Miksi mulle ei ikinä käy huutiksessa näin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rt:
mä taas ihmettelin sitä, että niin monessa vaatteessa oli tahraa :o

Samoin. Ja monet olivat myös risoja: "reiän takamuksessa saa korjattua parilla pistolla; vuori revennyt; vetskari sivussa risa" jne.

Mä voin todellakin ymmärtää että joku maksaa reilusti toista sataa 50-osaisesta vaatepaketista, jos vaatteet ovat ehjiä, tahrattomia ja nättejä. Useimmat tämän paketin vaatteista eivät olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja hilirimpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajankohta milloin myy (esim. nyt hyvä aika myydä kevät-kesävaatteita)

Gee, mulla kaapit pursuaa tytön kesä-söpöstelymekkoja ja ajattelin, että joskus huhti-toukokuussa alan iskeä niitä myyntiin. Silloinko olen jo auttamattomasti myöhässä? :o

Tuskinpa, mutta huutiksen myynnit myötäilee kauppojen myyntä. Oon jonkun talvihaalarin huutanut näihin aikoihin, saa paljon halvemmalla kuin syksyllä.

Meillä on todella paljon hyvää vaatetta ja myynkin yksitellen, silloin myös jokainen saa vain ne mitä haluaa.

Ja meillä on helkkaristi vaatetta, koska ostan helkkaristi, ihan se on omaa hurahdusta tyttöhepeneisiin. Pojalle en osta niin paljon. Mutta tiedän äitejä joide pojilla on mielettömästi vaatetta, jo ulkopukuja 10/kausi/lapsi.
No, ei niitä ehdi paljoa pitää/vaate, jää hyväkuntoisena myyntiinkin, mutta tostuus on että niistä on itse maksanut myös. Ja keneltä se on pois jos jollain on lapsilleen paljon vaatetta?

Ihmiset ostaa Lindexiä, koska sieltä saa kivoja kuoseja ja mukavaa käyttövaatetta. Design-vaatteet on ainakin meillä jäänyt miltei pitämättä kokonaan.

Ja sitten mikä kellekin on Designia...Kaikki ei halua Burberryä.

Mä en myy huutiksessa rahastusmielessä, vaan kierrätysperiaatteella. Kunhan saan tavarat nurkista kiertoon. Ei mua harmita jos joku toinen tienaa myynniillä. Multa saa huudettua puoli-ilmaista tekstiiliä. Ja ne mitä en myy, annan ilmaseksi eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Se on siitä tuttupiiristä, joka huvikseen huutelee. Ei ne varmaan toisilleen mitään maksa kun huutelevat ristiinsä.

Katsoin haulla näiden aamun ja prinsessoiden tarjouksi ja kyllä he huutavat myös ihan erikin kohteissa ja aivan monenlaisilta myyjiltä. Tarvinnevat samankokoista vaatetta lapsilleen, joten osuvat samoille apajille sitten toisinaan...

On täällä epäluuloista sakkia :D

Ihmettelen minäkin paria asiaa:

Esim henkkamaukalla samoja vaatteita saa miltei samaan hintaan ihan uutena
Miks jotkut oli korottanu tuota huutoa vaikka kukaan ei ollu huutanu lisää?

Alkuperäinen kirjoittaja hilirimpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajankohta milloin myy (esim. nyt hyvä aika myydä kevät-kesävaatteita)

Gee, mulla kaapit pursuaa tytön kesä-söpöstelymekkoja ja ajattelin, että joskus huhti-toukokuussa alan iskeä niitä myyntiin. Silloinko olen jo auttamattomasti myöhässä? :o

jos hm:n kesäkuvasto ilmestyy tammikuussa postiluukusta, niin olet!

Näitä muutamia kauppiaita on joilla hinnat nousee aina pilviin, ja heillä myös sitä vaatetta on usein paljon samaa kokoa ja lähes käyttämättömiä. ;)
ja yllättäen samat huutajat korottelee hinnat pilviin (muutamia kun oon katsonut niin asuvat vielä samoilla paikkakunnilla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mutta tostuus on että niistä on itse maksanut myös. Ja keneltä se on pois jos jollain on lapsilleen paljon vaatetta?

:)

Onhan jokainen, joka ei ole saanut ilmaiseksi vaatetta tutuilta, maksanut vaatteista jotain, olivatpa uutena tai käytettynä ostettuja. Ei se silti tarkoita automaattisesti, että käytetystä - ja vielä huonokuntoisesta sellaisesta - pitäisi saada takaisin sama raha jonka itse on vaatteisiin alunperin laittanut.

Eikä se keneltäkään ole pois tietenkään, miten paljon vaatetta jollakulla on :) . Pari on tässä ketjussa ihmetellyt vaatteiden määrää, mutta suurimmaksi osaksi täällä on kyllä päivitelty - ja ihan aiheesta - miksi joku haluaa maksaa noin paljon per vaate huonokuntoisista rytkyistä.

Nuo vaatteet ovat pääasiassa jotain market-ostoksia (missä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta pointti se että niistä saa uutenakin halvalla) ja lisäksi melkein jokaisessa on tahroja ja muutamat ovat jopa rikki. Siksi tuota hintaa ihmettelen, ja selvästi olen kaikkea muuta kuin ainoa =)

Yhteistyössä