Miksi mun 4kk ikäinen vauva heräilee öisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ivalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ivalo

Vieras
ja iltaisin ei keskity nukkuun yöuniaan, kun vähän päästä herää ja itkee kunnes taas rauhottuu syliin tissille.
Auttaiskohan lisämaito/kiinteät/vellit asiaan?
On todella väsynyt olo tällähetkellä tän takii.

No koitappa niitä kiinteitä. Onhan vauvasi jo 4 kk. Onko oppinut kääntymään? Meillä tyttö oppi kääntymään 4 kk iässä ja tekee sitä edelleenkin (nyt 9kk) öisin, ja herää sitten siihen, että on mahallaan.

Sama ongelma täälläkin.. Ainoa vaan että mun vauvalla ikää on puolet enemmän!
Yöt on olleet yhtä helvettiä siitä lähtien kun vauva täytti n. 3 kk. Nukun nykyisin n. 3 tuntia yössä ja olo on sen mukainen.

KOSKA TÄMÄ HELPOTTAA???

Täällä lapsi jo 20kk ja heräilee edelleen, tissiä ei toki ole saanut enää kuukausiin ;) Meillä ei ainakaan kiinteiden aloitus auttanut pätkääkään. Huono nukkuja ja tottunut siihen, että äiti nukkuu samassa huoneessa, kun ei ole kahta huonetta enempää.

Jotkut vauvat vaan heräilee. :xmas: Voithan sä kokeilla kiinteitä, mut todella monella on tilanne vain pahentunut, varssinkin jos kiinteitä aloitetaan pienelle (alle 6kk) vauvalle. Vauvat on yksilöitä. Jos naapurin vauva on alkanut kiinteiden myötä nukkua paremmin, niin teidän vauva saattaa vollottaa kahta enemmän. Elämä on.

Ihan normaaliahan tuo on. Usein kiinteiden aloitus ei todellakaan auta öihin, monesti huonontaa niitä kun vatsa joutuu kovemmalle. Jos vauva on esikoinen, niin nuku päivällä, vinkkini siis kolmen äitinä on se, että älä odota milloin tämä tilanne loppuu, vaan sopeudu. Jos vauva on noin pieni. Itse olen tassuttelu unikouiluttanut meidän vauvat n. 8 kk iässä ja siihen saakka jokainen heräilivät/söivät n. 2-5 krt/yössä. Ainakin mun mielestä on ihan normaalia että vauvat tekevät näin (onhan niitäkin jotka nukkuvat laitokselta saakka yönsä, mutta meille ei sellaista valitettavasti ole kertaakaan tullut ;)).

Sellaisia ne on. Vauvat.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
meille lastenlääkäri juuri tällä viikolla suositteli kiinteiden aliottamisen 4kk iässä..on kuulemma paras herkkyyskausi kiinteiden totutteluun.

Ja meille taas lääkäri ei suositellut vielä, kun kasvaa niin hyvin vielä pelkällä rintamaidollaki. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt äiti:
Yöt on olleet yhtä helvettiä siitä lähtien kun vauva täytti n. 3 kk. Nukun nykyisin n. 3 tuntia yössä ja olo on sen mukainen.

KOSKA TÄMÄ HELPOTTAA???

Lohduksi: koska vaan. Mulla oli esikon kanssa sama tilanne ja naps 9kk nukkui yhtäkkiä 4 yötä putkeen ja sitten pidinkin jo baarin kiinni. Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
meille lastenlääkäri juuri tällä viikolla suositteli kiinteiden aliottamisen 4kk iässä..on kuulemma paras herkkyyskausi kiinteiden totutteluun.

Ja meille taas lääkäri ei suositellut vielä, kun kasvaa niin hyvin vielä pelkällä rintamaidollaki. :)

juu,kyllä meilläkin ihan yläkäyrillä mennään.

Jos vauva herää 4 kertaa yössä on se mielestäni ihan normaalimäärä ja normaalivauva. Tuskin sille mitään voi tehdä, kyllä ajan myötä tilanne ehtii vielä muuttua.Tuttavan 15kk ikäinen herää reilun tunnin välein, siinä on mielestäni vasta nukkumisongelma. Koeta tehdä yö itsellesi mahdollisimman helpoksi, ota vauva viereen ja lepää päivällä jos voit.

KOSKA TÄMÄ HELPOTTAA???

helpottaa siellä 18 vuoden paikkeilla... :hug:

ei mun mielestä kovin usein heräile jos neljä kertaa. Ihan normimäärä ainakin meidän lapsilla ollut. Tuossa iässähän voi kuitenkin alkaa antaan jo hieman soseita jos siltä tuntuu. Tai velliä illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:

KOSKA TÄMÄ HELPOTTAA???

Joo sitten ne ei muuta tekis kun nukkuis ja laiskottelis :)

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:

KOSKA TÄMÄ HELPOTTAA???

Niin. Mulla 3-vuotias ja on elämänsä aikana nukkunut tasan 2 yötä niin, ettei hänen luonan ole tarvinnut käydä... Puolivuotiaani herää n. 4 kertaa. Kiinteitä syö hyvin, mutta tissille tahtoo silti pari kertaa ja muuten pyörii tuttia etsien.

Meillä vauva heräili 2h välein yöllä syömään ja kyllä väsytti kovaa...Yösyöttäminen lopetettiin 6kk ikäisenä ja ruvettiin työntää tuttii suuhun. Sitä rumpaa kesti 3kk ennen, ku se tutti pysy suussa. Maitoa annettiin 4-6 aikaan jos meinasi nousta ylös. Lapsi oppi nukkuu yönsä kertaakaan heräämättä 11kk, ku siirrettiin omaan huoneeseen.

KOSKA TÄMÄ HELPOTTAA???

Meillä sama pulma! Tosin olen opetellut menemään nukkumaan jo kahdeksan jälkeen, että saan pätkissä nukkua ainakin kuusi tuntia yhteensä.

Yhteistyössä