A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap ei taida tietää paljoakaan maaseudunelämästä eikä maataloudesta.Mutta kiva kun mielipiteitä löytyy senkin edestä..![]()
No valistapa sitten, niin katsotaan, missä on aukkoja.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ap ei taida tietää paljoakaan maaseudunelämästä eikä maataloudesta.Mutta kiva kun mielipiteitä löytyy senkin edestä..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Mulla ei ole yhtään lasta. Saanko ap:lta jonkun mitalin?
Saat.
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Alkuperäinen kirjoittaja x:mäkin oon sitä mieltä ja siksi hankittiin meidän iso perhe adoptoimalla koska näin ei omalta osaltamme väkilukua kasvatettu.
Kuinka iso? Ilkeä voisi sanoa, että Kolumbiasta/Kiinasta adoptoitu rasittaa maapalloa paljon enemmän Suomessa kuin siellä synnyinmaassaan.
Alkuperäinen kirjoittaja x:Meillä on venäjältä kaksi lasta ja kaksi afrikan mantereelta. en tiedä paljonko olisivat omassa maassaan rasittaneet maapalloa mutta he ovat nyt täällä meidän perheessä ja yritetään juurruttaa ekologiset elämänarvot heille niin hyvin kuin osaamme. vastuu on heidän.
Alkuperäinen kirjoittaja x:Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:Alkuperäinen kirjoittaja x:mäkin oon sitä mieltä ja siksi hankittiin meidän iso perhe adoptoimalla koska näin ei omalta osaltamme väkilukua kasvatettu.
Kuinka iso? Ilkeä voisi sanoa, että Kolumbiasta/Kiinasta adoptoitu rasittaa maapalloa paljon enemmän Suomessa kuin siellä synnyinmaassaan.
Meillä on venäjältä kaksi lasta ja kaksi afrikan mantereelta. en tiedä paljonko olisivat omassa maassaan rasittaneet maapalloa mutta he ovat nyt täällä meidän perheessä ja yritetään juurruttaa ekologiset elämänarvot heille niin hyvin kuin osaamme. vastuu on heidän.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Ap, onko sulla sisaruksia? Oletteko lämpimissä väleissä?
Oman ekologisen jalanjälkensä voi jokainen laskea netissä. Minulla ja kolmella lapsellani se on todella pieni, lähinnä ehkä kierrätyksen ja autottomuuden + "luomuilun" vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Yritän kovasti ja haluaisin olla suvaitsevainen, mutta jostain syystä mun on hankala hyväksyä sitä, että ihmiset tekevät paljon lapsia.
Takaraivossa jyskyttää sellainen tosiseikka, että väestöä on jo nyt liikaa tällä pallolla (ei Suomea voida erottaa omaksi alueekseen), ja ilmastomuutos on jo nyt tosiasia puhumattakaan, jos lapsia tehdään lisää - varsinkin, jos niitä tehdään paljon korkean elintason maihin.
Alkuperäinen kirjoittaja niin:riippuu varmasti paljon kuinka eletään ja kulutetaan. Väittäisin, että joissakin tapauksissa pienemmällä perheellä saattaa olla jopa isompi hiilijalanjälki(tuhlailevampi tapa elää ja kuluttaa) kuin isommalla perheellä. Ei se aina perhekoosta ole kiinni ja olisi hyvä jos joskus puhuttaisiin tuotannon säännöstelystä. Täysin turhaa muovirojua,rihkamaa(esim.Kiinasta) pallo pullollaan, jota kukaan todellisuudessa ei tarvi...kyllä ilmastonmuutos hidastuisi oleellisesti jos markkinatalous ei jylläisi niin suurena.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Ap, onko sulla sisaruksia? Oletteko lämpimissä väleissä?
Oman ekologisen jalanjälkensä voi jokainen laskea netissä. Minulla ja kolmella lapsellani se on todella pieni, lähinnä ehkä kierrätyksen ja autottomuuden + "luomuilun" vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Minulla on kahdeksan sisarusta, joista 7 "täysiä" ja yksi isäni uudesta liitosta. Olemme erittäin läheisiä. En tietenkään heistä luopuisi. Olen vanhoillislestadiolaisesta kulttuurista kotoisin, joten olen joutunut pohtimaan paljon näitä lisääntymisasioita, niin moraalisesta kuin muistakin näkökulmista.