Miksi minun mies on AINA pahalla päällä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
:o En käsitä, en. Tai siis olen ehdotellut sille kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta mikään ei tunnu kelpaavan ja kaikessa olen minä se paska, joka "sotkee asioita"...*huoh*

a) toista naista hänellä ei ole, siitä olen satavarma
b) taloustilanteemme on aika persiillään, oisko se syynä?
c) mies on joutunut olemaan sairaslomalla, oisko se syynä?
d) olen itse sairastellut paljon viimeisen puolen vuoden aikana, oisko se syynä?
e) mies haluaa kipeästi uudemman, isomman auton ja ihan pakko se olisikin hankkia, mutta taloustilanne on mikä on, oisko se syynä?
f) miehellä ei ole harrastuksia, oisko se syynä?
g) mies voi olla masentunut kaikesta luettelemastani (paitsi ehkä ei kohdasta a) johtuen, oisko se syynä?

MITÄ IHMETTÄ TÄSSÄ TEKEE? Ukko vaan kiukuttelee kuin pikku lapsi ja syyttää toisia kaikesta, ei ikinä myönnä omia virheitään...ei se aina ole ollut tällanen...on perusluonteeltaan hyvinkin hauska ja kiltti ja iloinen...mutta se on muisto vain...
Olen ehdottanut jopa, et heittäis minut pihalle ja hommais kivemman eukon, josko se piristäis, mut ei sekään ole kuulemma hyvä ajatus! :o
Turha sanoa, et jätä se sika.

*syvä huokaus*

Täällä kanssakärsijä, mieheni on muuttunut todella äkäiseksi ja väsyneeksi, välillä murjottaa monta päivää puhumatta.
Meillä on myös sairastellut koko porukka ja talousasiat todella masentaa minuakin, ei meinata saada laskuja maksetuksi millään....
Kumpikin ollaan työttömänä eikä tiedetä miten tästä selvitään.

Haluaisin niin nähdä mieheni taas sellaisena tyytyväisenä ja iloisena kuin hän oli, mutta ne ajat taitaa olla mennyttä...

Pakota se ukkokultas puhumaan. Meillä ainakin auttaa, kun saa puhuttua sen mikä risoo. Vaikka yleensä aluksi nikottelee, ettei haluis/ehtis/jaksais nyt jutella...

Oi voi...mies itse sanoo, et rahasta kaikki johtuu ja se on toisaalta ihan helppo uskoa, sillä ahdistaa se minuakin! Mutta itse kykenen pistämään asiat sillä tavalla oikeisiin mittasuhteisiin, etten rahan takia pistäisi perhettä kärsimään tai muuta vastaavaa.
Mies on valtava stressaaja, enkä ihan hevillä edes keksi sellaista tilannetta, jossa hänen EI "tarvitsisi" mistään stressata! Siis vaikka olisi sitä rahaakin, niin sitten se stressinaihe olisi joku "kiire kauppaan", "auto ehkä hajoaa", "lapset taas kipeänä" tai muuta vastaavaa...siis AINA se keksii jotain, mistä stressata.
Olemme tästä puhuneet varmaan satamiljoonaa kertaa (tai minä lähinnä puhunut ja mies murissut ja örissyt...), ei auta asiaa.
Tekis mieli repiä tuota korvista, että näkisi kaiken sen HYVÄN, mitä hänenki elämässään taatusti on ja paljonkin!! Mutta ähh!

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Pakota se ukkokultas puhumaan. Meillä ainakin auttaa, kun saa puhuttua sen mikä risoo. Vaikka yleensä aluksi nikottelee, ettei haluis/ehtis/jaksais nyt jutella...

Tämä on maailman vaikein tehtävä. Mies ei osaa keskustella.
Tai OSAA, jos haluaa, sen teidän, mutta ei kai halua.
Aina hermostuu, jos tietää, et nyt pitäis puhua ja jos sit vähän väkisin sen keskustelun pistän pystöön, ukko vaan murisee tai mököttää...saattaa väliin sanoa jotain "joko lopetit?" tmv, vaikka en TODELLAKAAN ole aina mäkättämässä, vaan ihan asiallisesti ja ystävällisesti keskustelisin...
Tuntuu NIIN toivottomalta. Argh.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:

Tämä on maailman vaikein tehtävä. Mies ei osaa keskustella.
Tai OSAA, jos haluaa, sen teidän, mutta ei kai halua.
Aina hermostuu, jos tietää, et nyt pitäis puhua ja jos sit vähän väkisin sen keskustelun pistän pystöön, ukko vaan murisee tai mököttää...saattaa väliin sanoa jotain "joko lopetit?" tmv, vaikka en TODELLAKAAN ole aina mäkättämässä, vaan ihan asiallisesti ja ystävällisesti keskustelisin...
Tuntuu NIIN toivottomalta. Argh.

No vastaa, että en lopettanut, enkä lopeta ennenkuin saadaan kunnollinen vastavuoroinen keskustelu aikaiseksi, etkä sitten myöskään lopeta :whistle: