Miksi naiset eivät päässeet turkulaisen somalipojan hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä se on, uskonnon varjolla sorretaan ja alistetaan ja yritetään pakottaa muut elämään omien uskomusten mukaan.
Ja kun lähdetään tarkastelemaan näitä älyvapaita uskomuksia, herää kysymys, että eivätkö ihmiset tosiaan kyseenalaita omia uskomuksiaan ja mieti, että onko tässä mitään järkeä.
Minusta eri uskonlahkojen harjoittama aivopesu, kiristys ja uhkailu pitäisi kieltää laissa.

Ja kun lähdetään tarkastelemaan näitä älyvapaita uskomuksia, herää kysymys, että eivätkö ihmiset tosiaan kyseenalaita omia uskomuksiaan ja mieti, että onko tässä mitään järkeä.
Minusta eri uskonlahkojen harjoittama aivopesu, kiristys ja uhkailu pitäisi kieltää laissa.

Olen samaa mieltä. Perheenisä, joka ei pitänyt siitä, ettei hänen lapsilleen ilmoitettu (sovitusti) etukäteen suvivirren laulamistilaisuudesta, sai osakseen hirvittävän ryöpyn ikävää palautetta.

Hän oli nimenomaan tarkastellut ja kyseenalaistanut uskomuksia, joita hänelle oli lapsena syötetty.

Kuten edellä kerroin, toinen vanhemmistani oli kristitty, mutta hän ei niinkään uskoaan tuputtanut, saati pakottanut sen varjolla mihinkään - no, kiroilua ei sallittu - ja sittemmin itse erosin kirkosta tajuttuani, ettei se ole jotakin minua varten.

Jos joku tulee uskoon ja hänellä on hyvä olo, se ei ole minulta pois.

Mutta tässä yhteiskunnassa lapset pitäisi opettaa ajattelemaan kriittisesti, siitä huolimatta mitä vanhemmat siitä tuuma ja siitä huolimatta, että kritiikin koheena on jonkun uskomus.
Täysin luonnollinen asia pääpiirteissään sivistyneelle länsimaailmalle. Mutta kun alkukantaiset kansat eivät sitä hyväksy vaan haluavat jatkaa ikuisesti alistavia perinteitään.

Islamin ja joidenkin uskonnollisten yhteisöjen ongelma on kuitenkin se, ettei kansalaiset kritisoi tätä rakennetta. Miehet eivät kritisoi sitä siksi, että haluavat säilyttää valta- aseman naisiin ja tyttöhin, jotta voivat jatkaa entiseen malliin. Huolestuttavinta on se, miten nämä miehet hyväksyvät pedofilian ja jopa laillistavat avioliitot lasten kanssa.

Sitäkin naurettavampaa on se, että kun toimintaa kritisoidaan ja tällaiset haitalliset yhteisöt halutaan ruotuun Suomessa, on aina joku, joka on sitä mieltä, että kyseessä on rasismi.
Kyllä kritisoivat ja pääsevät hengestään. Etkö koskaan ole lukenut mitään Iranin tai vastaavien valtioiden poliittisista vangeista? Tuhansia vangittiin muutaman vuoden takaisissa mellakoissakin ja harvasta enää sen jälkeen kuultiin mitään.

Lähes kaikkialla maailmassa hallitsevat diktaattorit. Ja kaikissa maissa on myös toisinajattelijoita. Länsimaissa tämä tosiasia unohtuu herkästi ja kuvitellaan, että tämä maailma olisi jokin sääntö, kun se on poikkeus - itse asiassa muuttoliike juuri todistaa, että kansalaiset arvostavat demokratiaa eivätkä diktatuureja. Täällä heitä kuitenkin odottaa omalla tavallaan epätäydellinen yhteiskunta.

Kyllä kritisoivat ja pääsevät hengestään. Etkö koskaan ole lukenut mitään Iranin tai vastaavien valtioiden poliittisista vangeista? Tuhansia vangittiin muutaman vuoden takaisissa mellakoissakin ja harvasta enää sen jälkeen kuultiin mitään.

