Miksi näytän tältä :( ? Raskauskiloja miljoona...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskauskilot poskissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskauskilot poskissa

Vieras
Hoikka tyttö en ollut ennen raskauttakaan (lievä ylipaino), mutta nyt olen ihan kamalan näköinen... :( Tuskin tunnistan itseäni peilistä, inhottaa, kuvottaa, posket pulleana ja läskit tursuaa joka paikassa.

En edes mielestäni syö mitenkään ratkaisevasti enempää kuin ennen raskautta, mutta läskiä sen kuin kertyy ja paino nousee. Tiedän kyllä, että niin kuuluukin, mutta en voi mitään sille, että olen aivan sanoinkuvaamattoman kateellinen kaikille kauniisti raskaana oleville. Mitkään vaatteet ei näytä kivalta, hädin tuskin siedettäviltä, eikä meikkikään auta enää peittämään turvonnutta naamaa :(. Vatsa näyttää sellaiselta raskausvatsalta, mitä lihavilla ihmisillä on, siis kaikkea muuta kuin kaunis. Pakkanen ja pakolliset toppaukset ei nekään yhtään auta asiaa, lähinnä näytän joltain ylilihavalta lylleröltä, enkä edes raskaana olevalta. Miksi kaikki muut ovat olleet kauniita raskaana ollessaan ja kehittäneet vain soman, kaunismuotoisen vatsakummun, eikä suinkaan mitään pulloposkia...

Nyt vaan masentaa ja inhottaa, en minä ole tämä kuvottava möykky ja kun katson peiliin, tajuan, että ei helvetti sehän minä juuri olen!!! Anteeksi vuodatus, mutta on vaan pakko purkautua jonnekin, kun ahdistaa...

Ensinnäkin hormonit saa sut näkemään itsesi peilistä negatiivisena. Toisekseen saatat olla turvonnut, jos olet vaikka syönyt paljon suolaa, niinkuin jotkut raskaanaolevat syövät.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kyllä se on ihan kylmä tosiasia, että ei se raskaus juurikaan lihota vaan se, mitä laitat kurkusta alas.

Eli remppaa ruokavaliosi.

Miten musta kuitenkin tuntuu, että tämä lihomistahti on ihan tolkuton, eikä missään suhteessa syömisiin? Millä kilomäärällä mielestäsi pitäisi raskaudessa päästä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä se on ihan kylmä tosiasia, että ei se raskaus juurikaan lihota vaan se, mitä laitat kurkusta alas.

Miten musta kuitenkin tuntuu, että tämä lihomistahti on ihan tolkuton, eikä missään suhteessa syömisiin? Millä kilomäärällä mielestäsi pitäisi raskaudessa päästä?

Ekassa raskaudessa mulle tuli 20 kiloa joka johtui puhtaasti siitä että mässäilin mitä sattuu.

Toisessa raskaudessa tuli kiloja 8, tuolloin olin viimeiset 4 kk rd-ruokavaliolla, eli vältin kaikkea sokeria ja hieman katsoin myös rasvojen perään.

Nyt olen viikolla 27 ja kiloja tullut 13...jälleen johtuu siitä että syön samalla tavalla kuin ensimmäisessä raskaudessa. Tämä kyllä päättynee heti joulun jälkeen sillä huomenna saan rd-tulokset jotka tulevat olemaan positiiviset. Tuolloin siis taas otan ruokavalioni tarkkailtavaksi, jolloin veikkaan, että muutama kiloa vielä jopa putoaa ennen kuin vauva syntyy.

Normaalissa raskaudessa kiloja tulee 8-12.

Onhan toi 8 - 12 kiloakin aika paljon, siksi ihmettelenkin miten ihmeessä ihmiset pystyvät näyttämään niistäkin kiloista huolimatta niin kauniilta? Miksi minusta on muodostunut tällainen epäesteettinen läskiläjä...

Täällä tullut kiloja jo 22 ja johtuu enimmäkseen nesteen määrästä rv 34 kasassa:)ei ole mitenkään epänormaalia että toisille tulee enemmän ja toisille vähemmän kun JOKAINEN RASKAUS ON OMANLAINEN!!!

Onhan toi 8 - 12 kiloakin aika paljon, siksi ihmettelenkin miten ihmeessä ihmiset pystyvät näyttämään niistäkin kiloista huolimatta niin kauniilta? Miksi minusta on muodostunut tällainen epäesteettinen läskiläjä...

