Miksi monet luulee että oma mielipide on juuri se oikea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Täälläkin sellaisia tapaa.:-) Minusta on suoranaista tyhmyyttä julistaa omaa mielipidettä tai tekotapaa ainoana oikeana, ja sitten ihmetellä miksi joku tekee/ajattelee eri tavalla. Tyyliin että "Minä imetän lastani 3-vuotiaasti, enkä kertakaikkiaan voi ymmärtää miksi kaikki ei tee niin"..

Maailmassa on miljoonia ihan yhtä hyviä tapoja tehdä asioita.

se taitaa vaan tuntua niin kivalta ajatella niin :D ja onhan se huonon itsetunnon omaavalle uhka omaa toimintatapaa kohtaan jos joku kehtaakin tehdä sen toisin ja olla vielä sitä mieltä että toisinkin asian voi tehdä.

No tietty siksi, että minä olen oikeassa. Aina ja joka asiassa. Jos olisin väärässä, niin muuttaisin mieltäni ja sitten olisin taas oikeassa:D

Oikeasti olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa. On paljon eri tapoja tehdä asioita ja harvoin yksi ainoa on oikea. Rasittaa ihmiset, jotka eivät osaa ajatella asioita useammalta kantilta. Vain matematiikassa ja vastaavissa on eksakteja vastauksia, muussa elämässä harvemmin.

Ja ylläoleva mielipide on tietenkin oikea:)

Saman huomannut :whistle:
Tuntuu aika huvittavalta ja toisaalta surulliselta, miten keskenkasvuisia jotkut ihmiset täällä palstalla ovat.

Myöskään käytöstapoja ei tunnu kaikilla olevan. Tosi on, ettei tätä palstailua pitäisi kamalan tosissaan ottaa, mutta kaikki me olemme aikuisia, joten olisi suotavaa myös käyttäytyä sillä tavalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Tuntuu aika huvittavalta ja toisaalta surulliselta, miten keskenkasvuisia jotkut ihmiset täällä palstalla ovat.

Myöskään käytöstapoja ei tunnu kaikilla olevan. Tosi on, ettei tätä palstailua pitäisi kamalan tosissaan ottaa, mutta kaikki me olemme aikuisia, joten olisi suotavaa myös käyttäytyä sillä tavalla :)

täällä on helppo hyökätä toista vastaan ja sanoa rumastikin kun ei tartte tehdä sitä omalla nimellä ja face to face.Uskallan veikata että suurin osa rajuista mielipiteistä jäis sanomatta jos pitäis sanoa ne leikkipuistossa kaikkien nähden ja kuullen...vai???

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No minusta taas olisi sangen outoa jos ihminen ei seisoisi oman mielipiteensä takana.

Samaa ajattelen... Siis omaa mielipidettään on oikeus puolustaa, kunhan antaa muille samalla oikeuden ja vapauden olla rauhassa väärässä :saint:

No minusta taas olisi sangen outoa jos ihminen ei seisoisi oman mielipiteensä takana.

siis saahan sitä seisoa oman mielipiteen takana ja perustella miksi on sitä mieltä,mutta vaikka seisookin oman mielipiteen takana niin eihän se tarkoita että kaikki muut ovat väärässä tai että he ovat huonoja äitejä/isiä jos toimivat jossain asiassa eri tavalla kuin itse...

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

täällä on helppo hyökätä toista vastaan ja sanoa rumastikin kun ei tartte tehdä sitä omalla nimellä ja face to face.Uskallan veikata että suurin osa rajuista mielipiteistä jäis sanomatta jos pitäis sanoa ne leikkipuistossa kaikkien nähden ja kuullen...vai???

Totta.
Täällä on helppo hyökätä ja piiloutua nikin taakse.

Mä en vaan ymmärrä kaikkea ilkeilyä, mitä täällä palstalla esiintyy.

Mielipiteensä saa toki sanoa, mutta pitää myös ymmärtää, ettei se välttämättä ole ainoa oikea.

Meitä tosiaan on moneen junaan. Mielipideasiat on sellainen aihe, että siitä voisi väitellä loputtomiin. Ihan sama jos joku tykkää punaisesta ja toinen sinisestä, niin se toinen on ihan idiootti ku tykkää muka väärästä väristä :D jokin aika sitten tuli kaverin kanssa väittelyä, kun hän ei voinut ymmärtää että tykkään ruskeasta teemasta ja haluaisin sarjaa itselleni. Hän ei voi sietää mitään ruskeaa ja astioissa ihan kamalaa. Eli minä siis olin se hölmö osapuoli, joka tykkää väärästä asiasta ;) ihan kun toiset vois jotenkin määräillä muita sen oman pillin mukaan!

siis saahan sitä seisoa oman mielipiteen takana ja perustella miksi on sitä mieltä,mutta vaikka seisookin oman mielipiteen takana niin eihän se tarkoita että kaikki muut ovat väärässä tai että he ovat huonoja äitejä/isiä jos toimivat jossain asiassa eri tavalla kuin itse...

