pois vaihtais :heart:

No mua v*tuttaa että mies kiittää. :D

Eli eksänsä oli sen narisemalla opettanu siihen, että pitää kiittää jos on pessy pyykkiä, pitää kiittää jos on siivonnu, pitää kiittää jos on pessy ikkunat, pitää kiittää jos on laittanu ruuan (siis ymmärrän että ruuasta kiitetään, mutta jo ennen ruokaa siitä että laittaa ruokaa).

Tunsin itseni ihan idiootiksi, ihan niinkuin olisi suurikin uhraus minulta, että pesen omassa kodissani lattian. Ja siis mies tekee vähintään yhtä paljon kotitöitä kun minä, se oli vaan jotenkin tottunu siihen että muijalla kilahtaa jos ei koko ajan hoe että kiitos kun teit sitä ja tätä.

Samaa mieltä, että puolin ja toisin pitäis kiitellä tai sitten olla kiittelemättä, mutta hassua on jos yhteisistä hommista pitää vain toista osapuolta erityisesti kiitellä. Muutenhan myönteinen palaute molemmin puolin olisi takuulla hyvä juttu :).

Niin... Jos lakkais pyykit peseytymästä ja kävelemästä yksinään kaappiin. Jos tiskit ei enää hyppäisi itsekseen puhtaana kaappiin. Jos se kaikki paska ja ryönä ja roina ei enää itsekseen kävelisi pois niin mihinhän nuo miesparat joutuisivat? |O :snotty: Kenen ne lie luulee kotona tekevän kaiken? Olishan se kiitos joskus kiva mutta eihän itsestäänselvyyksistä tarvitse kiittää :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja No:
No mua v*tuttaa että mies kiittää. :D

Eli eksänsä oli sen narisemalla opettanu siihen, että pitää kiittää jos on pessy pyykkiä, pitää kiittää jos on siivonnu, pitää kiittää jos on pessy ikkunat, pitää kiittää jos on laittanu ruuan (siis ymmärrän että ruuasta kiitetään, mutta jo ennen ruokaa siitä että laittaa ruokaa).

Tunsin itseni ihan idiootiksi, ihan niinkuin olisi suurikin uhraus minulta, että pesen omassa kodissani lattian. Ja siis mies tekee vähintään yhtä paljon kotitöitä kun minä, se oli vaan jotenkin tottunu siihen että muijalla kilahtaa jos ei koko ajan hoe että kiitos kun teit sitä ja tätä.

no en mäkään halua et jokaisesta asiasta erikseen kiitellään, mutta edes joskus ja kun huomaa et on siivottu isomminkin tai edes joskus mainitsee et "Onpas ihanaa kun olet siivonnut, täälä näyttää tosi siistille" tai siis et osottaa sitä arvostusta..

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Muistatteko te kiitellä miehiänne kunnolla siitä et käyvät töissä tienaamassa rahaa? Jonka ajan kuitenkin ovat lastensa luota pois.

ihan yhtälailla mäkin käyn töissä ja oon sen ajan pois lapsen luota ja tuon myös perheeseen rahaa eikä muakaan siitä kiitellä.

Onhan se kuitenkin MIES joka ne hommat mahdollisesti tekee..Rakkaat siskot,eihän MIEHELLE kotityöt voi kuulua-ja siksipä hän ei niitä tee,tai jos tekee sitä pitää ylistää..

Tää on nyt sitten kirjoitettu "pottu korvien välissä"..ymmärtänette sen..

Hauskaa illan jatkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Muistatteko te kiitellä miehiänne kunnolla siitä et käyvät töissä tienaamassa rahaa? Jonka ajan kuitenkin ovat lastensa luota pois.

ihan yhtälailla mäkin käyn töissä ja oon sen ajan pois lapsen luota ja tuon myös perheeseen rahaa eikä muakaan siitä kiitellä.

No jos asia näin on niin sitten teillä on toistenne arvostukset vähän hukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
meillä mies tokas että "Veinhän minä roskatki!" ku totesin että jotain vois tehä :laugh:
Ja imurointi käsittää keittiön ja olkkarin keskilattiat...Miksihän sitäkään ei voi tehä kunnolla ku kerta alottaa :headwall:
Ja kiitosta ei tule ku pidän kodin ja vaatteet puhtaina ja hoidan lapset työn päälle. Itelleen aina vinkuu kiitosta.

Anteeksi miehet tällasta tekstiä... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

No jos asia näin on niin sitten teillä on toistenne arvostukset vähän hukassa.

välillä tuntuu kanssa joo.. ite yritän arvostaa miestä antamalla aikaa tehä omia juttuja, joka on tosi tärkeetä jne..

ja jos on jotain tehny niin noteeraan sen esim. sanomalla et "kiva kun oot...."

toki kiitän itse jos olen jotain pyytänyt tekemään ja tekee sen.

Mä motkotin ex:lleni aikanaan, kun en kotihommista saanu kiitosta. Tokas vaan, että ei kai niitä tarvi erikseen huomioida, kun mun osuuteni kuuluukin hoitaa. Pistin sille jauhot suuhun tokasemalla, että "ethän sä äitiäskään jätä kiittämättä, kun on ruuan tarjonnu" ja kertomalla esimerkin työelämän puolelta kiitoksen motivoivasta vaikutuksesta. En saanu kiitosta senkään jälkeen ku ruuasta (josta tosin oli aina kiittäny) ja sellasissa tapauksissa, kun olin tehny jotain miehen puolesta. Oli edelleen sitä mieltä, että erillistä huomiointia oman homman hoitamisesta ei tarvita. Ite kiitin kyllä.

Nykynen mies kiittää kyllä ja ite kiitän kans. Mun mielestä se osottaa toisen kunnioittamista ja arvostamista, kertoo ettei pidä toista ja toisen työpanosta itsestäänselvänä. Toki molempien kuuluu tehdä oma osuutensa, mut mun mielestä kiitokset on silti ansaittuja. Sitä paitsi ne motivoi tekemään uudestaankin. Onhan se paljon kivempi oma osuus ja ehkä enemmänkin hoitaa, kun tietää toisen sitä arvostavan.

Yhteistyössä