No paljon sulle on kiloja tullut? Jos olet ihan viime metreillä ja kiloja on tuo 8-12, niin sitten vaan luuleet näyttäväsi rumalta.

No paljon sulle on kiloja tullut? Jos olet ihan viime metreillä ja kiloja on tuo 8-12, niin sitten vaan luuleet näyttäväsi rumalta.

Vielä on toista kuukautta matkaa ja n. 12 tullut... Jotenkin hävettää ja inhottaa joulunakin nähdä kaikkia sukulaisia ja saada niitä katseita osakseen ja tahdittomimmilta jopa kommentteja siitä, miten oon niin pulskistunut :(.

Raskaus vaikuttaa erilailla eri ihmisiin. Hormonit alkavat hidastamaan mm. ruoansulatusta joka taas eiheuttaa lihomista normaalillakin ruokavaliolla ja aiheuttaa myös ummetusta. Toisilla lihottaa enemmin ja toisilla vähemmin. Itsekin lihoin enemmän kuin söin.

Mulle on tullu tän raskauden aikaan 25kg ja rv 26+2 menossa vasta :| . Olin aika hoikka kyllä ennen raskautta, 168 pitkä ja 61 kg painoin ja BMI 21. Eli painan tällä hetkellä 85.6kg. Ikinä eläissäni en oo näin paljoo painanu ja toisinaan täälä itken kun näytän niin lihoneelta. Neuvolassa sanottiin mulle että hoikille tulee luonnollisesti enemmän kiloja raskauden aikana. Mulla oli neuvola viimeks 17 päivä ja nyt ekaa kertaa sanottiin tosta painosta että vähälle aikaa oli noussu 2kg viime käynnistä. Kysy mitä oikein syön ja sanoin että ihan normaalisti. Sit tutki mun turvotusta ja kuulema se saattaa lisätä tota painoa myös. Mulla alkaa jaloissa turvotus polvista ja siltä koko matkalta ihan turvoksissa, nilkkoja ei voi sanoa enää nilkoiks ja sormet niin turvoksissa että sormus ei mee sormeen. Eilen ja tänään oon käyny melki tunnin lenkin vetäsee ja on vähän auttanu tohon turvotukseen ja myös vedenjuonti. Neuvolasta kehotettiin käymään lenkillä ja juomaan paljon vettä, suola täytyy vaihtaa pan- suolaan ja mielellään pitäis välttää noita herkkuja. Mut mun mies on sanonu tosi kauniisti mulle monta kertaa että oon nyt paljon kauniimman näkönen kun oon raskaana ja paljon terveemmän näkönen. Olin kuulema miehen mielestä liian laiha ennen raskautta, mut mun mielestä olin sillonkin kauhee läski ja halusin laihduttaa. Nyt mietin et palaudunko omiin mittoihin enää synnytyksen jälkeen, haluisin kyl saada sen hoikan vartaloni takas. Miten ootte muut palautunu synnytyksienne jälkeen omiin mittoihinne esikoisen jälkeen? Eli siis ootan esikoista ja maaliskuussa 29 päivä on laskettu aika. Kamalaa kun raskautta on kuitenkin vielä aika paljon jäljellä ja paino on nyt jo noussu ton 25kg :( .

Mulla nousi paino ekan neuvolakäynnin ja synnytyksen välissä 20 kg että keikahti. Enkä tajunnut oikeastaan edes siitä, että naamasta nippa nappa silmiä näkyi, että se oli lähinnä nesteturvotusta. Omena suussa olisi kruunannut joulukinkkulookin. ;) Mutta turvotus onneksi häipyi parissa viikossa synnytyksen jälkeen kokonaan, 4kg jäi varsinaista pudotettavaa.

Veikkaan että nestettä sullakin ap lähinnä on, jos se yhtään lohduttaa.

Mulla tuli kans ekassa raskaudessa melkein 20kg ja tokassa tuli just sen 20kg. Mutta en ollut mikään valtamerialus, koska alunperin painoa vain 52kg ja pituutta kuitenkin 165cm. Ekasta lähti kuudessa kuukaudessa paino veks, mutta toisessa meni puolitoista vuotta että pääsin ihmisen näköiseksi.

