Miksi naisten T-paidat ovat niin onnettomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Todella moni T-paita on LÄPINÄKYVÄ. Hirvein esimerkkikauppa on Gina Tricot, varmaan 99 % sen putiikin T-paidoista on läpinäkyviä. Muutenkin naisten T-paita -valikoimat ovat ihan onnettomia, sellaista löysempää malllia on tosi hankala löytää, melkein aina ovat niukkoja nakinkuoria, jotka on suunniteltu niin, että niiden kuuluu olla tosi tiukkoja ja lyhyitä.

Miesten T-paidoissa ihan eri juttu, siellä on sellaisia T-paitoja, jotka ovat PAITOJA eikä mitään läpinäkyviä paljastusvaatteita. Miksi naisia aina sorretaan?

En mäkään tajua miksi pitää olla niin paljon läpinäkyviä. Vartalonmyötäisiä taas tehdään, koska ovat muotia, ja koska niitä ostetaan, "mies"mallia taas ei osteta. Nyt on kyllä leveitäkin tarjolla, ei ihan perus-t-paitarekissä kuitenkaan.

Jaa. Osa toki on, mut en nyt menis sanomaan et 99%. Tosin en käy Gina Tricotissa. Ehkä sun kandeis kokeilla jotain "aikuisempaa" kauppaa?

Osittain voi olla myös ruumiinrakennekysymys. Ite oon aika kapea ja hoikka, niin monet "tavalliset" paidat on telttamallia mun päällä. Tykkään vähän tyköistuvammista, joskaan nyt en ihan nakinkuorista.

Olen samaa mieltä. Ostelen itse jotakin Sokoksen omaa mallistoa olevia t-paitoja ja en edes kuvittelekaan löytäväni yleisesti itselleni sopivia oikein mistään. En tiedä olisiko nyt paremmin tarjolla, kun tiukat yläosat eivät ole edes muotiakaan.

[QUOTE="vieras";26442040]Kuka kieltää ostamasta miesten paitoja?[/QUOTE]

En halua kuitenkaan olla mies. Haluaisin silti kuitenkin peittävän, TAVALLISEN T-paidan, sellaisia, joita vielä myytiin ennen vanhaan ennen kuin naisten paidoiksi vakiintui joku helvetin SLIM-MALLI.

En halua kuitenkaan olla mies. Haluaisin silti kuitenkin peittävän, TAVALLISEN T-paidan, sellaisia, joita vielä myytiin ennen vanhaan ennen kuin naisten paidoiksi vakiintui joku helvetin SLIM-MALLI.

Eihän sinusta mies tule, jos käytätkin miesten malliston t-paitaa.)) Mutta älä ihmettele, jos käytät (va)ginatricot-paitoja, ettei sinua luulla ikäiseksesi, vaan teiniksi.

[QUOTE="ninni";26442050]Jaa. Osa toki on, mut en nyt menis sanomaan et 99%. Tosin en käy Gina Tricotissa. Ehkä sun kandeis kokeilla jotain "aikuisempaa" kauppaa?

Osittain voi olla myös ruumiinrakennekysymys. Ite oon aika kapea ja hoikka, niin monet "tavalliset" paidat on telttamallia mun päällä. Tykkään vähän tyköistuvammista, joskaan nyt en ihan nakinkuorista.[/QUOTE]

Tuo Gina Tricot oli vaan esimerkki. Tosiaan ihan kamala kauppa, en ole varmaan koskaan nähnyt siellä yhtään T-paitaa, joka ei olisi läpinäkyvä. Muissa kaupoissa läpinäkyvien osuus on pienempi, mutta silti todella suuri.

En mä ehdottanut mieheksi muuttumista, vaan sellaisten vaatteiden, tässä tapauksessa miesten t-paitojen, käyttämistä, joista tykkää. Eli miksi et käytä miesten t-paitoja?

