[QUOTE="vieras";22963646]Ei tartte olla missinmitoissa tai "timmi" ollakseen silti terve ja hyvinvoiva. Mitä enemmän vyötäröllä on tavaraa,sitä isompi terveysriski se on. En sanoisi että elämässä on muutakin kuin terveys.[/QUOTE]
Ap:han tekee tulkintoja ulkonäön perusteella? Mulla on löllöä mahassa ja olen muutenkin vähän "paksussa" kunnossa. Juoksen kuitenkin yli 10km:n lenkkejä tavoitteena puolimaraton ensi kesänä, käyn jumpassa pari kertaa viikossa, herkuttelen kohtuudella mutta en myöskään syö mitään superkevyttä ruokaa vaan nautin ruoasta. En tupakoi, en juo. Veikkaan, että olen ainakin aerobisesti varsin hyvässä kunnossa verrattuna moniin oman ikäisiini, eli 30-vuotiaisiin. Mutta jos ap näkee mut uimahallissa, ajattelee mun todennäköisesti olevan mitään tekemätön, epäterveellisistä elämäntavoistani kärsivä löllykkä.
Mun omat syyt sille, miksi painoa kertyi pikkulapsiaikana ovat:
- todella huonosti nukkuneet vauvat/taaperot ja siitä seurannut krooninen univelka
- miehen ylityöt, joilla mahdollistettiin taloudellisesti mun kotona olemista (12h arkisin, myös viikonloput töissä) ja tähän liittyen se, ettei muita verkostoja ole kuin useamman sadan kilsan päässä
- nivelpsoriasis, joka puhkesi toisen raskauden aikana ja teki elämän tosi kipeäksi noin 1,5 vuotta toisen synnytyksen jälkeen
- töihin palattua se, etten enää raaski ottaa omaa aikaa iltaisin, kun olen jo päivät erossa lapsista. Liikunta-aikaa jäi aluksi siis vain viikonloppuna
Nyt pikku hiljaa alkaa arki asettumaan unien, sairauden ja työrytmien suhteen. Aikaa liikunnalle on enemmän. Mutta löllerö mikä löllerö ja tekosyitä kaikki em!