Painan nykyisin n.57-58kg enkä ikinä enää tule pääsemään tuohon 52kg :(
Millähän mä saisin kuvan ekasta odotuksesta tänne kun ne ei oo digikuvia, niin siinä näkyis hyvin se ettei ole kuitenkaan pal muuta kuin kessi. Täytyy katsoa myöhemmin jos otan "kuvan kuvasta".

mulle tuli 27kg ja viimesen kolmen viikon aikana 9 niistä. pikkusen oli ylipainoa jo ennen raskautta ja siihen lähtöpainoon olis nyt vielä 7kg matkaa. tuntuu tosi saavuttamattomalta varsinkin kun kokonaisuudessa haluisin 15kg pois.

älä aloittaja kokonaan masennu! mullakin oli tosi rankkaa, kun joka neuvolakäynnillä paino vaan nousi kauheasti ja terkka lisää masensi mua puheillaan. loppuviikkoina en jaksanu enää ajatella koko painoa, kun en sille voinut mitään. multa löytyikin sitten munuaisaltaan tulehdus, joten senkin takia varmasti nestettä kertyi niin hurjasti.
mut mieti vaan, että kun vauva on ulkona ja imetykset imetetty, niin voit aloittaa vaikka minkälaisen rääkkidietin! koita kestää!

itselle tuli 6kiloa molemmissa raskauksissa, molemmilla kerroilla ollut rd, mutta ruokavaliohoidolla olen pärjäillyt.
Itse olen hiukan pyöreä ennen raskautta 163/67kg
Hoikalle ystävälleni tuli raskauskiloja 20, ennen raskautta hän painoi 52kg, mutta turvotusta hälläkin kovasti oli, laitokselle jäi jo 10kiloa

Mulle neukkatäti sanoi, että ei syytä huoleen vaikka rv 24 ja kiloja jo 8, kaikkiaan on tullut aiemmissa raskauksissa 14-16 kg. Kilot lähteneet nopsaan pois ja normaalisti olen hoikka. Syön normaalisti, mutta en pysty liikkumaan yhtä paljon kuin tavallisesti, olen himoliikkuja, joten tuntuu että nesteetkin kerääntyy aika herkästi.
Tädin kans juteltiin, että joillekin äideille vaan tulee yli 20 kiloakin ilman että ois mitään syytä ruokavaliossa tms. turvotuksia kertyy, hormonit vaikuttaa eri tavalla eri naisiin jne. Joillekin "onnellisille" tulee vaan muutama kilo, mutta mäkään en kuulu heihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Mulle on tullu tän raskauden aikaan 25kg ja rv 26+2 menossa vasta :| . Olin aika hoikka kyllä ennen raskautta, 168 pitkä ja 61 kg painoin ja BMI 21. Eli painan tällä hetkellä 85.6kg. Ikinä eläissäni en oo näin paljoo painanu ja toisinaan täälä itken kun näytän niin lihoneelta. Neuvolassa sanottiin mulle että hoikille tulee luonnollisesti enemmän kiloja raskauden aikana. Mulla oli neuvola viimeks 17 päivä ja nyt ekaa kertaa sanottiin tosta painosta että vähälle aikaa oli noussu 2kg viime käynnistä. Kysy mitä oikein syön ja sanoin että ihan normaalisti. Sit tutki mun turvotusta ja kuulema se saattaa lisätä tota painoa myös. Mulla alkaa jaloissa turvotus polvista ja siltä koko matkalta ihan turvoksissa, nilkkoja ei voi sanoa enää nilkoiks ja sormet niin turvoksissa että sormus ei mee sormeen. Eilen ja tänään oon käyny melki tunnin lenkin vetäsee ja on vähän auttanu tohon turvotukseen ja myös vedenjuonti. Neuvolasta kehotettiin käymään lenkillä ja juomaan paljon vettä, suola täytyy vaihtaa pan- suolaan ja mielellään pitäis välttää noita herkkuja. Mut mun mies on sanonu tosi kauniisti mulle monta kertaa että oon nyt paljon kauniimman näkönen kun oon raskaana ja paljon terveemmän näkönen. Olin kuulema miehen mielestä liian laiha ennen raskautta, mut mun mielestä olin sillonkin kauhee läski ja halusin laihduttaa. Nyt mietin et palaudunko omiin mittoihin enää synnytyksen jälkeen, haluisin kyl saada sen hoikan vartaloni takas. Miten ootte muut palautunu synnytyksienne jälkeen omiin mittoihinne esikoisen jälkeen? Eli siis ootan esikoista ja maaliskuussa 29 päivä on laskettu aika. Kamalaa kun raskautta on kuitenkin vielä aika paljon jäljellä ja paino on nyt jo noussu ton 25kg :( .

