V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja myy:luin ekan sivun ja se riitti..
meillä tuttavissa perheitä jotka tosiaan on ostaneet niitä taloja lainalla jne muuta tarvittavaa, oma asunto on ainoa asia jota varten minä ikinä lainaa ottaisin.
meillä on käynyt todella hyvä "tuuri" jos näin voi sanoa, perintönä asunto josta meidän ei tarvitse ikinä lähteä, sopivan kokoinen 4-henk perheelle. autokin on, uutena hankittu ja sen sain vanhemmiltani vieläkin tuntemattomista syistäsiinä on 2 asiaa josta muistan kyllä joka päivä olla kiitollinen, moni kun joutuu itse nämä hankkimaan tai olemaan ilman.
kaikki mitä meillä kotona on, on hankittu käteisellä ja jos jotain tarvitaan säästetään hetki ja hankitaan se, velkaa ei kumpikaan haluta kuuna päivänä ottaa, ei edes osamaksuja.
kai se on hienoa maksaa niitä osamaksuja ties mistä, tällänenkin perhe meidän tuttavapiiristä löytyy.. jokainen kuitenkin tyylillään, en ala muita tuomitsemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja myy:Alkuperäinen kirjoittaja samaa miettinyt:Alkuperäinen kirjoittaja myy:luin ekan sivun ja se riitti..
meillä tuttavissa perheitä jotka tosiaan on ostaneet niitä taloja lainalla jne muuta tarvittavaa, oma asunto on ainoa asia jota varten minä ikinä lainaa ottaisin.
meillä on käynyt todella hyvä "tuuri" jos näin voi sanoa, perintönä asunto josta meidän ei tarvitse ikinä lähteä, sopivan kokoinen 4-henk perheelle. autokin on, uutena hankittu ja sen sain vanhemmiltani vieläkin tuntemattomista syistäsiinä on 2 asiaa josta muistan kyllä joka päivä olla kiitollinen, moni kun joutuu itse nämä hankkimaan tai olemaan ilman.
kaikki mitä meillä kotona on, on hankittu käteisellä ja jos jotain tarvitaan säästetään hetki ja hankitaan se, velkaa ei kumpikaan haluta kuuna päivänä ottaa, ei edes osamaksuja.
kai se on hienoa maksaa niitä osamaksuja ties mistä, tällänenkin perhe meidän tuttavapiiristä löytyy.. jokainen kuitenkin tyylillään, en ala muita tuomitsemaan.
no tuota, sun ei ehkä kannata tähän ketjuun tulla, kun on kaikki tullut ilmaiseksi kuin manulle illallinen.
niin, tai niin halusit ymmärtää. asuntoa ja autoa lukuunottamatta kaikki on hankittu itse. mutta helppo on tuo asenne ottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja myy:Alkuperäinen kirjoittaja samaa miettinyt:Alkuperäinen kirjoittaja myy:luin ekan sivun ja se riitti..
no tuota, sun ei ehkä kannata tähän ketjuun tulla, kun on kaikki tullut ilmaiseksi kuin manulle illallinen.
niin, tai niin halusit ymmärtää. asuntoa ja autoa lukuunottamatta kaikki on hankittu itse. mutta helppo on tuo asenne ottaa.
anteeksi.
nyt vasta kommentoin tähän ketjuun.. mutta siis tosiaan, jos auto ja asunto on ilmaiseksi saatu, niin miten ihmeessä sitä ei olis varaa ostella ihan mitä tahansa muuta käteisellä?!? tai sitten täytyy olla jo todella huono rahankäyttäjä, tai muu kriisitilanne päällä.
mulla on tällä hetkellä melko huono taloudellinen tilanne, kun olen hoitovapaalla. reilusti yli puolet mun tuloista menee asumiseen ja auton maksuihin, eli muuten täytyy aika säästäväisesti elää. jos mä siis voisin olla noista maksamatta, niin voisin elellä todella ruhtinaallisesti.
eli todellakaan sä et nyt näy ymmärtävän, mistä puhut![]()
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tottakai kukin tyylilläänAlkuperäinen kirjoittaja katmat:kukin tyylillään.selvisimme elossa vaikka ostimme 3 vuotta sitte osamaksulla pesukoneen.Se on 2 vuotta sitte jo maksettu kokonaan ja jos paukahtaa niin sama homma uudestaan.Ja edelleen korostan että pesukone todella on ainoa tavara joka pitää saada heti,mikä tahansa muu hajoaa niin se voi odottaa että saamme säästettyä rahaa uutta varten.Käytän kestovaippoja niin on ihan kiva että on toimiva kone talossa.Ja sekin on sellasta että ku pienistä tuloista säästää ja sit jos tuleeki useempi vastoinkäyminen putkeen niin ei siinä ehdi säästää uudestaa sitä tonnia sinne säästötilille.Mullaki oli tonni säästössä mutta auto hajos ja tuli yhtä ja toista isoa juttua niin nyt jäljellä enää 200 ja tässä saaki sitte säästää seuraavan 2 vuotta että ollaan taas tonnissa.Tosin menen vuoden päästä töihin,jolloin meidän tulot triplaantuu nykyiseen verrattuna,ehkä sitte saa nopeammin säästöjäki.Kunhan kerroin, että mut on kasvatettu siten, että velaksi ostetaan vain asunto.
niin,meillä on velaton asunto.Joten pystyn maksaa monta pesukonetta niillä rahoilla mitä monella menee asuntolainaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:Alkuperäinen kirjoittaja lö:Meillä on velkaa ainoastaan asunnosta (jäljellä alle 90.000e). Tänä vuonna otin myös opintolainaa, koska se on mielestäni sijoitus omaan tulevaisuuteeni ja toisaalta mulla on alle puolet opinnoista enää jäljellä eli mitään ihan hirvittävää summaa ei tule kertymään ottaen huomioon myös tulevan alani palkkataso. Muuten emme rahoita lainalla mitään. Meitä siis 2+3.
eli jos teillä paukahtaa yhtäaikaa jääkaappi,pesukone ja auto niin hyvin pystytte maksaa käteisellä korjaukset ja uusien ostot?
Alkuperäinen kirjoittaja myy:Alkuperäinen kirjoittaja samaa miettinyt:Alkuperäinen kirjoittaja myy:luin ekan sivun ja se riitti..
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja katmat:Alkuperäinen kirjoittaja lö:Meillä on velkaa ainoastaan asunnosta (jäljellä alle 90.000e). Tänä vuonna otin myös opintolainaa, koska se on mielestäni sijoitus omaan tulevaisuuteeni ja toisaalta mulla on alle puolet opinnoista enää jäljellä eli mitään ihan hirvittävää summaa ei tule kertymään ottaen huomioon myös tulevan alani palkkataso. Muuten emme rahoita lainalla mitään. Meitä siis 2+3.
eli jos teillä paukahtaa yhtäaikaa jääkaappi,pesukone ja auto niin hyvin pystytte maksaa käteisellä korjaukset ja uusien ostot?
Meillä ainakin on säästöjä....