Lähes kaikkialla maailmassa hallitsevat diktaattorit. Ja kaikissa maissa on myös toisinajattelijoita. Länsimaissa tämä tosiasia unohtuu herkästi ja kuvitellaan, että tämä maailma olisi jokin sääntö, kun se on poikkeus - itse asiassa muuttoliike juuri todistaa, että kansalaiset arvostavat demokratiaa eivätkä diktatuureja. Täällä heitä kuitenkin odottaa omalla tavallaan epätäydellinen yhteiskunta.
... Ja sortovalta ulottaa kätensä myös Eurooppaan eli toisinajattelijat voivat joutua myös täällä Euroopassa oman diktaattorinsa hampaisiin (kiristetään maahan jääneiden sukulaisten kautta ym.). Diktaattorin kätyreitä lähetetään tänne vahtimaan omia kansalaisia ja toimittamaan nukkehallitsijan saamia ohjeita käskyttäjiltään.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

👍

Olen samaa mieltä. Perheenisä, joka ei pitänyt siitä, ettei hänen lapsilleen ilmoitettu (sovitusti) etukäteen suvivirren laulamistilaisuudesta, sai osakseen hirvittävän ryöpyn ikävää palautetta.

Hän oli nimenomaan tarkastellut ja kyseenalaistanut uskomuksia, joita hänelle oli lapsena syötetty.

Kuten edellä kerroin, toinen vanhemmistani oli kristitty, mutta hän ei niinkään uskoaan tuputtanut, saati pakottanut sen varjolla mihinkään - no, kiroilua ei sallittu - ja sittemmin itse erosin kirkosta tajuttuani, ettei se ole jotakin minua varten.

Jos joku tulee uskoon ja hänellä on hyvä olo, se ei ole minulta pois.
Toinen rasittava ryhmä on nämä mielensäpahoittajat, jotka keksivät keinon nyhtää rahaa mielensäpahoittamisella. Minusta yksi laulu, joka ei nyt ole erityisen uskonnollinen, ei voi olla noin suuri asia kenellekkään. Laulu on aivan eri asia kuin uskomusten tuputtaminen, niihin pakotaminen ja niiden nimissä vääryyden ja epäoikeudenmukaisuuden kylväminen.

Koko suvivirrestä kohkaaminen on taas niin perse edelle puuhun menemistä ja asioiden huomion siirtämistä ihan oikeista ongelmista pois.

Uskonnot ja puolueet edustavat valtaa ja valtaa saadaan aivopesulla, kiristyksellä ja uhkailulla.
Poliittiset puolueet edustavat erilaisia näkemyksiä ja Suomessa hallitus on yleensä aina usean puoleen yhdistelmä, joka yrittää saadaa aikaan kompromissin. Poliittisien puolueiden edustajat valtaan vaaleilla ja näinollen kaikilla on mahdollisuus vaikuttaa. Se ei ole verrattavissa uskonnolliseen pakottamiseen, aivopesuun, sovinismiin, kiristykseen ja uhkailuun.

Kyllä, kaikissa maissa on toisnajattelijoita. Enemmistö esim. Iranissa kuitenkin kannattaa diktaattoreitaan (n. 60-70%) ja vaikka eivät kannattaisi juuri kyseistä diktaattoria, eivät he kuitenkaan ole luopumaan eduista, joita islam on miehille järjestänyt.

Islamistit eivät pääosin vaella eurooppaan ja länsimaihin siksi, että haluaisivat sopeutua länsimaiseen kultuuriin ja elämäntapaan. Tämä on hyvä ymmärtää.

Kyllä, kaikissa maissa on toisnajattelijoita. Enemmistö esim. Iranissa kuitenkin kannattaa diktaattoreitaan (n. 60-70%) ja vaikka eivät kannattaisi juuri kyseistä diktaattoria, eivät he kuitenkaan ole luopumaan eduista, joita islam on miehille järjestänyt.

Islamistit eivät pääosin vaella eurooppaan ja länsimaihin siksi, että haluaisivat sopeutua länsimaiseen kultuuriin ja elämäntapaan. Tämä on hyvä ymmärtää.
Ei kai kukaan sellaista ole väittänytkään, että he sen vuoksi tänne tulevat. Ihmiset lähtevät etsimään parempaa elämää ja osa pakenee henkensä edestä, suurin osa kuitenkin etsii vain parempaa ja vapaampaa elämää. Iranissa vapaampaa elämää ovat hakeneet opiskelijat kuten myös arabikeväässä. He halusivat vain normaaleja asioita, mutta kaikki yritykset kaikissa maissa tukahdutettiin. Enkä itse usko, että siitä mitään sen parempaa olisi seurannut, vaikka niitä ei olisikaan tukahdetettu. Se on kuitenkin väärä väite, ettei noissa maissa olisi vastarintaa.

Olemassaolevista eduistaan on harva valmis noin vain luopumaan. Koskee sekä pieniä että suuria asioita eli yhtä lailla miesten perinteisiä oikeuksia kannattaa se suomalaismies, joka katsoo oikeudekseen arvostella naisten ulkonäköä ja pukeutumista täällä Suomessa ja näkee sen normaalina käytöksenä.

Yhteistyössä