No et sä kyllä noilla kiloilla mikään hoikka ollut ennen raskautta. Tuolla hoikalla tarkoitetaan bm 18-19, heille saa tulla reilummin kiloja. Itse olit normaalipainoinen ennen raskautta. Kauheesti ainakin olet mässännyt tuohon kilomäärään päästäksesi. No, itse ainakin palauduin 15 raskauskilosta hyvin, ekat 10kiloa lähti kahdessa viikossa, loput viisi kiloa muutamassa kuukaudessa.

Ekassa raskaudessa mulle tuli 20 kiloa joka johtui puhtaasti siitä että mässäilin mitä sattuu.

Toisessa raskaudessa tuli kiloja 8, tuolloin olin viimeiset 4 kk rd-ruokavaliolla, eli vältin kaikkea sokeria ja hieman katsoin myös rasvojen perään.

Nyt olen viikolla 27 ja kiloja tullut 13...jälleen johtuu siitä että syön samalla tavalla kuin ensimmäisessä raskaudessa. Tämä kyllä päättynee heti joulun jälkeen sillä huomenna saan rd-tulokset jotka tulevat olemaan positiiviset. Tuolloin siis taas otan ruokavalioni tarkkailtavaksi, jolloin veikkaan, että muutama kiloa vielä jopa putoaa ennen kuin vauva syntyy.

Normaalissa raskaudessa kiloja tulee 8-12.
Mullakin tuli kahden ekan raskauden aikana yli 20kg mässäilyn takia mutta kolmannessa katsoin mitä söin ja ei tullut kuin 8kg. Eli ihan samoilla linjoilla sefin kanssa siinä, että se vaikuttaa mitä syöt. Tietysti ihan eri juttu jos on joku raskausmyrkytys josta aiheutuu tosi paljon turvotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:

No et sä kyllä noilla kiloilla mikään hoikka ollut ennen raskautta. Tuolla hoikalla tarkoitetaan bm 18-19, heille saa tulla reilummin kiloja. Itse olit normaalipainoinen ennen raskautta. Kauheesti ainakin olet mässännyt tuohon kilomäärään päästäksesi. No, itse ainakin palauduin 15 raskauskilosta hyvin, ekat 10kiloa lähti kahdessa viikossa, loput viisi kiloa muutamassa kuukaudessa.

Ai että bmi 21 ei muka ole hoikka??? Anna mun kaikki kestää... Nyt en enää tajua näitä nykyvaatimuksia. Näiden superlaihojen palstalaisen mielestä olen epäilemättä ollut bmi 26-27 kanssa ihan ryhävalas ja nyt raskauskiloineni aivan sanoinkuvaamaton (miten ihmeessä kukaan on edes pystynyt lähestymään minua seksuaalisesti?). Enpä taida enää kehdata lähteä ulos ollenkaan, varsinkaan lapsen syntymän jälkeen, jos ei heti pääse normaalipainoon.

mulla on se ongelma,että en liho raskausaikana,vaan sen jälkeen,kun talossa on pieni vauva. kyllähän se on niin että en siis kuluta niin paljon kun syön,mut nyt kun kuopus vuoden niin olen lihonut 10kg tän vuoden aikana.masentaa!!! ja joo,aion kyllä alkaa tekee asialle jotain.

Ai että bmi 21 ei muka ole hoikka??? Anna mun kaikki kestää... Nyt en enää tajua näitä nykyvaatimuksia. Näiden superlaihojen palstalaisen mielestä olen epäilemättä ollut bmi 26-27 kanssa ihan ryhävalas ja nyt raskauskiloineni aivan sanoinkuvaamaton (miten ihmeessä kukaan on edes pystynyt lähestymään minua seksuaalisesti?). Enpä taida enää kehdata lähteä ulos ollenkaan, varsinkaan lapsen syntymän jälkeen, jos ei heti pääse normaalipainoon.

Eihän sillä BMI 21:lla varsinaisesti hoikka kyllä ole, ihan normaalipainoinen. Eikä käsittääkseni ole edes mikään "nykyvaatimuksen" mukainen juttu, vaan ihan pitkään ollut näin.

Yhteistyössä