Miksi nää kuskit aina selviää hengissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

15-vuotias kuoli kolarissa yöllä
Keskiviikko 10.6.2009 klo 08.25

Yksi henkilö menehtyi ja yksi loukkaantui Joensuun Enon Uimaharjussa Hiiskoskentiellä tiistaina puolen yön aikaan sattuneessa henkilöauton tieltäsuistumisessa.

Menehtynyt oli autossa matkustajana ollut 15-vuotias joensuulainen poika. Autoa kuljetti 17-vuotias joensuulainen nuori mies, joka on kertonut auton lähteneen heittelehtimään.

Kuljettaja loukkaantui lievähkösti ja hänelle tehty puhalluskoe antoi tuloksen 0,51 promillea.

IL

kumman vaan menehtyminen olisi kamalaa, oli sitten kuski tai kaveri mutta kun kuski aina tuntuu selviävän. pojat on poikia osanotot heijän vanhemmilleen

Että tuollaisen nulikan kasvattaneet vanhemmat sekä itse nulikka saisi hävetä itseään loppu elämänsä. Idiootteja eikä kyllä säälitä jos rattijuoppo itse kuolee, ja toisaalta kyytiin mennyt on kyllä varmasti tiennyt kuskin kortittomuuden, alaikäisyyden sekä humalassa olon, että pitäis siinä kans itsellä olla sen verta järkeä päässä ettei kyytiin lähde.
Ei heru sympatiaa näille minulta.

Alkuperäinen kirjoittaja siksi:
Että tuollaisen nulikan kasvattaneet vanhemmat sekä itse nulikka saisi hävetä itseään loppu elämänsä. Idiootteja eikä kyllä säälitä jos rattijuoppo itse kuolee, ja toisaalta kyytiin mennyt on kyllä varmasti tiennyt kuskin kortittomuuden, alaikäisyyden sekä humalassa olon, että pitäis siinä kans itsellä olla sen verta järkeä päässä ettei kyytiin lähde.

Pelle!!!

Kannattaa miettii ennen kuin kirjoittaa tänne. osasin arvata että täällä on näitä kirjoituksia. Vanhemmissako aina vika???

Alkuperäinen kirjoittaja omain:

Kannattaa miettii ennen kuin kirjoittaa tänne. osasin arvata että täällä on näitä kirjoituksia. Vanhemmissako aina vika???

Lehdissä ei aina ole koko totuutta...

Malliesimerkki armottomasta palstamammasta.

Sattui sitten olemaan sukulaispoika tuo menehtynyt. :'( Ei kylläkään mikään kovin läheinen, mutta silloin tällöin tavattu. Itsekin tosin mietin miksi edes on lähtenyt kyytiin, mutta olisiko tämä sitten jotain teinien näyttämisen halua tai jotain?

On oikein jästipää tämän kirjoittaja. Tee itsellesi palvelus ja mene hirteen.

O

Olenkin aina ihmetellyt, että miksi syyllinen kuski(juoppo/kaahari) selviää useimmiten pahimmilta kolhuilta. Vaikka autoa ajaisi täysillä kallionseinämään tai tulisi nokkakolari niin romuläjästä nousee aina se syyllinen ensin ja yleensä muut jäävätkin sinne...

Tää on kauhea tapaus molemmille perheille ja sukulaisille. toivottavasti ei enää tämmöisiä kirjoituksia tule mitä siksi nimimerkki kirjoitti. Terveisin: Sukulainen

Vaikka kuski ei tämmösissä kuoliskaan, niin tuskin kovin mukavat olot kuitenkaan jää kun tietää että kaveri(t) on kuollut, periaatteessa hänen takiaan ja sitten vielä niitten omaisten mahdolliset syyttelyt. Tottahan se on, että tyhmyyttä tommonen että juovuksissa ajaa ja ottaa porukkaa kyytiin, ajaa ylinopeutta jne. mutta turha sitä on jälkeenpäin voivotella ja jossitella.
Harmillinen tapaus tämäkin :/

Poliisi:
Vauhti johti 15-vuotiaan kuolemaan
Keskiviikko 10.6.2009 klo 17.38

Poliisi kertoo, mikä johti Enon Uimaharjussa tiistaiyönä sattuneeseen kohtalokkaaseen kolariin.

Poliisin mukaan suurimpia syitä olivat 17-vuotiaan kuskin kokemattomuus ja liian kova tilannenopeus.

Ne olivat niin vaarallinen yhdistelmä, ettei kyydissä istunutta 15-vuotiasta nuorukaista enää pelastanut edes turvavyö, jollaisen molemmat pojat napsauttivat kiinni ennen matkaan lähtöä.

Auto sinkoutui kiveen

Järkyttävä tapaus sai alkunsa puolen yön aikoihin tiistaina, kun 17- ja 15 -vuotiaat nuorukaiset päättivät lähteä autoajelulle.

