miksi muille on ongelma että lapseni 1v5kk ei syö karkkia, juo mehua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Esikoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja normiäippä;25821985:
No mummoilla ja papoilla nyt vaan on se etuoikeus hemmotella lapsenlasta ja minusta se ainakin on ihana tapa, vaikkakin itseäkin ajoittain ärsyttää karkkien tuominen. Muistan kuitenkin lapsuudestani, kuinka ihana itsellä oli päästä sinne mummolaan, kun siellä oli aina kaapissa jotain herkkuja... Älkää olko niin nipoja, saa lapsilla joskus jotain kivaakin olla! :)

Joo, se isovanhempien herkunjako-oikeus on ok sit ku ollaan vähintään kouluikäsiä. Tuo karkin jätskin ja keksien syytäminen on vähä hankalaa tommoselle taaperoikäselle ja vähä isommallekki, varsinki jos ne normaalit ruoat pukkaa unohtuu siinä..

Tota "herkuttomuutta" kun ihmetellään, niin vanhemmat ei sitä vaan just ymmärrä ja jos nuoremmat sitä kritisoi niin ne on vaan kateellisia ku eivät ite oo pystyneet herkkuja "salaamaan" lapsiltaa..

Meillä syödään kohtuudella herkkuja (kolme alle kouluikäistä) mutta ihanteena oli meilläkin karkittomuus mahd pitkälle... Ei noi vieläkään aina kokonaista karkkiaskia syö eikä pusseja ole koskaan saaneetkaan..

[QUOTE="alma";25822130]Olen tavallaan ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä lapsia saa lelliä ja hemmotella.
Ainoa asia mitä siis itse olen äidiltäni pyytänyt on se, ettei kaiva sitä perhanan suklaamunaa kassistaan ennen kun olemme syöneet sen juuri valmistamani ruoan. Lapsi kun itse ei noita herkkuja vielä osaa edes kaivata saati pyytää.[/QUOTE]

No meillä näkevät niin harvoin (kerran kuussa max), etten ole viitsinyt repiä pelihousuja vaikka joskus unohtavatkin mun ohjeet :) Musta on tullut lapsen myötä ihan hellämielinen... ;)

Ei meilläkään mukula pienenä syöny herkkuja ja mehua. Aina löyty kylästä vaikka maitoa ja leipäpala kouraan eikä kukaan ihmetelly. Kyl se isompana ehti tutustua makeaan. Miksi oiskaan pitäny tunkea karkkia ja keksiä kun yhtälailla meni se leipä yms. Ei ollu sellanen "ei se saa sitä ja tätä"-meininki, ei se ollu vailla herkkuja.

Yhteistyössä