[QUOTE="vieras";26442073]Eihän sinusta mies tule, jos käytätkin miesten malliston t-paitaa.)) Mutta älä ihmettele, jos käytät (va)ginatricot-paitoja, ettei sinua luulla ikäiseksesi, vaan teiniksi.[/QUOTE]

Minulla ei ole Gina Tricotista yhtään vaatetta, olen tainnut koko kaupasta ostaa kaksi vaatekappaletta elämässäni ja molemmat meni yövaatteiksi, kun olivat läpinäkyviä enkä tosiaan tajunnut sitä tarkistaa sitä kaupassa. Sen jälkeen olen katsonut kyllä tosi tarkasti. Yli viisikymppinen äitini käy Gina Tricotissa eikä häntä kyllä luulla teini-ikäiseksi, ei se mikään teinikauppa ole. Minun vaatteeni eivät edes ole mitään teinivaatteita, juuri nuo läpinäkyvät ja slim-mallit sitä teinimäistä vaatetta on. Se, että minua luullaan paljon nuoremmaksi ei kyllä liity vaatteisiini vaan ihan vaan kasvoihini, minulla kai sitten on vain lapsennäköiset kasvot.

[QUOTE="vieras";26442088]En mä ehdottanut mieheksi muuttumista, vaan sellaisten vaatteiden, tässä tapauksessa miesten t-paitojen, käyttämistä, joista tykkää. Eli miksi et käytä miesten t-paitoja?[/QUOTE]

Ne miesten paidat on kuitenkin "miehekkäitä" enkä kyllä oikein kehtaa edes sovittaa ja ostaa miestenosasolta, jotenkin "noloa". Ja haluaisin ne paidat naisten väreissä jne. en miesten väreissä ja kuvioissa.

Tuo Gina Tricot oli vaan esimerkki. Tosiaan ihan kamala kauppa, en ole varmaan koskaan nähnyt siellä yhtään T-paitaa, joka ei olisi läpinäkyvä. Muissa kaupoissa läpinäkyvien osuus on pienempi, mutta silti todella suuri.

Mites ihan Sokos tai Lindex? Urheilu- tai retkeilykauppa? Seppälän naisten osasto (ei nuorten)? Kappahl?

Ehkä vaan käyt väärissä kaupoissa...?

Kannattaa katsella vähän kalliimpia vaatteita. Ohut puuvilla on halpaa ja tekokuitu vielä halvempaa. Siksi niissä rättikaupoissa myydään sellaista. Miehillekin myytäisiin, mutta niitä ei kukaan ostaisi. Sama pätee neuleisiin. Akryyli on halpaa.

Ne miesten paidat on kuitenkin "miehekkäitä" enkä kyllä oikein kehtaa edes sovittaa ja ostaa miestenosasolta, jotenkin "noloa". Ja haluaisin ne paidat naisten väreissä jne. en miesten väreissä ja kuvioissa.

Eli haluat samanlaisia paitoja naisille, mutta jotenkin mystisesti ne eivät ole miehekkäitä, kun mainoksessa lukee naisten paita? Mitä on naisten värit? Entä miesten? Niitä saa varmaan ilman kuvioitakin. Mutta kun on vaikeaa, niin on sitten ilman paitaa.

[QUOTE="vieras";26442175]Mitä väliä sillä on, jos koko on sopiva, vaikka olisi lapussa XL?Anna arvaan, sinua inhottaisi.[/QUOTE]

Ei sillä niin väliä ole, tarkoitin, että ne koot meinaa loppua kesken. Aina edes se XL ei riitä ja Adidaksissa ym. harvemmin on XL:ää isompaa. En kuitenkaan ole ylipainoinen, mutta en tykkää siitä niukasta mitoituksista.

Adidaksen kohdallakin naisten paidat ovat ohuempia kuin miesten paidat! Käykää vaikka kaupassa katsomassa sitä perinteistä Adidaksen logopaitaa niin miesten malli on huomattavasti vahvempaa kangasta. Lisäksi naisten paita on sitä kapeaa ja lyhyehköä slim-mallia. Ja hyvin todennäköisesti naisten paita on samassa kaupassa miesten paitaa kalliimpi vaikka naisten paita on ohuempaa puuvillaa ja paitaan käytetään vähemmän kangasta kuin miesten paitaan.

Nykyään on hyvin vaikeaa löytää kunnollista naisten T-paitaa, jossa olisi riittävän pitkät hihat ja normaalikokoinen kaula-aukko. Hihat ovat muutaman sentin pituiset ja kaula-aukko hirveän isokokoinen melkein missä tahansa naisten T-paidassa.

Miesten osastolta voi tietysti vaatteensa ostaa mutta usein miesten vaatevalikoima on hyvin miehekästä mm. värimaailma ja kuviot vaatteissa. Kaikki eivät halua näyttää rekkalesboilta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä