Miksi naiset vastustavat seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riija

Vieras
Siis mä en käsitä. Mikä teitä JOITAKIN naisia vaivaa? Vingutte ja vongutte kuinka aina pitää olla levittämässä UKON takia (ja se aina on sitte yhtäkuin kerran kahdessa viikossa hyvällä tuurilla).
Miksi ette pidä seksistä? Vai ette pidä seksistä miehenne kanssa?
Musta seksi on ihanaa, nimenomaan sitä fyysistä rakkautta. Ja mä rakastan sitä, että voin tyydyttää oman mieheni.

Teitä seksinvihaajia (miestenvihaajia?) mä en ymmärrä, onko patoutumia? Seksi kuitenkin on luonnollinen osa ihmiselämää. Tai luulisi olevan.

Kysyn ja ihmettelen tätä ihan ystävällismielisesti, tollanen pakko-ajattelutapa sotii omaani vastaan.

Kiitos ja anteeksi.

Jospa siinä UKOSSA on kanssa jotain vikana, kun ei huvita antaa? (enkä nyt puhu omasta parisuhteestani, vaan esimerkiksi ystäväni, jonka ukko vinkuu seksiä mutta muuta läheisyyttä ei)

En kyllä itsekään seksille lämpenisi, jollei mies osoittaisi sitä hellyyttä ja rakkautta muuten.

Monesti on "naurettu" kavereiden kanssa, että olen poikkeus naismaailmassa, ku mulle seksi maistuu yleensä aina. Itseasiassa tuun kiukkuiseksi jos en saa. Ilmeisesti mun mies (yhdessä pian 20v) on sitten taitava sängyssä ;-) Onneksi mies on kanssa halukas, että kumpikin saa, ku haluaa.

[QUOTE="vieras";27950256]Monesti on "naurettu" kavereiden kanssa, että olen poikkeus naismaailmassa, ku mulle seksi maistuu yleensä aina. Itseasiassa tuun kiukkuiseksi jos en saa. Ilmeisesti mun mies (yhdessä pian 20v) on sitten taitava sängyssä ;-) Onneksi mies on kanssa halukas, että kumpikin saa, ku haluaa.[/QUOTE]

Näin meilläkin! Usein vain seksistä pitävät naiset (ihan parisuhteessakin olevat) mielletään kevytkenköisiksi, pinnallisiksi ja jopa huorahtaviksi. Tämä on outoa.
Seksi on kivaa :)

Entäs, jos se mies käyttäytyy kuin lapsi? Kiukuttelee, jättää tavaransa levälleen, sotkee eikä edes yritä siivota jälkiään, viettää aikansa mieluummin kavereiden kanssa kuin perheensä parissa, lupailee kaikenlaista yhdessä tekemistä, mutta ei pidä lupauksiaan, valittaa ruuasta muttei itse suostu ruokaa laittamaan jne.

Jos se vaimo on huomannut, että hän on perheen ainoa aikuinen ja puoliso on samanlainen kuin perheen lapset, niin kummasti siinä seksihalut vähenee.

[QUOTE="vieras";27950275]Entäs, jos se mies käyttäytyy kuin lapsi? Kiukuttelee, jättää tavaransa levälleen, sotkee eikä edes yritä siivota jälkiään, viettää aikansa mieluummin kavereiden kanssa kuin perheensä parissa, lupailee kaikenlaista yhdessä tekemistä, mutta ei pidä lupauksiaan, valittaa ruuasta muttei itse suostu ruokaa laittamaan jne.

Jos se vaimo on huomannut, että hän on perheen ainoa aikuinen ja puoliso on samanlainen kuin perheen lapset, niin kummasti siinä seksihalut vähenee.[/QUOTE]

Miksi sä olet lapsellisen puolison kanssa? Jos se on täyspaska, niinkö annat ymmärtää niin miksi sitten jatkaa surkeaa suhdetta surkean ihmisen kanssa? Tää on toinen asia mitä en ymmärrä. Roikutaan huonossa suhteessa ja rääkätään kavereita ja ystäviä itkemällä toistuvasti asiasta, jolle voi tehdä jotain.
Kaikkia ei ole luotu parisuhteeseen.

• Tykkää
Reactions: Data
Miksi sä olet lapsellisen puolison kanssa? Jos se on täyspaska, niinkö annat ymmärtää niin miksi sitten jatkaa surkeaa suhdetta surkean ihmisen kanssa? Tää on toinen asia mitä en ymmärrä. Roikutaan huonossa suhteessa ja rääkätään kavereita ja ystäviä itkemällä toistuvasti asiasta, jolle voi tehdä jotain.
Kaikkia ei ole luotu parisuhteeseen.

En kirjoittanut itsestäni. Mulla on ollut sama mies 30 vuotta eikä tosiaan ole tuollainen.

Pari kaveriani seurusteli aikoinaan mukavien nuorten miesten kanssa. Kaikki meni hyvin siihen asti, kun he saivat lapsia. Jostain syystä miehet taantuivat lähes samalla tasolle kuin lapsensa. Toinen ei kauaa miestään jaksanut, toinen sinnitteli pitempään. Ja kas kummaa, miehet kehtasivat kertoa eron syyksi, että vaimo pihtasi.

Riija, ihan uteliaisuuttani kysyn, paljonko sulla on ikää? Kauanko olet ollut miehesi kanssa yhdessä? Minkä ikäiset teidän lapset ovat?

TÄMÄ EI OLE KIIHKOFEMINISTIN KIRJOITUS! En vihaa miehiä, yritän vain lähestyä tätä aihetta vähän laajemmin. Ei ole tarkoitus provosoida miehiä eikä kiihdyttää naisia puukottamaan miehiään tai syyttelemään.

Olen joskus miettinyt, voisiko naisten suhtautuminen seksiin johtuakin siitä, että mies on saanut naiset suhtautumaan seksiin negatiivisesti? Miehethän ovat kautta ihmiskunnan historian raiskanneet naisia mm. kostoksi kilpailijoilleen, käyttäneet joukkoraiskauksia sodankäynnin välineenä, ja aivan tavallisessa länsimaisessa parisuhteessakin hyväksyttiin vuosisatoja seksuaalinen väkivalta sillä varjolla, että nainen on miehen omaisuutta ja vaikka olisi pää kainalossa tai mies olisi käynyt missä huorissa hyvänsä tai hakannut vaimon ja lapset henkihieveriin, naisen kuului miehelle levittää raajansa, jos ei vapaaehtoisesti, sitten pakolla. Nykyään seksuaalisuus ja seksi on hirvittävän vahvassa asemassa yhteiskunnassa. Naiset käyttävät seksiä aseena miehiä vastaan, miehet ovat korostetun seksi-painotteisia sekä parisuhteissa että sen ulkopuolella. Nainen on nykyään vielä selkeämmin esine kuin mitä on ollut vuosikymmeniin.

Eli voisiko naisten haluttomuus seksiin johtua vastarinnasta, joka on syntynyt meille historian saatossa. Jotenkin alitajuisesti pidämme seksiä miesten tapana alistaa ja vahingoittaa, vaikka kuinka itsekin himoitsemme ja haluamme seksiä? Koska nainen ei ole seksuaalisesti haluton, se on aivan varmaa! Meillä on halumme, mutta monet perheelliset naiset suuntaavat nuo halut jonnekin muualle kuin omaan mieheen - miksi? Ehkäpä juuri siksi, että parisuhteessa seksi voi muuttua enemmän voimakeinoksi tai sotavälineeksi kuin nautinnoksi? Itse elän nykyään naisen kanssa ja harrastamme seksiä lähes päivittäin nauttien siitä suuresti, joten olen ehkä väärä henkilö antamaan tähän asiaan vastausta, mutta kunhan tässä mietiskelin...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="vieras";27950368]En kirjoittanut itsestäni. Mulla on ollut sama mies 30 vuotta eikä tosiaan ole tuollainen.