17-vuotias nuorimies istui ratin taakse ja 15-vuotias hänen viereensä.

Hiiskoskentiellä auto kuitenkin yhtäkkiä suistui tieltä, ja törmäsi suureen kiveen ja puuhun.

Rytäkkä päättyi vasta, kun auto jäi katolleen tien varren ojaan.

Kuski pääsi kotiin sairaalasta

Elvytyksestä huolimatta 15-vuotias poika menehtyi rytäkässä saamiinsa vammoihin jo tapahtumapaikalla.

Autoa ajanut 17-vuotias joensuulainen nuorimies puhalsi puhalluskokeessa 0,51 promillen lukeman.

Poliisin mukaan kuljettaja on nyt kuitenkin jo päässyt kotiin sairaalasta.

Turma-auto oli menehtyneen pojan perheen omistuksessa. Poliisin mukaan se oli otettu käyttöön luvatta.

Poliisi tutkii onnettomuutta törkeänä liikenneturvallisuuden varrantamisena, rattijuopumuksena, kuoleman tuottamuksena, ajo-oikeudetta ajona ja luvattomana käyttönä.

IL

:(

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Vaikka kuski ei tämmösissä kuoliskaan, niin tuskin kovin mukavat olot kuitenkaan jää kun tietää että kaveri(t) on kuollut, periaatteessa hänen takiaan ja sitten vielä niitten omaisten mahdolliset syyttelyt. Tottahan se on, että tyhmyyttä tommonen että juovuksissa ajaa ja ottaa porukkaa kyytiin, ajaa ylinopeutta jne. mutta turha sitä on jälkeenpäin voivotella ja jossitella.

Olen kanssasi samaa mieltä ja tässä tapauksessa mistä keskustelu alkoi niin ilmeisesti kuitenkin yhdessä tuumin lähdetty ajamaan. T: Sukulainen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olen kanssasi samaa mieltä ja tässä tapauksessa mistä keskustelu alkoi niin ilmeisesti kuitenkin yhdessä tuumin lähdetty ajamaan. T: Sukulainen

Joskus vain nuorista on vaikea kieltäytyä vaikka tietävätkin tekevänsä hölmöyksiä, kun se kasvojen menetys kavereiden edessä on niin iso juttu, ehkä tämä nuorempi (surmansa saanut) on toiminut vanhemman "painostuksen" alla, ei ole kehdannut kieltäytyä vanhemman kuningasideasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni tulitikkutyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joskus vain nuorista on vaikea kieltäytyä vaikka tietävätkin tekevänsä hölmöyksiä, kun se kasvojen menetys kavereiden edessä on niin iso juttu, ehkä tämä nuorempi (surmansa saanut) on toiminut vanhemman "painostuksen" alla, ei ole kehdannut kieltäytyä vanhemman kuningasideasta?

Tätäkin on tosi hankala arvailla on onko ollut "painostusta". Toivotaan että virheistä oppii. Molemmat pojat tunnen ja idea on voinut olla kumman vaan. T: Sukulainen

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Lämmin osanottoni läheisille. Ikävä kyllä nuorilla näitä päähänpistoja tulee ja varmasti katuu. Turha lyödä täällä enää.

Kiitos osanotosta. Tämä tapaus on raskas molempien läheisille mutta yhdessä tästä selvitään ja toivotaan että elämä jatkuu puhuista huolimatta.

Molemmat näistä oli kyllä läheisiä kavereita, että tunsin kummatkin ihan hyvin. Menehtynyt yritti soittaa n. 23.00 maissa mutta en jaksanut sit enää puheluun vastata. Kuitenkin kun henkilöt tunnen niin hyvin niin on se kyllä varmasti ollu ihan molempien idea lähteä ajamaan. Ja kuski on kyllä todella maassa.

Turha todellakaan mitään vanhempia ruveta syyttämään. Kummallakin pojista loistavat vanhemmat, anteeksi vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Molemmat näistä oli kyllä läheisiä kavereita, että tunsin kummatkin ihan hyvin. Menehtynyt yritti soittaa n. 23.00 maissa mutta en jaksanut sit enää puheluun vastata. Kuitenkin kun henkilöt tunnen niin hyvin niin on se kyllä varmasti ollu ihan molempien idea lähteä ajamaan. Ja kuski on kyllä todella maassa.

Turha todellakaan mitään vanhempia ruveta syyttämään. Kummallakin pojista loistavat vanhemmat, anteeksi vaan.

Olen samaa mieltä! vanhempia turha syyttää... olen toiselle näistä pojista läheinen sukulainen joten toivon että tämä keskustelu loppuu netissä koska kaikkea ei lehdessä kerrota...

Yhteistyössä