No jos joku noin kokee niin vika on minusta silloin siinä vastapuolessa. Jos oikeasti antaa jonkun mielipiteen noin rankasti vaikuttaa.

Tällä palstalla EI SAA olla mielipiteitä jotka poikkeaa enemmistöstä. Mm tuo pitkään imettäminen näyttää ärsyttävän enemmistöä. Ja jos joku nimimerkki sitä puolustaa ihan asiallisesti, niin jo muut hyökkäävät epäasiallisesti kimppuun.
Toki fanaattiset mielipiteet saattavat ärsyttää, mutta samahan on ihan oikeassa elämässä.
Vai kuinka moni tunnustaa haistattelevansa ja vattuilevansa vaikka jehovan todistajille jotka ovikelloa rimpauttavat?
Silti palstalla jt´t ovat vapaata riistaa.

Kaikki tavat eivät yksinkertaisesti ole yhtä hyviä, vaan toiset ovat ihanteellisempia ja parempia kuin toiset. Ainahan niitä ei voi jokainen noudattaa, se on ihan ymmärrettävää mutta ihan turha alkaa kinastella vaikka korvike- ja rintaruokinnasta miten ne ovat yhtä hyviä tapoja, kun se on kaikkien tiedossa ja lukee korvikepurkissakin, että rintamaito on parasta ravintoa.

Tää on tosi yleistä.. Sitten useimmiten vielä ei osata perustella ollenkaan sitä omaa vastausta, vaan se on niin, koska MÄ SANON.. Hyvillä perusteluilla tuo esille usein sen, että on perehtynyt aiheeseen ja tietää siitä jotain, jolloin voi pitää sitä mielipidettä "hyväksyttävänä". Kun taas mielipiteet joita ei osata perustella, jäävät ainakin minulta noteeraamatta. Tottakai haluaisi aina olla oikeassa, mutta kyllä sitä miettii toistakin kantaa, jos on hyvin perusteltu ja joskus voi tulla esille jopa sellaisia pointteja joita itse ei ole älynnyt ottaa huomioon.

Se täällä palstalla tosiaan ärsyttää, jos joku sanoo eriävän mielipiteen niin kaikki on kimpussa, mielipide asioista kiisteleminen on naurettavaa, ja varsinkin niistä pilkkaaminen, aikuisia ihmisiä kun täällä palstalla on suurin osa.

No jos joku noin kokee niin vika on minusta silloin siinä vastapuolessa. Jos oikeasti antaa jonkun mielipiteen noin rankasti vaikuttaa.

makuasia on mielipide tästäkin aiheesta :D pohojalaaseen ajattelutapaan kuuluu kyllä se,että vika on aina vastapuolessa.Pohojalaanen verbintaivutuskin menee näin: 1.minoon oikias 2.sinoot vääräs 3.soon ihan mettäs 4.mollahan oikias 5.tootta vääräs 6.totta yhyren kerran :laugh:

No siksihän se on oma mielipide kun se on koettu oikeaksi tavaksi.

Itsekin sorrun jossain asioissa siihen etten käsitä miten joku voi pitää jotain toista tapaa tai asiaa oikeana kuin minä. En vaan aina mene jakeluun :D

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Itsekin sorrun jossain asioissa siihen etten käsitä miten joku voi pitää jotain toista tapaa tai asiaa oikeana kuin minä. En vaan aina mene jakeluun :D

Jokaisen olisi hyvä tuntea ihmisiä jotka toimivat toisin kun itse. Silloin suhtautuisi asioihin vähän keveämmin. Eikä aina näkisi vain oikeaa ja väärää tapaa. Ainoastaan oikean ja väärän tavan OMALLE perheelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Samaa ajattelen... Siis omaa mielipidettään on oikeus puolustaa, kunhan antaa muille samalla oikeuden ja vapauden olla rauhassa väärässä :saint:

Nimenomaan tätä tarkoitin. Minusta on aika tyhmää alkaa paasata siitä että muut ovat väärässä kun eivät tee/ajattele samoin kuin itse. Omassa päässään saa jokainen toki pitää itseään kaiken tietävänä ja aina oikeassa olevana.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Jokaisen olisi hyvä tuntea ihmisiä jotka toimivat toisin kun itse. Silloin suhtautuisi asioihin vähän keveämmin. Eikä aina näkisi vain oikeaa ja väärää tapaa. Ainoastaan oikean ja väärän tavan OMALLE perheelleen.

Just näin. Se oma lapsi ei ole kaikki muut, se oma perhe ja toimintavat eivät ole yhtä kun jokanen perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Öh, no joo tottakai. Ehkäpä mä nyt tämän kuitenkin tiedän.

Mutta jossain asioissa pyörin oman navan ympärillä. Ja hyvähän se on myöntää.
Ainakin monet ekologiset näkökantani ovat jyrkkiä. Lastenkasvatukseen liittyvät asiat harvoin ovat musta-valkoisia.

Yhteistyössä