Pari kaveriani seurusteli aikoinaan mukavien nuorten miesten kanssa. Kaikki meni hyvin siihen asti, kun he saivat lapsia. Jostain syystä miehet taantuivat lähes samalla tasolle kuin lapsensa. Toinen ei kauaa miestään jaksanut, toinen sinnitteli pitempään. Ja kas kummaa, miehet kehtasivat kertoa eron syyksi, että vaimo pihtasi.

Riija, ihan uteliaisuuttani kysyn, paljonko sulla on ikää? Kauanko olet ollut miehesi kanssa yhdessä? Minkä ikäiset teidän lapset ovat?[/QUOTE]

28 vuotta, miehen kanssa ollaan pidetty yhtä 10 vuotta ja lapsi on 4-vuotias. Mistä moinen uteliaisuus heräsi?

"Seksi on osa ihmiselämää, tai luulisi olevan"

Eiköhän seksi ole alunalkaen lisääntymisakti, kaikki ylimääräinen vatkaus on markkinamiesten jälkeenpäin kehittämää liirumlaarumia.

Seksi ei kuulu elämään kuten syöminen, nukkuminen tai juominen. Kukaan ei seksittömyyteen ole vielä kuollut.
Sitä vastoin seksin harjoittaminen on vienyt miljoonia hautaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
Monilla naisilla menee maku seksiin tai edes sen yrittämiseen jos on ollut riitoja, hankaluuksia miehen kanssa.

Mä en esim osaa asiaa - sovintoseksi :D jos oon vihanen, ei huvita harrastaa mitään miehen kanssa..

Mutta joo en siis kuulu tähän sun ryhmään "seksinvihaajat", vastasin vaan että jos on ongelmia suhteessa, monilla menee haarat sillon kiinni, vaikka eivät tarkoittaisikaan sitä tahallisena..

Hupsis... tapoin keskustelun. Olen pahoillani.

Et tappanut, älä pelkää :)

Ihan hyvä pointti kyllä ja varsin mahdollinen!
Olen kummastellut tätä asiaa kauan aikaa, ja aiheen alla moni asia riitelee keskenään.
Myös suurta kummastusta herättää seksin käyttäminen kiristyskeinona; mies kävi kaverin kanssa vääränä päivänä kaljalla = eipä tipu seksiä taas muutamaan viikkoon. Minusta tämä on ihan järjetöntä siinä mielessä, että seksin kuuluisi olla kahden ihmisen välinen fyysinen hetki, jossa molemmat nauttivat (tämän takia en ymmärrä "toisen mieliksi"- seksiä) eikä suinkaan mikään karkkipäivä kerran viikossa (eipäs nyt sitten takerruta tuohon kerran viikossa).
Minusta tuollainen kiristäminen on kertakaikkiaan säälittävää ja ennenkaikkea osoittaa epäkunnioitusta miehiä kohtaan. Minä kun olen ymmärtänyt, että miehen elämässä kuitenkin pyörii muutakin kuin seksi- vastoin monen naisen mielikuvaa.

Ehkä naiset eivät pidä seksistä, koska ajattelevat sen todella olevan miehen elämän kärkisijoilla? Kyllähän karkkiakin voi syödä tiheämmin ilman, että se olisi elämän ykkösjuttu.

Hupsis... tapoin keskustelun. Olen pahoillani.

Et sä mitään keskustelua tappanu, mää väittäsin et naisia ei seksi kiinnosta kun miehet ei osaa ajatella mitään muuta, kun vain sitä omaa nautintoaan, tiedän yhden 40.v miehen joka ei vielä tänä päivänäkään tiedä missä kohtaa naisella on klitoris.:D Jotenkin huvittavaa, toisaalta taas aika säälittävää, pitkässä parisuhteessa miehiltä unohtuu monesti esileikit, naisen pitäisi olla heti valmis kun mies haluaa, toimitus on yleensä vielä liian nopea.
Mieluummin ilman seksiä kokonaan, kuin huonoa seksiä!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Siis mä en käsitä. Mikä teitä JOITAKIN naisia vaivaa? Vingutte ja vongutte kuinka aina pitää olla levittämässä UKON takia (ja se aina on sitte yhtäkuin kerran kahdessa viikossa hyvällä tuurilla).
Miksi ette pidä seksistä? Vai ette pidä seksistä miehenne kanssa?
Musta seksi on ihanaa, nimenomaan sitä fyysistä rakkautta. Ja mä rakastan sitä, että voin tyydyttää oman mieheni.

Teitä seksinvihaajia (miestenvihaajia?) mä en ymmärrä, onko patoutumia? Seksi kuitenkin on luonnollinen osa ihmiselämää. Tai luulisi olevan.

Kysyn ja ihmettelen tätä ihan ystävällismielisesti, tollanen pakko-ajattelutapa sotii omaani vastaan.

Kiitos ja anteeksi.

no meillä se oli toisin päin,mä olisin halunnut joka päivä, mutta "sain" 2-4krt kuussa,ja kerran kuussa sen orgasmin,kun mies välitti vaan omista tarpeistaan.

[QUOTE="vieras";27950490]Aloituksen perusteella vaikutit nuoremmalta, mitä olet. Lisäksi vastata olisi ollut helpompaa, jos olisit kirjoittanut, minkä ikäisen ja elämänkokemuksen perusteella aloituksen teit.[/QUOTE]

Onko sillä loppupeleissä nyt niin kauhean paljon merkitystä? Mä puhun asiasta ihan yleismaailmallisesti enklä ole asiasta mitään väitöskirjaa tekemässä :)

Onko sillä loppupeleissä nyt niin kauhean paljon merkitystä? Mä puhun asiasta ihan yleismaailmallisesti enklä ole asiasta mitään väitöskirjaa tekemässä :)

No ihan oikeasti luulin vastaavani alle kaksikymppiselle nuorelle naiselle, joka on seurustellut vuoden verran poikaystävänsä kanssa :)

On sillä sen verran merkitystä, onko vastaaja kaksikymppinen lapseton nainen, kolmekymppinen kahden pikkulapsen äiti tai päälle viisikymppinen isoäiti. Hormoneilla on paljon vaikutusta seksin haluamiseen. Ihan eri juttu on taas seksi vallankäytön välineenä, en tiennyt, että sitä ajoit aloituksessasi takaa.

Voiko kyseessä olla myös kotikasvatus? Eli omat vanhemmat on antanu kuvan, että seksi on jotenkin "likaista", "kamalaa"? Edesmennyt anoppini oli ainakin sitä mieltä, että miehen haluja kuuluu tyydyttää ja loppuraskaudesta (30 viikon jälkeen) ei enää kuulu harrastaa "sitä", voi huoh. Minä nautin seksistä kyllä kovasti. Miehen kanssa on 23 vuotta oltu yhdessä, lapset tehty (nuorin 7v vanhin 20) ja kokoajan vaan seksielämä parantuu. Keskustellaan todella avoimesti seksistä.

"Seksi on osa ihmiselämää, tai luulisi olevan"

Eiköhän seksi ole alunalkaen lisääntymisakti, kaikki ylimääräinen vatkaus on markkinamiesten jälkeenpäin kehittämää liirumlaarumia.

Seksi ei kuulu elämään kuten syöminen, nukkuminen tai juominen. Kukaan ei seksittömyyteen ole vielä kuollut.
Sitä vastoin seksin harjoittaminen on vienyt miljoonia hautaan.

Seksin luonnonhistoria 20 minuutissa - Tiede.fi

Yksi näkemys aihetta sivuten

Yhteistyössä