Miksi miestä saa lyödä mutta naista ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kirsikankukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kirsikankukka"

Vieras
Tasa-arvo?

Ja tämä siis periaatteessa. Tokikaan KETÄÄN ei saa lyödä mutta miksi on yleisesti paheksuttavampaa että mies lyö naista kuin päinvastoin?

Eiköhän tuossa ole ajatuksena se, että siinä isompi ja voimakkaampi lyö pienempää ja heikompaa.

Itse en tykkää siitäkään, että kaksi tasavahvaa miestä hakkaa toisiaan. Urheilulajina nyrkkeily vielä menee, mutta vapaaottelu on liian raakaa.

Koska aikojen alussa oli sääntö, että heikompaansa ei saa lyödä. Ja koska siihen aikaan päätettiin, että nainen on ja tulee aina olemaan heikompi, niin sitä ei saa lyödä. Sen lisäksi oli miehelle noloa, jos piti heikompansa kimppuun käydä. Eihän sellanen ole mies eikä mikään. Ja sanottiin, että käy heikomman kimppuun kun ei miehelle pärjäis.

Oma henk.kohtainen mielipide on, että ketään ei tietenkään saa lyödä. Ellei ole pakko.

ite olen sitä mieltä, että jos nainen lyö, niin mieski saa lyödä. tietty toiveena on, ettei tempase täydellä voimalla;)
ketään ei saa lyödä, mutta nainen ei ole mielestäni mitenkään oikeutettu siihen, että jos lyö, niin mies vaan kattelee ja antaa asian olla:/
itellä ei ole tullu sellasta tilannetta oisin saanu nokkiini, koska löin ensin.

Mieheni ex oli käynyt kaksi kertaa iholle, mies sai oikeasti tehdä töitä, jotta sai naisen rauhoitettua. Takaisin ei lyönyt. Kyllä miehestä huomaa vieläkin, että on asiasta hyvin murheissaan varsinkin, kun nainen vätittää, että tämä väkisin rauhoittelu eli holding ote jonka mies teki olisi pahoinpitelyä naista kohtaan. Kenelläkään ei ole oikeus satuttaa toista.

Mieheni ex oli käynyt kaksi kertaa iholle, mies sai oikeasti tehdä töitä, jotta sai naisen rauhoitettua. Takaisin ei lyönyt. Kyllä miehestä huomaa vieläkin, että on asiasta hyvin murheissaan varsinkin, kun nainen vätittää, että tämä väkisin rauhoittelu eli holding ote jonka mies teki olisi pahoinpitelyä naista kohtaan. Kenelläkään ei ole oikeus satuttaa toista.
semmoisia ne naiset on, monesti vielä yrittävät oikein kailottaa asiasta jotta joku "sankari" rientäisi paikalle.

Itse jouduin pariin otteeseen tuollaiseen tilanteeseen, sankarin toimet loppui siihen kun pyysin häntä katsomaan ja näyttämään minulle jäljet joita "hakkaamiseni" on aiheuttanut eksälle.. Noh, mitään ei tietenkään löytynyt koska mitään väkivaltaa ei käsistä kiinni pitäminen lyömisen estämiseksi, saati maahan laitto potkimisen estämiseksi, ollut.

Nainen vaihtoi puheenaihetta hyvin äkkiä kun huomasi että ei mene kusetus läpi kehenkään.

Yhteistyössä